Windows Firewall en Windows Defender

Status
Niet open voor verdere reacties.

heleen1983

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2007
Hallo mensen,

Toen ik vandaag op de computer bezig was, kwam er vanuit het niets van Windows Defende deze melding:

Description:
This program has potentially unwanted behavior.

Advice:
Permit this detected item only if you trust the program or the software publisher.

Resources:
firewallport:
HKLM\System\CurrentControlSet\Services\SharedAccess\Parameters\FirewallPolicy\StandardProfile\GloballyOpenPorts\List\\1566:UDP

Category:
Not Yet Classified

Ik heb toen op DENEY geklikt, omdat ik niet om deze actie gevraagd had.
Weet iemand wat dit is? Is dit bv een hacker of een update( een update is nog nooit eerder aangegeven via Defender dus dat lijkt me sterk).

Ik hoop dat iemand van jullie mij kan helpen,
Met vriendelijke groet
Heleen

Description:

met welk programma was je op dat moment bezig?

een hacker kan meer geld verdienen met spam verzenden en creditcards te rippen dan bij iemand in te breken op home pc.

is niet belangrijk, aangezien het wordt geblockt door de windows defender.

Hey,

Bedankt voor de reactie. Weet je zeker dat het niet gevaarlijk/belangrijk is?
Aangezien er zonder dat ik het deed iets aan de instellingen van de Firewall werd veranderd?

Ik had voor een week geleden ook een melding van Kaspersky dat er door installatie van een programma ( ik was JAVA aan het installeren via originele site van JAVA) een indringer probeerde binnen te komen door een programma te installeren wat mijn computer kon overnemen. Ik heb toen op blokkeren geklikt en verder nog geen hinder hiervan ondervonden. Nu ik ook al meldingen van Windows Defender krijg, ga ik toch denken dat er wat aan de hand is.

groeten
Heleen

Hallo

Java is gewoon geinstalleerd. Er werd eerst wel aangegeven dat er een fout was en dat de installatie niet voltooid was. Toen heb ik het opnieuw gedaan, computer opnieuw opgestart, oude Java verwijderd en toen deed hij het gewoon.

Maar die melding van Kaspersky kwam nadat ik iets van Java via Windows Defender wou accepteren. Doordat ik op blokkeren heb geklikt dacht ik toch dat het dan geen kwaad meer kon.

Maar hoe kun je een eventuele hacker herkennen en wat kun je er tegen doen? Heeft een wachtwoord op de computer zetten dan nog zin?

Groeten,Heleen

weet je waarom je die melding kreeg tijdens het installeren,

omdat java verbinding wilde maken met internet

waarschijnlijk was windows defender niet op de hoogte daarvan en gaf je een melding

daar was niets mee aan de hand dus. en daarom gaf hij ook die foutmelding tijdens het installeren.

maar die melding op die internetsites, was waarschijnlijk omdat je een plug in wilde installeren. en dat vind windows defender ook geen goed idee.

hey

Kan het dan zo zijn dat die plug-in automatisch geïnstalleerd worden, want ik was niet bezig met een installatie en heb hier ook geen opdracht voor gegeven.

Ik vond het zo raar dat de firewall genoemd wordt bij die melding van Defender. En wat je zei bij dat JAVA, dat kan wel kloppen, maar wordt dat door Kaspersky gezien als een indringer die je systeem wil overnemen?

Groeten heleen

ja ik bedoel meer zo'n pop up waar je toestemming voor hebt gegeven.

hey
dat is het probleem juist.
Ik heb op geen enkele manier toestemming gegeven om iets te installeren op dat moment.
Ik was gewoon diverse sites aan het bekijken zoals ik altijd doe en ineens komt vanuit het niets die melding van Defender dat er veranderingen zijn aangebracht....

groeten heleen

ja dan hebben we het weer hierover
Description:

Advice:
Permit this detected item only if you trust the program or the software publisher.

Resources:
firewallport:
HKLM\System\CurrentControlSet\Services\SharedAccess\Parameters\FirewallPolicy\StandardProfile\Global lyOpenPorts\List\\1566:UDP

Category:
Not Yet Classified

het bericht zegt this program,
maar nu ben ik aan het gissen naar het program
jij zei dat je dus bezig was met internet dus baseerde me daarop.
maar ik denk dat boven dat bericht stond welk program of in de melding

ja dat zou inderdaad best kunnen. Dit is wat Defender aangaf in de Historie, nadat ik op deney had geklikt. De history van Defender is ook weg, dus dit kan ik niet meer nakijken.

Heb deze zelf niet gewist, maar denk dat Defender hem na een aantal dagen vanzelf opschoont.

Maar gezien die melding dat het iets met de firewall te maken had, neem ik ook aan dat dit in de naam van het programma stond. Vooral omdat ik niets bijzonders aan het doen was.

groeten heleen

Hallo,
Vorige week heb ik hier een bericht geplaatst over ee probleem meet windows defender.
Ik had toen niet de complete melding van defender weergegeven, vandaag kreeg ik de melding opnieuw.
Hieronder heb ik de complete melding weergegeeven.
Als ik op deney klik, krijg ik van defender een foutmelding, er is dan een fout opgetreden en niet alles is verwerkt.
Kan iemand mij hier mij vertellen wat dit is?

Alvast bedankt.
Heleen

Summary:
System Configuration change occurred.

This agent monitors security related configuration changes made to Windows.

Detected changes:
New: 3039:UDP:*:Enabled:Windows Media Format SDK (iexplore.exe)
Original: Not available

firewallport (New):
HKLM\System\CurrentControlSet\Services\SharedAccess\Parameters\FirewallPolicy\StandardProfile\Global lyOpenPorts\List\\3039:UDP

Advice:
Permit this configuration change only if you trust its origin. It is recommended that you run a quick scan if you choose to deny this change.

Checkpoint:
Firewall Port Exceptions

Category:
Configuration Change

Hallo mensen

In dit topic heb ik beschreven wat mijn probleem was. Helaas heb ik nog geen oplossing voor mijn probleem kunnen vinden.
Ondertussen werkt de update van Windows ook niet meer.
Ik krijg elke keer als ik iets heb geüpdatet de melding dat de computer opnieuw moet worden opgestart om de installatie compleet te maken. Als ik dat doe, krijg ik als de computer weer helemaal is opgestart, weer de melding dat er een update is gevonden.
Ik heb nu al 5x dezelfde update moeten uitvoeren in 2 dagen.

Ikzelf heb het vermoeden dat er ergens een virus o.i.d. zit, maar de virusscan
( kaspersky 07) kan niets vinden.

Ik hoop dat een van jullie nog een oplossing heeft.

Groeten.
Heleen

Hallo,
Vorige week heb ik hier een bericht geplaatst over ee probleem meet windows defender.
Ik had toen niet de complete melding van defender weergegeven, vandaag kreeg ik de melding opnieuw.
Hieronder heb ik de complete melding weergegeeven.
Als ik op deney klik, krijg ik van defender een foutmelding, er is dan een fout opgetreden en niet alles is verwerkt.
Kan iemand mij hier mij vertellen wat dit is?

Alvast bedankt.
Heleen

Summary:
System Configuration change occurred.

This agent monitors security related configuration changes made to Windows.

Detected changes:
New: 3039:UDP:*:Enabled:Windows Media Format SDK (iexplore.exe)
Original: Not available

firewallport (New):
HKLM\System\CurrentControlSet\Services\SharedAccess\Parameters\FirewallPolicy\StandardProfile\Global lyOpenPorts\List\\3039:UDP

Advice:
Permit this configuration change only if you trust its origin. It is recommended that you run a quick scan if you choose to deny this change.

Checkpoint:
Firewall Port Exceptions

Category:
Configuration Change

Ik zie dat 't gaat over Windows Media Format SDK(heeft met je mediaplayer,audio en videobestanden te maken)
This SDK also provides support for encoding and decoding audio and video content using the Windows Media codecs. Each codec (compressor/decompressor) is optimized to get the best quality for a specific type of content. For more information about the supported codecs, see Codec Features.

In addition to general file format support and codec integration, the Windows Media Format SDK provides objects for editing descriptive information about digital media. File reading and metadata support is also included for MP3 files, enabling you to create more flexible applications.Bron: MSDN

Die update die je steeds krijgt heeft die hier iets mee te maken? Vandaar dat hij steeds wordt aangeboden maar dat de firewall hem blokkeert omdat jij in eerste instantie hebt geweigerd?

Laatst bewerkt:
Hallo
Bedankt voor je reactie.
Het kan inderdaad best zijn dat de update hier mee te maken heeft. Ik heb alleen niet de update geblokkeerd via defender, maar de melding dat er wat was veranderd aan de instellingen.(de melding die in mijn voorgaande bericht staat) Maar het zou inderdaad wel kunnen aangezien ik wel filmpjes van diverse tv zenders online kijk.

Hieronder geef ik even de melding van de update weer:
KB967715: Update voor Windows XP installeren (update 1 van 1)...

Ik hoop dat je hier wat mee kan en mij kan vertellen wat ik nu verder moet doen.

Groeten
Heleen

Description:

Advice:

Resources:
activex:
HKLM\Software\Microsoft\Code Store Database\Distribution Units\{5D86DDB5-BDF9-441B-9E9E-D4730F4EE499}

regkey:
HKLM\Software\Microsoft\Code Store Database\Distribution Units\{5D86DDB5-BDF9-441B-9E9E-D4730F4EE499}\CONTAINS\FILES\\C:\WINDOWS\bdoscandellang.ini

regkey:
HKLM\Software\Microsoft\Code Store Database\Distribution Units\{5D86DDB5-BDF9-441B-9E9E-D4730F4EE499}\CONTAINS\FILES\\C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\bdupd.dll

regkey:
HKLM\Software\Microsoft\Code Store Database\Distribution Units\{5D86DDB5-BDF9-441B-9E9E-D4730F4EE499}\CONTAINS\FILES\\C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\ipsupd.dll

regkey:
HKLM\Software\Microsoft\Code Store Database\Distribution Units\{5D86DDB5-BDF9-441B-9E9E-D4730F4EE499}\CONTAINS\FILES\\C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\lang.ini

regkey:
HKLM\Software\Microsoft\Code Store Database\Distribution Units\{5D86DDB5-BDF9-441B-9E9E-D4730F4EE499}\CONTAINS\FILES\\C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\live.ini

regkey:
HKLM\Software\Microsoft\Code Store Database\Distribution Units\{5D86DDB5-BDF9-441B-9E9E-D4730F4EE499}\CONTAINS\FILES\\C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\oscan82.ocx

regkey:
HKLM\Software\Microsoft\Code Store Database\Distribution Units\{5D86DDB5-BDF9-441B-9E9E-D4730F4EE499}\CONTAINS\FILES\\C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\scanoptions.tsi

Category:
Not Yet Classified

Deze meldig staat er ook nog in, ik weet ook niet wat ik hier mee moet. Hij staat nu in quarantene.
Misschien hebben jullie hier ook een oplossing voor?

Laatst bewerkt:
Beste Heleen,doe dit als je van de update af wil

Voorkomen dat een update zich herhaaldelijk aanbiedt.

uitvoeren-services.msc dubbleklik op automatische updates en klik op stoppen
uitvoeren-%windir%\SoftwareDistribution\Download selecteer alles en verwijder het
ga naar Windows Update kies voor aangepast en schakel de bewuste update uit (deze update niet meer weergeven)
uitvoeren-services.msc dubbleklik op automatische updates en klik op starten
Ik hoor wel of 't gelukt is!

Hier is de uitleg van de bewuste update http://support.microsoft.com/kb/967715

Laatst bewerkt:
Hallo,

Wat je zegt over hoe ik van de update afkom is best handig, maar verberg ik daardoor het probleem niet? Ik lees wel dat er meer mensen zijn die de update meerdere malen aageboden krijgen, dus ik denk zelf dat ik met 2 problemen te maken heb.
Ik heb dus tot nu toe 2x een melding van windows defender gekregen dat er iets aan mijn firewall instellingen veranderd werd. Wat moet ik hier verder mee?
Of heeft dit op de een of andere manier toch te maken met die update?

Groeten Heleen

Hallo,

Dat met die melding van die updates verwijderen is gelukt.
Alleen krijg ik nu elke keer als ik windows update opstart een geel vlak met een uitroepteken dat mijn computer gevaar loopt omdat ik een of meerdere essenciele updates heb verborgen. Windows raadt mij aan dit te herstellen. Ik heb die update echter al meerdere keren geinstalleerd. Hoe krijg ik deze melding weg?

Groeten Heleen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan