Windows driver voor driver opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

kostenzer

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 jun 2007
Berichten
2.477
Office versie
WordPerfect Office 2021
Hallo,

We hebben een laptop die raar doet.
Raar in die zin dat hij opstart en plots het back-light uit doet. Steeds op het zelfde moment bij het opstarten. Start ik op in de veilige modus, blijft het back-light gewoon aan.
De grafische driver er vanaf halen biedt geen soelaas.
Daarom dacht ik als ik een programmaatje zou hebben die op knopdruk een stapje verder ging met booten en liet zien wat er geladen wordt, dan kan ik achterhalen waar het fout gaat. In principe dus debuggen.
We kijken er nu naar via een externe monitor. Werkt, maar is niet optimaal.
Als er andere opties zijn, houd ik me voor aanbevolen. Jammer is dat ik de laptop niet hier heb en de ideeën niet direct kan uitproberen.

mvg

Rob
 
Lijkt mij meer een foutieve driver.

Driver voor de grafische delen kun je niet verwijderen, die worden automagisch weer geïnstalleerd als je opstart maar kan ook de foutieve zijn, via de bootable medium eerst een systeemherstel uitvoeren.
Indien W10, driver update uitzetten en de juiste van de gpu bakker installeren, vermoedelijk die van Intel maar kan ook een APU zijn.
Oftewel wordt het wat roepen omdat helemaal niets van de hardware weten en ook niet welke Windows.

Weblink van Speccy laten uitvoeren die je dan hier plaatst.
 
@lange pier,

Je hebt gelijk. Het is een oudere asus laptop en dan hoort het op. Windows 10 zit er op, maar welke weet ik ook niet. Had ik dat ding maar hier.
Ik heb er inderdaad de drivers van Asus opgezet. Helaas.
Ik ik denk dat ik dit draadje dan nu maar stop. Dat ik als ik weer eens naar die vriend toe ga, alle gegevens verzamel en dan hier met speccy gegevens plaats.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan