Windows firewall automatisch aan?

Status
Niet open voor verdere reacties.

rve123

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 feb 2005
Berichten
3.670
Ik had gisteren een beveiligingsupdate van Windows. Nu merkte ik net dat mijn Windows firewall aan stond. Dit was nog niet zo voor de update. Dat weet ik zeker.

Is de firewall nu aangegaan door die update of is er een andere reden?

Ik maak gebruik van XP Pro en ik vind één firewall genoeg. Namelijk Sygate Pro.
 
Lijkt mij toch niet door die update...heb er geen last van in ieder geval!
 
Schakel je interne firewall uit in Systeembeheer > Service. Dan start deze niet meer op.
 
Uitgeschakeld:)

Zou het anders kunnen komen door het maken van een lokaal netwerkt. Hier ben ik gisteren ook even mee bezig geweest.
 
Geplaatst door rve123
Uitgeschakeld:)

Zou het anders kunnen komen door het maken van een lokaal netwerkt. Hier ben ik gisteren ook even mee bezig geweest.

Dat is mogelijk! Maar dat de firewall vanzelf wordt ingeschakeld heb ik ook nog niet meegemaakt! Behalve dan als je SP2 installeerd. Dan wordt deze automatische ingeschakeld.
 
Geplaatst door l.slaats.
Dat is mogelijk! Maar dat de firewall vanzelf wordt ingeschakeld heb ik ook nog niet meegemaakt! Behalve dan als je SP2 installeerd. Dan wordt deze automatische ingeschakeld.
Ik heb dat ook nooit eerder meegemaakt. Wel dat die er compleet uit vloog maar automatisch aan had ik nog nooit meegemaakt.

Omdat Raymond Bas geen last had van die update denk ik dat het te maken heeft met het lokaal netwerk maken.

Toch blijf ik het raar vinden en blijf ik benieuwt hoe dat zomaar kan:confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan