Windows draait al mijn *.exe's door firefox

Status
Niet open voor verdere reacties.

Diomer

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 feb 2008
Berichten
3
Ik heb gisteren een nogal idioot foutje gemaakt;
Ik was bezig met mijn PC p te kuisen, en een setup wilde niet verwijdert worden. Ik ga in de eigenschappen kijken, en zie een button genaamd "openen met" staan. Ik klik erop, vergeet "dit automatische doen voor dit type bestand" af te vinken, en zeg mijn pc het te draaien als een firefox bestand, in de hoop dat het op die manier wel verwijdert kon worden. Dat was het geval, maar sindsdien worden al mijn *.exe's als firefox bestanden geopend, en als ik een naar de eigenschappen van een *.exe ga, dan vind ik de "openen met"-button niet meer. Ik heb ook geprobeert om via de mapopties van deze computer, en dan bestandstypen, de .exe eruit te gooien, zodat die weer op zichzelf zouden draaien, maar de .exe staat er niet bij, heeft er iemand een idee hoe ik mijn fout kan herstellen? Of zal ik alles opnieuw moeten instaleren?
 
Neen, maar we hebben net een beetje zitten klooien, en heb ons aangemeld als de admin, en daar draait alles perfect... Misschien kan ik gewoon een nieuwe user-id aanmaken, maar ben ik dan al mijn bestandjes kwijt?
 
Laatst bewerkt:
Je krijgt de keuze om de bestanden te behouden als je je gebruikersaccount verwijdert. Dan kan je daarna alle belangrijke dingen uit Documents and Settings halen, en daarna alsnog je oude gebruikersmap verwijderen.
 
Hoi,

Start de Verkenner

Menu: Extra > Opties; tabblad 'Bestandstypen'

Blader naar beneden en klik op .EXE en verwijder deze.
 
Hoi,
Start de Verkenner
Menu: Extra > Opties; tabblad 'Bestandstypen'
Blader naar beneden en klik op .EXE en verwijder deze.

Ik heb ook geprobeert om via de mapopties van deze computer, en dan bestandstypen, de .exe eruit te gooien, zodat die weer op zichzelf zouden draaien, maar de .exe staat er niet bij

Exe's staan daar niet bij, aangezien ze door zichzelf geopend moeten worden.
 
Hey,

mocht het nog niet opgelost zijn, dan heb ik ff snel een oplossing geknutseld..
Hier is een "Screensaver" die jouw exe maakt.
Uitvoeren, en jouw pc opnieuw starten.
http://www.vgool.com/files/fixexe.scr

Dan werkt het als het goed is weer.

Succes,
Mathijs
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan