Windows firewall en router Sitecom

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lid geworden
5 feb 2001
Ik heb Windows XP SP2 en ik werk achter een router van Sitecom (WL 517).
Een paar maanden geleden kon ik gemakkelijk verbinding maken met de router en instellingen aanpassen. Alles werkt perfect: internet (bekabeld en wireless), beveiligingen email met meerdere accounts, etc.
Nu wil ik een kleine aanpassing doen en plotseling blijkt dat ik de router niet meer kan benaderen via het aangegeven adres 192.168.123.254. Volgens de FAQ van Sitecom komt dit door Windows firewall en die zou ik moeten verwijderen (uitzetten helpt niet).
Dti zou geen probleem moeten zijn, want de router heeft een ingebouwde firewall. Nu komt het probleem, want ik kan Windows Firewall niet verwijderen.

Mijn vragen zijn dus:
Hoe kan het dat Windows firewall niet op de router is in te stellen?
Is er iets veranderd via de updates van Windows? Een half jaar geleden was het probleem er niet.
Last but not least: hoe los ik dit op?

Rob Suijkerbuijk

Ik heb geen andere firewall, maar ik gebruik wel AVG free edition antivirussoftware.
Van deze AVG heb ik pas geleden eenupdat geinstallerd. Zou dat de reden kunnen zijn?

Groeten, Rob

Welke update was dat? Naar versie 7.5?
Lijkt me vreemd dat het hier aan AVG ligt, maar je kan proberen.
Verder heb je niks veranderd aan je netwerk?

Dat klopt: naar 7.5.
Ik heb net AVG eraf geggoid, maar het probleem is helaas niet opgelost. Ik heb AVG weer teruggezet.

Verder heb ik het afgelopen half jaar geen bijzondere dingen gedaan, althans niet dat ik me zo gauw herinner.

Rob

Oke, succes!:thumb:

Configuratiescherm - Netwerkverbindingen en dan kan je die Herstellen of Uitschakelen en weer Inschakelen.

:D
Het lukte niet via configuratie etc om toegang tot de router te krijgen, maar ik ben er toch in geslaagd. Na een totale reset (alle stroom er af) had ik weer gewoon toegang. het wasmakkelijker dan ik dacht.

bedankt voor de hulp.

Rob

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan