Windows.edb bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

labrymos

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2005
Hallo,

Ik heb iedere keer dat dit bestand te groot wordt. Ik heb nu weer 55 GB verwijderd.
Is er een manier om te voorkomen dat dit bestand zo aangroeit.

Ik heb gelezen dat er een fix is van windows, maar deze werkt blijkbaar niet, mn automatische update staat namelijk aan.

Groeten,

Labrymos

Idd, automatische updates hebben er niets mee te maken.
De beschrijving van het probleem: hier
Alleen de Engelse beschrijving geeft ook aan hóe je (na installatie van de update) de Search database moet herbouwen:
How to delete and rebuild index

Swipe in from the right edge of the screen, and then tap Search. Or, if you are using a mouse, point to the lower-right corner of the screen, and then click Search.
Tap or click Settings.
In the search box, type indexing options.
Tap or click Indexing Options.
Tap or click Advanced.
Tap or click Rebuild on the Indexing Settings tab.
Tap or click OK to confirm.
De update zelf wordt hier beschreven: link
'Directe' download-link voor Windows 8 32-bit NL: hier
'Directe' download-link voor Windows 8 64-bit NL: hier

Tijs.

Laatst bewerkt:
Dank jullie wel voor je antwoord.

Ik heb nu geprobeerd om het windows.edb bestand op een andere schijf te plaatsen. Ik ga er vanuit dat als automatische updates aan staat dat dan ook de fix wordt gedownload, maar blijkbaar niet :confused:
De update heb ik geprobeerd, maar werkt niet. Melding niet geschikt voor deze computer. Ik denk dat de reden is dat inmiddels 8.1 erop staat.

Je moet in ieder geval eens proberen om die Search database opnieuw te laten opbouwen op de manier die ik aangaf. Mogelijk/hopelijk gaat dan de update (die je blijkbaar nu al hebt) zijn werk doen.

Tijs.

ik heb het gedaan zoals je beschreven hebt. Ik hou het in de gaten, bedankt.

Ik heb het bestand op een andere schijf geplaatst en de index opnieuw opgebouwd. Toch is inmiddels het bestand al weer 13 GB.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan