Windows Genuine Advantage??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjoerrddd

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2009
Hallo, ik heb pasgeleden windows xp opnieuw geinstalleerd op mijn laptop via de cd (service pack 2) van een vriend, nu wilde ik updaten maar na opnieuw te hebben opgestart kreeg ik een melding van Windows Genuine Advantage, een programma tegen piraterij, kan ik deze update nou zonder problemen gebruiken? of is het lenen van een cd met windows xp service pack 2 piraterij?
Mvg Sjoerd

Het is verboden om de CD uit te lenen...
Je hebt ook een activatie code nodig om je Windows XP te activeren!

Hallo ,

Je geeft aan dat je de cd hebt gebruitk een geleende , maar welk serienummer heb je dan ingegeven ? is het het serienummer van je laptop ?

Zo ja , zou ik gewoon even contact opnemen met Microsoft.
Is namelijk niet de eerste keer dat ik er tegen aanloop een melding te krijgen van piraterij terwijl er een legaal serie nummer is ingegeven dit heeft namelijk ergens iets te maken met de updates.

Dus mocht je toch een legaal serie nummer hebben neem gewoon even contact op met microsoft.

Groetjes

Zover als ik weet mag je elke windows xp cd uitlenen zolang als degene die hem gaat gebruiken een legaal serie nummer heeft.
Je cd is namelijk niet gekoppeld aan 1 serienummer

Het is verboden om de CD uit te lenen...
Je hebt ook een activatie code nodig om je Windows XP te activeren!

Er woont een Politieman bij mij in de buurt, ik zocht een keer naar een Windows XP CD voor mijn tijdelijke computer.
Mijn moeder vroeg het aan hen, en zijn reactie is dat het illegaal is om dat te doen...
Geloof ik is het ook zo met Films op DVD's

Wat zou daar nu illegaal aan zijn. Dan zouden er dus ook geen gewone CD's meer mogen uitgeleend worden.:confused:

Ga gwn maar verder, vergeet wat ik zei... heeft toch geen invloed

ten eerste bedankt voor jullie reacties:) al weet ik nu nog niet wie ik moet geloven:P
het serienummer zat gewoon bij de cd.. is gewoon een legale en ik heb windows al geactiveerd maar ik weet nou niet wat ik moet doen met die WGA
mvg Sjoerd

Je had niet het serie nummer van de cd moeten gebruiken,maar het serie nr wat op de laptop stond.

grtjes dag

hmm ik kom er zojuist achter dat er inderdaad een code op mijn laptop staat:P, betekent dit dus dat ik voortaan WGA maar moet negeren en niet installeren aangezien ik de code van de cd van een vriend heb gebruikt? of kan ik de code op mijn laptop alsnog gebruiken?
Mvg Sjoerd

ok ik heb het gedaan, kan ik mijn nieuwe code nou ook ergens terugvinden/controleren?
Mvg Sjoerd

ik heb het programmaatje gebruikt om mijn key te veranderen, vervolgens opnieuw opgestart, vervolgens heb ik op het forum een programma gevonden om je key te checken en hij blijkt niet te zijn veranderd:S
ik heb WGA nog niet geinstalleerd en dat doe ik ook nog niet voordat ik er zeker van ben dat ik mijn eigen laptop-product key heb geactiveerd
dus hoe moet ik nou mijn key veranderen?:)
Mvg Sjoerd

ok ik heb nou beide programmaatjes nog een keer geprobeerd en vervolgens opnieuw opgestart, maar er is nog steeds geen verandering, ik heb zojuist RockXP opgestart, vervolgens de voorwaarden geaccepteerd -> Windows Key -> Scan -> (hier vond ik mijn oude key dus is hij nog steeds niet veranderd) -> nieuwe key ingevuld -> modify -> nog een keer Scan (geen verandering) -> com. opnieuw opgestart -> Keyfinder gebruikt om key te checken (was nog steeds de oude)
oftewel het is nog steeds niet gelukt:(
wat moet ik nu doen?
Mvg Sjoerd

virusscanner (AVG) reageert niet dus dat is niet het probleem.
en ik installeer windows pas opnieuw als het echt niet anders kan want dat heb ik enkele dagen geleden nog gedaan:P + dat is veel gedoe en dan moet ik eerst de cd weer bemachtigen
mvg Sjoerd

Probeer eens WGA te installeren en wacht op het bericht, dat je inderdaad gebruikt maakt van illegale software.

Zo nee, niks aan het handje; zo ja, XP opnieuw installeren en jouw eigen ProductKey gebruiken.

ok ik heb WGA maar gewoon geinstalleerd.. er gebeurde niks, misschien gebeurt er pas iets als ik opnieuw opstart, ik laat het zo spoedig mogelijk weten.:)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan