Windows Foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mauro313

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2006
Ik was net op de pc bezig met een programma. Ik wilde het programma afsluiten maar dit duurde zo lang dat ik de aan/uit knop ingedrukt heb gehouden waardoor de computer uitging. Ik wilde de pc weer op starten maar nu krijg ik telkens deze melding te zien:

Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen

UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME

Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet, moet u de pc opnieuw opstarten. Als het scherm nogmaals wordt weergegeven, kunt u het beste de volgende stappen uitvoeren:

Controleer of alle nieuwe hardware en software op de juiste wijze is geinstalleerd. Is dit een nieuwe installatie, vraag de leverancier dan of er nieuwe windows-updates zijn die u nodig hebt.

Als de problemen zich blijven voordoen, dient u alle nieuwe hardware en software te verwijderen of uit te schakelen. Schakel BIOS-geheugenopties zoals caching of het maken van schaduwkopieen uit.

Als u voor het verwijderen of uitschakelen van onderdelen de veilige modus moet gebruiken, dient u de pc opnieuw op te starten, op F8 te drukken om de geavanceerde opstartopties te selecteren en vervolgens de veilige modus te kiezen.

Weet iemand wat ik hier aan kan doen??. Als ik in veilige modus opstart krijg ik hetzelfde scherm. Ik heb alles kabels die achterin de kast zitte al er uit gehad maar dit helpt niet.

Lange Pier zei:
Er zijn erbij, die zelfs op meerdere fora de vraag stellen, voor de werkverschaffing, of de koelkast.:p

Dat vindt ik prima ,maar dan mogen we toch zeker wel weten,wat de oorzaak was?
Ben 62 ,begin net.

(((heb ik dan nu de Auto)))

Jah klopt, ik had de vraag ook op een ander forum gestelt en daar kreeg ik et advies om dit is te proberen en dat werkte:

You can boot to the XP cd and when you see the Welcome to setup press the letter R
You will get a dos prompt
Then type "chkdsk /p" without the quotes and hit enter
When that is done type "fixboot" and hit enter
"Y" and enter at the prompt
Then type "exit" and hit enter
The system will now reboot into Windows

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan