Windows geeft foutmelding na afsluiten paint shop pro x2

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pixiepixel

Gebruiker
Lid geworden
4 jun 2012
Ik hoop dat iemand hier een makkelijke oplossing heeft want heb niet zo`n zin om paint shop opnieuw te installeren:p
het programma doet het verder prima, maar zo gauw ik het programma afsluit, krijg ik een melding van microsoft windows dat de paint shop pro niet meer werkt en dat er naar een oplossing gezocht zal worden:confused:
als ik dan klik op afsluiten is het ook klaar, maar ik snap niet waarom ik ineens die melding krijg steeds als ik hem afsluit...

ik heb al ccleaner laten zoeken en schoonmaken maar dat heeft geen effect...

Daar zou het aan kunnen liggen, maar het kan ook een fout in het programma zijn.

Dag PixiePixel,
De notificatie kan al op het bureaublad staan voordat je een programma gaat afsluiten. Het blijft dan wachten op beantwoording. Dit venstertje wordt getoond wanneer een toepassing ergens te lang over doet en Windows er vanuit gaat dat er een storing is opgetreden maar dat hoeft niet zo te zijn. Waarom het niet verdwijnt valt moeilijk te zeggen, ik ken dit bepaalde probleem niet. Je kan proberen om het programma meteen af te sluiten en vervolgens af te sluiten na bepaalde handelingen. Mogelijk heb je dit venster pas wanneer je bestanden opent of opslaat. Ik zou ook gaan kijken in de logboeken van Windows. Windows logboeken bevatten bijzonderheden over foutmeldingen gerangschikt op tijd en datum dus dat is gemakkelijk. Je vindt deze logboeken hier: Start > Configuratiescherm > Systeembeheer > Computerbeheer > Logboeken uitklappen. Bij XP rechts op een fout klikken en Eigenschappen kiezen voor de bijzonderheden (de betekenis van en informatie over vreemde namen kan je gemakkelijk vinden op Internet). Bij Vista zien de logboeken er moeilijker uit en moet je kiezen voor de "Aangepaste weergave." Ik denk dat je dan meer te weten komt over wat er niet op tijd reageert.

:thumb:alvast bedankt voor de hulp!

ik heb even een printscreen gemaakt want word er zelf niet echt wijzer van haha.
Image1.jpg
Image2.jpg

Je bent dan wel iets verder want je kunt zoeken naar "Corel Paint Shop Pro Photo application error" Ik heb dat even gedaan en weet al dat dit geen bekende fout is. De fout die veel voorkomt is "runtime error"

Zover zo goed. Het programma heeft een paar nutteloze hulpprogramma's. Volgens sommigen vallen die onder de categorie Spyware, Het gaat om controles en het register staat er vol mee. Het kan daarom volgens mij geen kwaad om het register even op te schonen en te ontdoen van ingangen (verwijzingen) die fouten bevatten. Zo een controle kan je doen met Eusing Free Registry Cleaner http://www.eusing.com/free_registry_cleaner/registry_cleaner.htm en zo zijn er wel meer. Let er op dat er een backup wordt gemaakt, zelf heb ik de backup nog nooit nodig gehad, of dat je een herstelpunt maakt bij Programma's > Bureauaccessoires > Systeemwerkset > Systeemherstel Het register opkuisen is een standaard taak voor gebruikers van Windows net als het defragmenteren van de schijven. Doe deze beide ieder half jaar.

Dan wacht ik nog op de informatie over of je deze fout ook krijgt wanneer je niets in Paint Shop hebt geopend maar meteen weer afsluit. En als dat zo is, wanneer dan wel.

ik heb ccleaner laten draaien en hij vond niks van paint shop pro en wat er wel stond heb ik nu opgeschoond.

en ik krijg deze melding ook als ik niks open in psp en hem gelijk weer sluit:thumb:

Dan gaan we verder zoeken. Welke Windows versie heb je? Weet je zeker dat Paint Shop Pro compatibel daarmee is?

http://www.nerdgrind.com/corel-paint-shop-pro-crash-fix-for-vista
Op deze pagina worden soortgelijke problemen onder Vista opgelost. Ze zijn de volgende:

Aero uitschakelen.

In compatabiliteits modus draaien.

Een proces dat voor problemen zorgt uitschakelen.

Aero is een mooi thema dat venster randen glanzend en doorzichtig maakt. Compatibiliteit modus probeert een programma te laten werken zoals onder een vorige Windows versie. Onnodige processen kunnen updaters of indexeerders zijn, je kunt ze vinden bij Start > Uitvoeren (anders bij Bureau Accessoires) > type: msconfig > tabblad Opstarten. Schakel alles maar eens uit wat je volgens Google niet nodig hebt. Je kunt ook zoals in het voorbeeld, een conflicterend proces zoeken bij Taakbeheer op het tabblad processen. Vervelende opstartversnellers staan vaak bij Programma's > Opstarten.

Controleer of je voldoende virtueel geheugen hebt en om vertraging door Windows te voorkomen kan je dat het beste minimaal en maximaal het zelfde instellen. Bijvoorbeeld zo groot als 2000 of 3000. Stel jou programma reserveert veel schijfgeheugen van het wisselbestand, dan moet dat niet meteen uitgeput zijn. Als een programma stopt of hapert dan is dat best vaak de fout. Configuratiescherm > Systeem > Geavanceerde systeeminstellingen > tabblad Geavanceerd > Prestaties.

Misschien helpt het bovenstaande nog, anders weet ik niet beter dan maar te wachten op een betere versie. Succes. Alfred

Dus het upgraden naar v12.01 heeft niet geholpen?

nou ik heb alles geprobeerd, maar niks hielp dus nu heb ik een nieuwere versie erop gezet en nu krijg ik geen melding meer.:D

bedankt voor jullie hulp!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan