Windows Explorer 8 in relatie tot HP all in one 1315

Status
Niet open voor verdere reacties.

pierke1962

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2008
Berichten
19
beste computerfanaten,

ik had al het gevoel dat het probleem zich ging voordoen maar ben toch eigenwijs.

vandaag weer IE8 (voor windows SP3) geinstalleerd . dan kan ik wel nog printen met mijn HP All in One 1315 maar ik kan vanuit het buroblad mijn HP director niet meer starten terwijl ik deze toch graag werkend zou willen hebben om bv te kunnen scannen.

als ik de printer opnieuw zou installaren dan blijft hij hangen op 7/8 bij de stap waar hij vraagt om je kabel in te pluggen en hij het apparaat gaat zoeken.

wie kent dit probleem ,

het probleem is snel opgelost door terug te gaan naar IE7 echter dat wil ik juist niet

groet,

p
 
helemaal geen ie meer gebruiken maar een ander zoals
chrome firefox
zoiets
 
Hoi,

Een zeer onwaarschijnlijk verhaal.
Ik denk eerder dat er een leesfout op de installatiecd zit.
Download drivers en software van de site van HP.
Zorg in elk geval dat je de installatie van IE8 helemaal hebt afgerond.
Want na de installatie moet je de computer opnieuw opstarten en ie starten en dan alle opties doorlopen.
Pas dan is IE volledig geïnstalleerd.
Vervolgens maak je eerst een herstelpunt om er achter te komen dat de installatie van de printer, dat je na het herstelpunt doet dus, wellicht iets te maken zou hebben ie8 (wat ik - nogmaals - niet geloof).
 

beste Tee,

geloof me nu maar want ik heb het al een keer of 6 geprobeerd.

ik ben zelfs bijna gek ervan geworden heb HP gebeld. kan advies krijgen maar dan wel tegen een kleine €30,--. advies van de juffrouw: koop een nieuwe printer hetgeen natuurlijk onzin is.

maar even ter zake:

ik heb IE8 een uurtje geleden gedownload via de windows updates en jawel de HP director doet het niet meer.
de printer was al eerder aangesloten dan dat IE8 werd geinstalleerd
tijdens de vorige keren heb ik ook de software van HP gedownload en deze geprobeerd te installeren en zoals ik al zei hij stopt bij de 7/8 stap waarbij je de usb kabel moet insteken hij het apparaat zoeken. hij geeft dan wel aan : apparaat PSC 1315 gevonden maar komt niet verder.

toen IE8 door windows geinstalleerd was heb ik trouwens de comp. niet aan en uit hoeven te zetten en ik heb geen schermen gezien om te doorlopen.
op dit moment durf ik de printer niet meer opnieuw te installeren want dan weet ik niet of ik uberhaupt nog kan printen. dat is nl mijn ervaring uit het verldeden en ik heb geen zin om die pokke comp nog eens opniew te installeren.

gr
 
Laatst bewerkt:
voordeel = ze zijn allemaal gratis daar komt nog bij dat chrome veel sneller is dan ie stabieler en je hebt niet van die iritante werkbalken
maar goed gooi HP director er af en herstart je pc daarna herinstalleer je ie herstart de pc en dan installeer je HP director opnieuw

o btw het was alleen maar een advies en ik vind ie 8 niet goed werken de nieuwste die komt ziet er al een stuk beter uit
 
Laatst bewerkt:
@ coolkil: Denken in oplossingen voor het probleem.Of anders maar niet reageren in het topic.
 
Probleem met HP Director is vlgs. mij is het niet gerelateerd aan IE8, want met IE7 is hetzelfde probleem er.

Doe het volgende: Ga naar deze link
Er opent een java script. Die opslaan als .js bestand, bijv. HP-Director.js
Indien geopend in Kladblok: Bestand -> Opslaan als -> [eerst bladeren naar de juiste map, dan als bestandsnaam: HP-Director.js en bij "Opslaan als type" kiezen voor "Alle bestanden".

Check wel even de volgende regel, want het pad dat daar staat moet overeenkomen met waar HP Director staat:
C:\\Program Files\\Hewlett-Packard\\Digital Imaging\\bin\\Hpqdirec.exe

Staat HP Director in een andere map, pas het aan voordat je het opslaat.

Even geciteerd staat in het script:
Code:
var WshShell = new ActiveXObject("WScript.Shell"); 
var dirfile="C:\\Program Files\\Hewlett-Packard\\Digital Imaging\\bin\\Hpqdirec.exe"; 
var oExec = WshShell.Exec(dirfile); 
WScript.Sleep(3000); 
WshShell.SendKeys("%( )");  //equivalent of Alt+spacebar 
WshShell.SendKeys("nn");  //equivalent of click minimize twice 
oExec = WshShell.Exec(dirfile);

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Tijs,

fantastisch , je bent geweldig: probleem opgelost maar ik zou graag willen weten of ik gelijk had en waar het aan ligt.
als ik een baan voor je had zou je die meteen krijgen.
ik heb nog een probleem met mijn geluidskaart , hier heb ik ook een vraag gesteld. staat bij pierke1962

bij veel vragen krijg ik altijd van die antwoorden: ga naar apparaat beheer , zijn er gele vraagtekens etc. je kent het wel. bij mijn geluids kaart ben ik ervan overtuigd dat het een driverconflict is waar ik niet uitkom.

(overigens het was hoogstwaarschijnlijk niet IE6 die ik er nog op had staan)

waar kan ik trouwens melden: probleem opgelost????


groetjes

pierke
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet (meer) waar het probleem precies vandaan komt. Kan aan een service pack installatie liggen (ik ken het probleem alleen in XP, óók op mijn eigen computer waar ik Internet Explorer 7 gebruik).
Je kunt over de oorzaak dus wellicht beter een vraag stellen aan de HP helpdesk.
Overigens: Je kunt hier kijken voor de link naar de oplossing die ik heb aangedragen en wat opmerkingen over de omstandigheden waaronder het dáár optrad (SP3 voor XP en/of update naar Internet Explorer 7).

Ik weet wél dat dit probleem er al meer dan een jaar is met HP Director en de oplossing ken ik ook al langer dan een jaar (een ex-klant had er last van), dus het was niet teveel moeite de oplossing (eigenlijk: een workaround) voor je op te zoeken.

Fijn dat je er wat aan hebt gehad! :)

Geen idee of ik wat voor je kan betekenen m.b.t. je andere vraag. Ik ben juist bezig me terug te trekken van hulp op het forum, dus ik bemoei me nog maar met weinig vragen.

Je vraag op opgelost zetten kan op 2 manieren (methode 1 geprefereerd wat mij betreft):
a. Klik op "Zet status opgelost" in de donkerblauwe horizontale balk bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]
b. Zoek je startposting op, en klik daar rechts onder op "Zet status opgelost"

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan