Windows downloaden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wiske

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2007
Berichten
4
Hallo,

Vorig jaar kocht ik een nieuwe pc waar waar een legale versie van Windows XP Home Edition was geinstalleerd. Van in het begin had ik problemen met deze pc, de pc startte zonder reden op... soms gewoon bij het lezen van émails. Verschillende keren ging ik terug naar de winkel maar de verkoper zei dat er niks mis was met mijn pc.
Uiteindelijk heeft een kennis mijn pc onderhanden genomen, hij deed een format, en zette er geheugen bij, nadien had ik geen problemen meer.

Ik zag dat hij er nu Windows XP prof had opgezet en stond er verder niet bij stil.
Tot vorige week, toen ik een update van de computer wilde doen. Blijkt nu dat ik geen legale versie van XP erop heb staan.

Ik dacht eraan om terug een format te doen, vervolgens weer mijn Windows Home edition erop te zetten, want goed voel ik me daar niet mee, bovendien had ik graag Windows Moviemaker op mijn pc en dat gaat nu niet.

Ik dus gisteren op zoek naar mijn cd-rom van Windows Home-Edition, is die uit mijn doos verdwenen. Ik had gelukkig het certificaat met de serienummer in een andere doos bewaard maar daar ben ik nu niet veel mee.

Mijn vraag... kan ik nog ergens Windows Home-Edition downloaden, zonder dat ik daar problemen mee krijg of ben ik nu verplicht een nieuwe legale versie te kopen?
 
lenen bij buren, vrienden etc?

het maakt niet uit welk van wie je de cd leent/gebruikt

als je maar je eigen key hebt.
 
Teruggaan naar de winkel waar Prof is geinistalleerd en de prof versie opvragen met geldige key. Dat zou ik doen.
 
Teruggaan naar de winkel waar Prof is geinistalleerd en de prof versie opvragen met geldige key. Dat zou ik doen.

alsof het de verantwoordelijkheid is van de winkel.niet dus.
die is niet degene die prof erop gezet heeft

zoals ik het nu lees heeft hij/zij wel de key maar geen cd
 
Ha ja klopt wiske is naar suske gegaan en die heeft xp erop gezet. In zo'n geval zou ik eens kijken naar een crack. Of Suske nog eens lief aankijken.
 
waarom nou zo moeilijk???

ze heeft een key???!!!

dus zie me eerste post
 
Ik heb een legale serie-nummer, en voor zover ik weet heeft niemand anders deze in gebruik, het etiketje hangt zelfs achteraan aan mijn pc.

Ik hoopte alleen dat ik ergens Windows Home edition kon downloaden, dan kon ik vanavond nog aan de slag.

Straks zal ik eens informeren bij familie en vrienden. Ik weet dat de meeste gebruik maken van Vista, maar misschien hebben ze nog ergens wel zo een cd-rom met Home Edion liggen.

Waar deze cd-rom naar toe is weet ik niet, ik heb deze nooit uitgeleend. Ik ben onlangs wel verhuist en vermoed dat dit toen verloren is gegaan... in ieder geval heb ik hier al de kasten en dozen gecontroleerd zonder resultaat.
 
downloaden via een nieuwsgroep ofzo zal ook wel gaan.google maar

maar een cd lenen is toch het makkelijkste:thumb:

succes:thumb:
 
Ik heb een legale serie-nummer, en voor zover ik weet heeft niemand anders deze in gebruik, het etiketje hangt zelfs achteraan aan mijn pc.

Ik hoopte alleen dat ik ergens Windows Home edition kon downloaden, dan kon ik vanavond nog aan de slag.

Straks zal ik eens informeren bij familie en vrienden. Ik weet dat de meeste gebruik maken van Vista, maar misschien hebben ze nog ergens wel zo een cd-rom met Home Edion liggen.

Waar deze cd-rom naar toe is weet ik niet, ik heb deze nooit uitgeleend. Ik ben onlangs wel verhuist en vermoed dat dit toen verloren is gegaan... in ieder geval heb ik hier al de kasten en dozen gecontroleerd zonder resultaat.


Ik kan er wel één opsturen naar je als ik hem maar weer terug krijg.
Mail mij maar even via mijn profiel.
 
De verloren Rommekes

Nou Raymond...je kunt dan ook gewoon een kopietje maken...Wiske gebruikt immers de legale key...heeft ze ook gelijk een (je)Rommeke...

Maar evengoed is ze dan vanavond nog niet geholpen....maar niet getreurd, bijna iedereen met een pc heeft een cd-rom met windows in wat voor soort dan ook...vraag het de willekeurige Sidonia of Lambiek en hij/zij heeft er wel een Jerommeke bij.

Wel even checken of je een OEM of Full license key hebt. OEM key lukt niet zo goed bij Full Jerommekes...en andersom....

Overigens goede kans van dat je een OEM hebt..tenslotte zit de sticker op je kastje geplakt. En OEM versies zijn dik gezaaid.
 
Ik heb ondertussen iemand gevonden die mij een kopietje van Windows Home Edition zou bezorgen.
Blijkbaar had ik ook moviemaker reeds op mijn pc staan, ik kan dus weer verder... tenminste als ik het probleem met mijn filmke kan oplossen...maar daarover ga ik vragen stellen in een ander forum.
Allemaal hartelijk dank voor de reacties.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan