windows formateren met partities

Status
Niet open voor verdere reacties.

outcast

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2002
Berichten
38
mijn schijf is in 2 partities verdeeld ( op c staat mijn windows xp,op mijn d staan games enz...)kan ik windows formatteren zodat mijn games nog werken,? en nog een tweede vraagje als ik mijn windows op mijn c formatteer kan ik dan mijn adresboek en internetgegevens op mijn d zetten zodat ik al mijn gegevens terug kan zetten later???
 
nee, (mogelijk afgezien van stokoude DOS spelletjes)
ja v.w.b. het adresboek, internetgegevens : welke gegevens ?
 
Niet dat ik weet, maar een stukje papier en een pen doen wonderen voor het handjevol instellingen die je later opnieuw moet invoeren.
 
Pasja, sommige spellen doen het gewoon na het formateren van de C-schijf.
Mits deze spellen op een andere partitie staan.
Ik heb al een paar keer geformateerd en Medal of honor en nog een paar spellen doen het nog steeds, zoals voor de format.
Zonder deze opnieuw te installeren.

Let op,
dit gaat niet bij alle spellen op, dus bewaar in ieder geval je savegames.;)
 
ik nuanceer mijn antwoord ;)

een aantal moderne spelletjes blijft dus gewoon werken, mits ze op en andere partitie zijn geinstalleerd.

Helaas is het bij mij thuis zo (en helaas ook altijd zo geweest) dat de games van de boys niet meer werkten na een format en een herinstallatie van Windows, dit ondanks het feit dat ze op een andere partitie dan waarop Windows stond, waren geinstalleerd. Die boys van mij gaven (en geven soms nog steeds) vele Eurootjes uit voor moderne games, dus wellicht hebben ze steeds de "foute" games gekocht die na een hernieuwde Windows installatie niet meer te spelen waren)
 
Ik geef je geen ongelijk Pasja.
De meeste spellen lopen niet helemaal lekker meer na een format.
Ik heb mischien het geluk, dat de spellen, die ik speel het wel blijven doen.
Ik heb bij andere mensen, de spellen vaak opnieuw moeten installeren, na een format van de C-schijf.

Zorg dus altijd dat je de eventuele savegames bewaard.:)
 
Outcast, je kunt d.m.v. zoeken naar *.dbx (OE) of *.pst (Outlook) al je mail vinden. Even selecteren en naar de andere schijf kopieeren.
Zoek ook even naar *.wab (OE) en ook deze kopieeren.
Hoe het wab in Outlook heet weet ik niet.
Vergeet je favorieten ook niet!!!
 
..........en de ellende is dat (zo is mijn ervaring een keer geweest) zelfs save games soms niet meer werken. Nu speel ik zelf eigenlijk zelden spelletjes (op RA2 na) zodat ik niet meer exact weet welke moderne game het betrof, maar ik meen mij te herinneren dat Generals (Westwood / EA games) na een herinstallatie de savegames niet meer wilde inlezen en daar baalden mijn boys behoorlijk van. (En dan druk ik mij nog heeeeel beschaafd uit)
 
Geplaatst door gast0225
[BGenerals (Westwood / EA games) na een herinstallatie de savegames niet meer wilde inlezen [/B]
Soms wil het helpen om eerst het spel te starten en de profiel aan te maken, zo als deze daarvoor was.
Daarna de savegames terug zetten.
Ook dit werkt helaas niet altijd.

Fijn nog eentje die van RA2 houdt.:cool:
Ik blijf deze ook leuk vinden, zowel gewoon als online.:thumb:
 
ik zal bij een eventuele nieuwe format het zo eens proberen, thx voor de tip.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan