Windows ernstig probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

janklaasdiederi

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2006
Berichten
55
mijn pc is afgelopen weekend opeens ‘uitgevallen’ toen ik hem starten moest ik eerst uit een gebruikersprofiel kiezen (kon alleen maar 'mijn eigen' kiezen… normaal vraagt ie dat nooit…). En daarna lade hij de persoonlijke instellingen, en verscheen er alleen maar de achtergrond van XP… zonder iconen taakbalk e.d.

Via ctrl-alt-del kon je je wel zien dat Explorer wel opgestart was, als ik Explorer opnieuw opstart dat verscheen even (1sec) de taakbalk en verdween weer… (andere programma’s kan ie ook gewoon opstarten, maar wel met problemen java ed doen het bijvoorbeeld niet..)

Heel raar en soms valt ie ook weer gewoon uit…, vooral als ik op internet er iets over probeer te vinden


Bij de reparatie methode via de Windows cd met chkdsk \r vind ie wel een of meerdere fouten op het volume, maar repareren doet ie niet… (met \f toch?)

Opstarten in veilige modus levert hetzelfde op

ik heb de HD nu op een andere pc hangen en daar virusscan gedaan via trend micro, maar levert ook niks op..

een vriend van mij had het ook eens gehad, toen lag het aan een of andere update, waarvan en hoe weet ie ook niet meer...

iemand suggesties?
 
Is het probleem met het Gebruikprofiel nu weer over? (leeg bureaublad)

Ga ook eens naar je foutenlogboek en kijk daar onder toepassingen en system. Start/config.scherm/systeembeheer/computerbeheer/logboeken.
 
Dit ook al gedaan

Ga naar Start>Uitvoeren, typ in het venster:
sfc /scannow (sfc spatie /scannow)
Je hebt wel de installatie cd-rom van Windows XP
erbij nodig, want er wordt naar gevraagd.
 
nee met dat gebruikers profiel vraagt ie om te kiezen terwijl er maar 1 staat :confused: dan kies je die en dan komt ie bij het lege bureaublad terecht...

BANDIT123 zei:
Dit ook al gedaan

Ga naar Start>Uitvoeren, typ in het venster:
sfc /scannow (sfc spatie /scannow)
Je hebt wel de installatie cd-rom van Windows XP
erbij nodig, want er wordt naar gevraagd.

jep alleen volgens mij doet ie het niet... ik heb het geprobeert toen ik de 'vastgelopen' HD in een andere pc had gehangen en daar met en zonder windows cd geprobeert, alleen volgens mij doet ie het niet... je krijgt alleen een flits van een dos schermpje te zien en voor de rest niets..:(
 
Kijk wat je gebruikersprofiel betreft eens met zoeken hoeveel files je hebt van MSHTA.EXE
Vertel ook waar ze staan en hoe groot ze zijn.

En installeer dit progje eens van Microsoft. 't Is maar een schot in het duister. Het heeft meer met afsluiten van processen te maken die een userprofile gebruiken.
 
Elisa zei:
Kijk wat je gebruikersprofiel betreft eens met zoeken hoeveel files je hebt van MSHTA.EXE
Vertel ook waar ze staan en hoe groot ze zijn.

En installeer dit progje eens van Microsoft. 't Is maar een schot in het duister. Het heeft meer met afsluiten van processen te maken die een userprofile gebruiken.


aantal bestanden :
C:\Windows\system32\mshta.exe
C:\Windows\servicePackFiles\i386\mshta.exe

allebei 29 kb


dat programmatje, kan ik dat vanuit de werkende pc uitvoeren ??
 
Ja, dat programmaatje kun je zo installeren. Het zorgt er in het vervolg voor dat bepaalde programma's die een userprofile gebruiken, goed worden afgesloten. Het is te proberen of dit ook kan helpen in jouw geval.

Mshta.exe....beide dus even groot. Daar kan het niet in zitten.

Heb je inmiddels al gedaan wat Bandit je vroeg? Het scant je systeembestanden of het ontbreken daarvan.
 
janklaasdiederi zei:
ik heb het geprobeert toen ik de 'vastgelopen' HD in een andere pc had gehangen en daar met en zonder windows cd geprobeert, alleen volgens mij doet ie het niet..:(


Nee dat is logisch, je moet het ook doen waar de HD normaal in zit(Lekker slim)
 
hoe kan ik mn systeemherstel 'handmatig' opstarten vanuit ctr alt del??? dat is enige dat werkt waarneer het bureaublad is opgestart...

of configuratiescherm ofzo..?

ja ik ga dat van bandit nu nog ff proberen...
 
Taakbeheer kiezen en dan nieuwe taak.
Rstrui.exe

Als je bedoelt dat je sfc scannow wilt doen wat Bandit vroeg dan staat het commando in zijn bericht.
 
Laatst bewerkt:
DAt heb je in 10 minuten gedaan,ONMOGELIJK.
Ik haak af !!!!


Ik ben wel goed maar niet Gek:eek:
 
Laatst bewerkt:
Zo lang duurt dat toch niet :confused:
Bij mij duurde het maar een zwarte flits met jouw commando :D :D LOL
Oh aanpassing er lopen er nu 3 en de cd moet er in. :D
 
Laatst bewerkt:
ja ik starte het via ctrl alt del, hij was bezig ben even weg geweest, en toen ik terug kwam stond het er niet meer, daarna nog een x geprbeert met windows cd erin(omdat ik het raar vond dat er geen fouten rapport oid verschenen was... maar dat kan ook gewoon zijn zoals al ik de eigenschappen van een bestand wilde bekijken, maar niet te zien waren, terwijl ik met alt-F4 zag dat het schermpje wel 'open' stond... :S), maar toen flitste er aleen een dos schermpje ...
 
Elisa zei:
Taakbeheer kiezen en dan nieuwe taak.
Rstrui.exe

Als je bedoelt dat je sfc scannow wilt doen wat Bandit vroeg dan staat het commando in zijn bericht.


foutberich dat windows niks kan vinden van rstrui.exe ...:confused:
 
Jij had het over systeemherstel en dat commando hoort daarbij. Wel moet je eerst restore typen. Dan krijg je een mapinhoud te zien en kun je rstrui.exe typen. Sla maar op. Zoals je nu werkte kan het wel heel handig zijn.
Wat later realiseerde ik me dat je het commando van Bandit in wilde voeren. Dat is dus belangrijk.
Ga dat nu eerst maar doen. En Bandit heeft gelijk hij doet er lang over, het lijkt wel alsof ie in slaap is gevallen :D
 
Laatst bewerkt:
Je krijgt wel een flits te zien. Dat klopt dus maar als je.........oh verdorie........je hebt geen taakbalk..........:eek: :shocked:
Dat gaat niet op.

Je kunt wel de cd er in doen van Windows. Ook dan kun je systeemcomp. controleren. Maar........bij mij ging het niet op. Zodra je updates hebt gehad is je huidige systeem jonger en dan klopt het niet meer met Windows. Je kunt het in ieder geval proberen.
 
daarom doet ie dus niks denk ik...

maar rstrui op een andere manier geprobeert te open lukt wel, hij start systeemherstel op alleen hij laat alleen maar een wit schermpje zien....waar dus niks instaat (of hij kan het gewoon niet laten zien..)
met ctrl-a selecteer ie ook alleen maar twee 'enter' tekens...


zelf probeerde ik in de logboeken van systeembeheer te komen.. maar dat lukt niet van configuratie scherm doet et ook niet
 
Zou je een trojan kunnen hebben?
Je systeem doet wel erg vreemd.
Is ook lastig mee te werken.
Het je 1 of meerdere partities?
Je zou eens kunnen overwegen om Windows te herstellen.
Voer je het goed uit dan raak je geen eigen gegevens kwijt maar......een extra partitie is zeker weten.

Alle commando's kun je trouwens terugvinden in Systeem32. Maar.......als rstrui het niet doet zal het met die niet beter gaan.
Je zou ook als Administrator een nieuwe user aan kunnen maken en kijken hoe het die vergaat.
 
Laatst bewerkt:
nee geen trojan, ik heb de schijven op een andere pc helemaal gescant online en offline met vrijwel alles dat er is...

het zijn 2 partities, 1 met alleen windows en paar andere programma's
2 met de rest

dit omdat ik hem al vaker helemaal opnieuw heb geinstalleerd, met windows xp (sp 0)-cd duurt dat wel een dagje voordat alles weer helemaal lopt en is ingesteld.. :confused: daarom is dat mn laatste redmiddel....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan