Windows firewall werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

dedaio

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2008
Wanneer ik windows firewall wil inschakelen lukt dit niet. Ik krijg de melding windows firewall kan niet alle instellingen wijzigen0x8007042c.

Toen ik het probleem wou oplossen heb ik het gegoogled. Ik kwam toen hier terecht: http://support.microsoft.com/kb/2530126/nl

Als eerste werd er gezegd dat het aan een virus of malware kon liggen. Ik heb dan intensief gescand op virussen met zowel MBAM als Avira, maar deze hebben niets gevonden. Daarna heb ik nog Kaspersky TDSSkiller gebruikt, ook dit vond niets.

Daarna vroeg men mij om in windows services de firewall op "starten" te zetten. Ik vond de service echter niet meer terug. Na wat Google werk kwam ik iemand tegen die hetzelfde probleem had, hij werd geholpen door een bestandje dat hij kon downloaden (firewall.reg) en dit moest hij aan zijn register toevoegen. Ik heb hetzelfde gedaan en ja hoor, de service was terug.

De service staat echter op 'gestopt' en het lukt mij niet om deze terug in te schakelen. Ik krijg dan als foutmelding: "kan de windows firewall-service niet starten op de locale computer. Fout 1068 afhankelijkheidsservice of groep kan niet worden gestart"

Wanneer ik kijk bij afhankelijkheden zie ik daar Base Filtering engine staat. Wanneer ik deze probeer te starten krijg ik de melding "kan base filtering engine service niet starten van de locale computer. Fout 5: toegang geweigerd". Ik voer deze opdracht uit als administrator.

Iemand die mij nog kan verder helpen?

Laatst bewerkt:
Hoi,
er zijn meer afhankelijkheden dan alleen die.
Firewall.jpg
Doe anders eens een sfc /scannow via de prompt (uitvoeren als admin).

Laatst bewerkt:
Kijk hier, vooral de posting van "Nina Liu - MSFT".

Tijs.

Alternatieve methode zou kunnen zijn het draaien van Windows Repair All in One "Als Administrator", en dan in tabblad "Start repairs" op Start te klikken (laat ook het registry-export en herstelpunt aanmaken).
Dan in het keuzemenu kiezen voor de volgende opties:
- Reset registry permissions
- Reset file permissions
- Register system files
- Repair Windows firewall

Laat de rest van de opties (voorlopig) uit.

Tijs.

Heren,

Eerst en vooral bedankt voor jullie hulp. Ik vrees echter dat tot nu toe het probleem nog niet is opgelost.

Mik Zjegger: De opdracht in prompt heeft niets geholpen.

Dnties: De persoon in dat topic zei om naar "(HKLM\System\CurrentControlSet\Services\BFE\Parameters\Policy" te gaan. Dit heb ik echter nergens gevonden! In regedit staat er bij mij alleen HKEY met daarachter nog andere dingen.

Dnties: ik heb ook het programma gebruikt. Dit heeft één verandering teweeg gebracht, namelijk dat nu in services niet alleen "Windows firewall" staat, maar ook "Windows firewall / internet connection sharing". Ook dit kan ik niet activeren. Wanneer ik dat probeer te doen krijg ik de foutmelding: "de windows firewall/intenret connection sharing (ICS)- service op lokale computer is gestart en is daarna gestopt. sommige services stoppen automatisch als deze niet door andere services of programma's worden gebruikt.

En hoe zit het met de Base Filtering engine service? Is die nu wel te starten?

Het kan heel gemakkelijk zijn dat de Firewall ook nog uitgeschakeld staat. [Niet als service uitgeschakeld, maar in de Window Firewall instellingen zélf, dus van "Ik wil er geen gebruik van maken".] Dat zou je kunnen nagaan via
[Windows-toets]r toetscombinatie -> firewall.cpl
In linker marge: Klikken op "Windows Firewall in- of uitschakelen"

Tijs.

Laatst bewerkt:
Bij Base filtering krijg ik nog steeds fout 5: toegang geweigerd.

Wanneer ik doe wat u vraagt komt er dit te staan. Ik foutmelding uit mijn eerste post krigj ik wanneer ik klik op instellingen weizigen.Naamloos.png

Ik ben nu al uren aan het proberen om dit op te lossen. In onderstaande link heb ik wel twintig mogelijke oplossingen gevonden die voor vele mensen geholpen hebben, maar niet voor mij. Ik hoop dat iemand hier mij kan helpen!

Gister heel toevallig een scan gedaan met Combofix en dit heeft het probleem opgelost!!! Hopelijk heeft iemand anders hier nog wat aan.

Dat is goed nieuws, en inderdaad een goede tip ook.

Graag nog de vraag als opgelost aangeven: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan