windows genuine advantage tool verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

okeeee

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2005
Dit is voor win xp sp2.

Op de pc is windows genuine advantage tool geinstalleerd om alle updates te krijgen, behalve 'melding windows genuine advantage' update. Hoe kan ik windows genuine advantage tool nu helemaal van de pc verwijderen?

Verder wil ik zeker niet de 'melding windows genuine advantage' update installeren. Ik zag bij de lijst van updates alleen 1 update voor 'melding windows genuine advantage' update, klopt dit? de andere 53 kritieke updates zijn dus echt nodig?

Waarom zou je dit willen verwijderen.??
het doet niks slechts met je computer hoor.

je hebt zeker een iligale versie van windows....
k ken alleen mensen die een iligale versie hebben die dit willen omzeilen...
koop gewoon de originele of installeer de updates los...
je kan trouwens ook bij genuine kiezen om dit over te slaan..(bij mij wel tenminste...) en dan kun je de andere updates ook gewoon installeren...

mijn win xp versie is legaal, ik heb het ook al geactiveerd. Verder is windows genuine advantage tool ook al geinstalleerd. Ik wil alle scan software alleen weghalen. Verder bedoel ik dus, windows genuine advantage tool, niet de 'melding windows genuine advantage update' die ik zeker niet wil installeren.

Verder is windows genuine advantage tool ook al geinstalleerd. Ik wil alle scan software alleen weghalen. Verder bedoel ik dus, windows genuine advantage tool, niet de 'melding windows genuine advantage update' die ik zeker niet wil installeren.
Ik ben niet helemaal zeker of ik je goed begrijp. Ik heb even in Internet Explorer gekeken, bij Extra en toen Invoegtoepassingen beheren. Daarna heb ik geselecteerd: Weergeven : Invoegtoepassingen die door Internet Explorer worden gebruikt.
Als ik dan naar beneden scroll, kom ik bij Windows Genuine Advantage Validation Tool en helemaal rechts staat in die regel: legitcheckcontrol.dll. Met Zoeken blijkt dat dll-bestand te staan in C:\Windows\System32 en op nog twee plaatsen. Heb je hier wat aan?

Laatst bewerkt:
Als ik dat bestand dan weghaal, is windows genuine advantage tool dan ook helemaal verwijderd?

Bij het zien van de lijst zag ik alleen 1 update voor 'windows genuine advantage notification' update, klopt dit? Het leek of er meer versies van 'windows genuine advantage notification' update zijn.

Deze is niet meer te verwijderen, zelfs niet met een systeem herstel.. :confused:
Althans de files zijn dan wel weg en die kan je ook handmatig verwijderen maar dan zal Windows bij elke update eerst aangeven dat je moet valideren alvorens hij doorschakeld naar de update site.
Hij zit zo diep in je systeemingebakken dat als hij eenmaal geïnstalleerd is geweest er nog maar een mogelijkheid is, en wel beginnen van scratch met een nieuwe installatie en hem in eerste instantie niet installeren en in het vervolg altijd handmatig updaten..

Probeer het maar door onderstaande bestanden uit system32 te verwijderen of terug te gaan met SR naar de dag voor je hem gekregen hebt..

LegitCheckControl.dll
wgalogon.dll
WgaTray.exe

Je kan hem net zo goed laten zitten dus ;)
Bill heeft goed zijn best gedaan op deze hotfix.. :thumb:

Ik heb nog geen enkele updates geinstalleerd. Ik wil alle updates installeren, behalve 'melding windows genuine advantage' update.
Bij het zien van de lijst zag ik alleen 1 update voor 'windows genuine advantage notification' update, klopt dit?

Dat kan..
Je moet waarschijnlijk eerst Genuine tool hebben voordat je verder kunt.

Hoezo ben je er zo op tegen?

Ik wil niet dat er op de pc gescand heb, wat voor software ik ook heb. Weet je zeker dat er maar 1 'melding windows genuine advantage' update is?

Ja :rolleyes: er is maar 1 kritieke Hotfix voor WGAtool die je (zogenaamd) moet installeren..
Wel zal je bij elke download site voor microsoft tools een ander validatie tooltje kunnen krijgen maar dat is geen hotfix..

Maar daar zal het waarschijnlijk niet bij blijven omdat de strijd tegene de piraten alsmaar doorgaat en telkens weer wordt aangepast.. Elke WGA wordt gecracked en Windows komt dan wel weer met een nieuwe..

een vicieuze cirkel, dus niemand weet wat nog gaat komen.. ;)

ik ben juist terug van vakantie, en krijg van meerdere kennissen vandaag mailtjes met de vraag/opm dat ze steeds een melding krijgen dat geen geldige XP is geinstalleerd. schijnt sinds een paar dagen zo te zijn. heeft dit te maken met de bestanden waar jullie het over hebben? ik heb zelf alleen laptop en pc met geldige licentie dus kan t hier niet bekijken.

tja, natuurlijk zullen zij dan geen geldige XP licentie hebben. moeten ze wat mij betreft ook maar zelf weten. is ook een beetje "sport' natuurlijk...
maar is er al een manier om van die (irritante) meldingen af te komen?

marianneke.
Ja er is een manier om van die melding af te komen.......gewoon kopen.
En iets anders mag hier niet verhandeld worden.

ik heb een officiele xp home, maar na installatie van die genuine wou die mooi niet meer opstarten.. dus heb ik in veilige modus herstelpunt gepakt..

nadeel is nu dat ik niet meer kan updaten grrrrrrrrrrrr

Als je er naar zoekt, het staat er vol mee.

Moet zeggen dat er veel bedrijven, in het verleden, niet zo nauw keken met het installeren van XP, en daar gewoon allemaal hetzelfde nummer voor gebruikte, nu zitten de gebruikers met de gebakken peren, vaak kregen ze ook geen XP cd mee.

Als die legaal is, even met Microsoft bellen?

wel eens gedaan? ik wel.. als ik xp opnieuw installeer bv. want na 5 keer ben je verplicht om via de telefoon een nieuwe code op te vragen.. en t zijn niet bepaald de vriendelijkste noch de snuggerste mensen die je aan de foon krijgt.

dus lama.. ik wil sp2 er toch niet op en vanaf oktober ondersteunen ze sp1 niet meer !

en t zijn niet bepaald de vriendelijkste noch de snuggerste mensen die je aan de foon krijgt.
Ik lees dat op wel meer plaatsen. Ik heb het al drie maal moeten doen, maar je praat bijna het hele traject met een telefonische robot. Halverwege wordt je dan doorverbonden met een medewerker van Microsoft, één keer heb ik een mannelijke en twee keer een vrouwelijke medewerker aan de lijn gekregen. Ze stellen hooguit twee vragen (waaronder de vraag of het om één PC gaat), en dan zetten ze je weer terug op de robot. Voor dat uiterst korte gesprekje HOEVEN ze niet eens snugger te zijn. Ben jijzelf met allerlei uitweidingen begonnen soms? Anders begrijp ik het echt niet.

Edit: dat verhaal van na vijf keer, enz. Dat is ook niet waar. Als je een legale Windows XP op een niet hardware-matig veranderende PC zet, dan kan je een oneindig aantal keren herinstalleren. Als de activatie niet lukt, dan is er in de PC iets veranderd. Nieuw moederbord, of andere onderdelen.

Laatst bewerkt:
nou t zit zo dat ik een OEM versie heb van Dell..

dus geen nr oid op de cd zelf

ene keer moest ik nr van de sticker op pc oplezen en dat werd keer op keer niet goed verstaan bv.

waren belgen volgens mij

ene keer moest ik nr van de sticker op pc oplezen en dat werd keer op keer niet goed verstaan bv.
Ik heb ook een OEM-versie maar ik heb de productiecode van de kast meteen op het hoesje van m'n Setup CD geschreven.
Ik heb dus ook moeten activeren via de telefoon.
Hoe ik dat aanpak, zie je hier. Dat intoetsen op je telefoon is een beetje tricky, maar je kunt per groep cijfers laten herhalen. Als je op die manier bij de medewerker binnenkomt, maakt dat denk ik al veel verschil.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan