Windows fout hal.dll

Status
Niet open voor verdere reacties.

davystam

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2006
Wat info:
-heb illegale versie xp+98

Als ik mijn computer opstart krijg ik de melding van dat windows/system32/hal.dll er niet meer is en daardoor kan ik hem niet meer opnieuw opstarten...

Is dit te verhelpen? Of niet meer met de illegale versie en moet ik dan toch de echte versie gaan kopen... Of komt deze fout niet doordat ik niet de officiele versie heb (heb dit probleem nu 3 keer in 2 weken maar daarvoor deed hij het wel al een jaar erg goed en bij mijn broertje loopt ie ook nog goed ondanks dat hij geen officiele versie heeft)

Legale versie kopen.
Met illegale praktijken mogen we ons op deze site niet inlaten.
Staat ook heel duidelijk in de huisregels.

Lijkt me niets met de legaliteit van je Windows te maken te hebben.

Hal staat voor Hardware Abstraction Layer, en dat is de 'laag' tussen je hardware en al die mooie kleurtjes en venstertjes die je op je beeldscherm ziet. Programma's die bijvoorbeeld een geluidje willen laten horen, moeten dat via Windows aan de HAL 'vragen'. Als Windows het okee vindt, stuurt ie de vraag naar HAL en dan volgt het verwerken van de aanvraag... het geluidje horen.

Klinkt als een ofwel gemankeerde Windows ofwel een brakke driver. Waarbij het laatstgenoemde natuurlijk het prettigst is. Vooral om op te lossen. De laatste weken nog een moederbordchipset van nieuwe drivers voorzien? Of de videokaart?

Groetje,

Jasper

Anykey zei:
Lijkt me niets met de legaliteit van je Windows te maken te hebben.

Hal staat voor Hardware Abstraction Layer, en dat is de 'laag' tussen je hardware en al die mooie kleurtjes en venstertjes die je op je beeldscherm ziet. Programma's die bijvoorbeeld een geluidje willen laten horen, moeten dat via Windows aan de HAL 'vragen'. Als Windows het okee vindt, stuurt ie de vraag naar HAL en dan volgt het verwerken van de aanvraag... het geluidje horen.

Klinkt als een ofwel gemankeerde Windows ofwel een brakke driver. Waarbij het laatstgenoemde natuurlijk het prettigst is. Vooral om op te lossen. De laatste weken nog een moederbordchipset van nieuwe drivers voorzien? Of de videokaart?

Groetje,

Jasper

Nou had alles opnieuw geinstalleerd en alleen de videokaart geupdate..... Maar 2 weken geleden had ik mijn videokaart niet geupdate en gaf hij dezelfde fout.

Het kan ook rotte hardware zijn. Dan staan de drivers en HAL een beetje bescheten hun best te doen, maar gedraagt een stukje hardware zich niet zoals afgesproken. Zelf heb ik ook wel eens een 'probleem-PCI slot' of een 'probleem-geluidskaartje' getroffen. Zo lang die in gebruik zijn, mocht ik instabiliteit en vage klachten verwachten. Het PCI-slot niet gebruiken (ééntje opzij en alles deed het prima) en/of het geluidskaartje dan maar vervangen waren in die gevallen de oplossing.

Waarmee ik natuurlijk niet wil beweren dat je slechte hardware bezit :D . Maar het zou de oorzaak kunnen zijn...

Groetje,
Jasper

Nou ik heb allemaa het nieuwste van het nieuwste in elkaar laten zetten bij Mycom.
Ik bedoel een Ati Radeon 9800 pro videokaart enzo en ook vrij goed van alle andere dingen.
Heb alleen als probleem gehad dat mijn comp vaak erg bezig lijkt te zijn en dat hij best zoomt en dan deze fouten met windows

Wat ik me gewoon afvraag is als ik de legale versie gewoon koop dat deze problemen blijven voordoen of niet

Laatst bewerkt:
Dan is het cirkeltje weer rond en zijn we ook nog eens bij je andere topic (her)beland.

Voor antwoord op je laats gestelde vraag: lees bovenstaande in loopjes tot je het je niet meer afvraagt. :D

Groetje,

Jasper

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan