Windows doet het niet goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

PCProblem

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2009
Berichten
5
Hey,

Ik was gister een spelletje aan het spelen was, bleef het beeld plotseling bleef haken en kreeg rare kleuren. Toen ik de pc opnieuw opstartte zaten er strepen zwart in het beeld en na het laad balkje van windows kreeg ik heel lang zwart beeld met alleen een muis. Daarna heel lang het welkomsscherm, en toen deed hij niets meer. Nu heb ik de pc geformatteerd en windows er opnieuw opgezet (paar keer gecrashed). Nu heb ik nog steeds de strepen en duurt het lang, maar ik kan nu wel op het bureaublad, waar het beeld niks meer doet behalve de muis.
Weet iemand wat er mis is?
gr
 
Laatst bewerkt:
Hey,

Ik was gister een spelletje aan het spelen was, bleef het beeld plotseling bleef haken en kreeg rare kleuren. Toen ik de pc opnieuw opstartte zaten er strepen zwart in het beeld en na het laad balkje van windows kreeg ik heel lang zwart beeld met alleen een muis. Daarna heel lang het welkomsscherm, en toen deed hij niets meer. Nu heb ik de pc geformatteerd en windows er opnieuw opgezet (paar keer gecrashed). Nu heb ik nog steeds de strepen en duurt het lang, maar ik kan nu wel op het bureaublad, waar het beeld niks meer doet behalve de muis.
Weet iemand wat er mis is?
gr.


Het lijkt op een hardware probleem, misschien je grafische kaart vervangen met een andere en kijken of hij het dan nog steeds doet.
 
Grafische kaart

Ik weet niet zoveel van computers:p
maar ik heb geprobeerd de driver opnieuw te installeren met de cd, maar toen viel hij uit. >.>
 
Dat probleem kan meerdere oorzaken hebben:

- te hoge temperaturen
- brakke voeding
- kapotte videokaart
- defect moederbord

Hoe oud is de pc en wat voor hardware zit er in?
 
onderdelen

Hij reageert nu een beetje, ik kan soms op start drukken, soms blijft het welkom beeld. Het beeld flitst soms wel even zwart, en er zitten zwarte strepen enzo in. Hij is nu bijna 2 jaar oud.

moederbord PL5-MX (ASUS)
driver ASUS VGA
processor Intel core2 duo

wat moet er nog meer bij?:confused:
 
Laatst bewerkt:
Lijkt toch op een probleem met de voeding.

Waar woon je?
 
kijk eens in de kooeribben van je processor
Als die vol zit met stof kan je processor te warm wordne en rare problemen en fouten veroorzaken
en/of uitschakelen van je computer.

Als die niet vol zit zou ik inderdaad voor een andere videokaart gaan.
Misschien zit er wel een onboard in je computer als je die niet gebruikt kan je het even daarmee testen.
 
Als ik het zo lees heeft het toch met de grafischekaart te maken.
Reden omdat er continu strepen/vlekken in het beeld zijn.
kijk even naar je grafiche kaart. blaas het een keer VOORZICHTIG schoon.
helpt dit nog niet dan heb waarschijnlijk toch je kaart kapot.

voeding lijkt me niet het geval. als hij een spel kon draaien en tijdens het spel sloot die af zou het kunnen betekenen dat hij te weinig voeding krijgt maar dan zou windows in dit geval toch nog wel moeten opstarten in een normaal tempo.

ik zou beginnen bij de grafischekaart.
Hou ons op de hoogte en veel succes :thumb:
 
Als ik het zo lees heeft het toch met de grafischekaart te maken.
Reden omdat er continu strepen/vlekken in het beeld zijn.
kijk even naar je grafiche kaart. blaas het een keer VOORZICHTIG schoon.
helpt dit nog niet dan heb waarschijnlijk toch je kaart kapot.

voeding lijkt me niet het geval. als hij een spel kon draaien en tijdens het spel sloot die af zou het kunnen betekenen dat hij te weinig voeding krijgt maar dan zou windows in dit geval toch nog wel moeten opstarten in een normaal tempo.

ik zou beginnen bij de grafischekaart.
Hou ons op de hoogte en veel succes :thumb:

Dat zal ik proberen, maar de windows installer (met die cd) doet het wel gewoon met het hele beeld helder enzo, maar als ik hem daarna weer normaal opstart flipt ie weer
 
Dat zal ik proberen, maar de windows installer (met die cd) doet het wel gewoon met het hele beeld helder enzo, maar als ik hem daarna weer normaal opstart flipt ie weer

als je tijdens de installatie daar geen last van hebt lijkt het me hoogst onwaarschijnlijk dat je videokaart is overleden.
dan denk ik dat het wel degelijk te maken heeft met de warmte wat die niet goed kwijt kan.
mischien koelpasta tussen koeling en processor weg of bij de video kaart koelpasta er tussen uit.

gewoon alles bij langs gaan en zo 1 voor 1 dingen uitsluiten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan