Windows haalt geen updates meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

cjboer

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2007
Berichten
25
Sinds de laatste update werkt Windows (Microsoft) update niet meer. Hij gaat wel op
> zoek naar updates, maar blijft dit vervolgens uren achtereen doen. Ik heb XP
> serv. pack 2 en had dit probleem nooit eerder.
> De knowledgebase is een jungle. De daar geboden tips werken bij mij niet. Verder heb ik alle bekende tips (ook van dit forum) geprobeerd, maar niets helpt.
> Iemand raad?
 
Probeer het volgende, deze commando's individueel plakken in het Start -> Uitvoeren vakje en dan uitvoeren:
cmd /k sc config wuauserv start= auto obj= LocalSystem
cmd /k sc config bits start= auto obj= LocalSystem
cmd /k sc config eventlog start= auto obj= LocalSystem
cmd /k net start wuauserv
cmd /k net start bits

Probeer het daarna opnieuw.

Levert dit geen oplossing, probeer het volgende:
1. Zet automatische updates (tijdelijk) uit via:
Start -> Uitvoeren -> wuaucpl.cpl
2. Herstart de computer.
3. Ga rechtstreeks naar http://windowsupdate.microsoft.com
en probeer de laatste updates op te halen en te installeren.
4. Zet automatische updates weer aan.

We horen wel of het geholpen heeft.

Tijs.
 
Bedankt,


Het werkt helaas niet.

Het klopt toch dat ik bij iedere opdracht in DOS kom en daarna weer exit moet intoetsen om naar de volgende opdracht te kunnen. Bij de twee laatste oprdachten geeft DOS te kennen dat de toepassinge al zijn gestart.

Ook de tweede optie -automatische updates uitschakelen- werkt helaas niet.
 
Dan zou je het volgende nog kunnen proberen (o.a.):
1. Start -> Uitvoeren -> sfc /scannow
wel een XP installatiecd van de juiste taal, de juiste soort (Home of Prof) met Service Pack 2 geïntegreerd bij de hand houden, daar kan om gevraagd worden.
Als je pc met SP2 voorgeïnstalleerd kwam, en je er geen juiste XP installatiecd of uitsluitend een recovery cd bijgeleverd kreeg, kan het zijn dat de juiste bestanden al ergens op je harddisk staan. Kijk het volgende daarvoor na:
Start -> Uitvoeren ->
cmd /k reg query "HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion" /v SourcePath

Als daar een map op je harddisk genoemd wordt, dan zul je (als die map niet ondertussen weggegooid is) geen installatie cd nodig hebben bij sfc /scannow.

2. (als 1. niet geholpen heeft):
Start -> Uitvoeren -> cmd /k net stop wuauserv
Start -> Uitvoeren -> cmd /k move %windir%\SoftwareDistribution %windir%\SDOLD /y
Start -> Uitvoeren -> cmd /k net start wuauserv
Als dit niet helpt, de originele situatie weer terugzetten:
Start -> Uitvoeren -> cmd /k net stop wuauserv
Start -> Uitvoeren -> cmd /k move %windir%\SDOLD %windir%\SoftwareDistribution /y
Start -> Uitvoeren -> cmd /k net start wuauserv

Succes,

Tijs.
 
Kan nog een klein beetje XP specifieker: link

Wel prettig dat de updates zich laten installeren! :thumb:

Tijs.
 
Ja, handig.

Weet jij misschien waar ik kan zien welke updates zijn geinstalleerd?

In het item software (configuratiescherm) zie ik maar een paar updates geinstalleerd.
 
Heb je wel het vinkje gezet bij "Updates weergeven" (bovenaan, ongeveer in het midden, links van "Sorteren op")?

Download en installeer anders even Belarc Advisor voor een ander type overzicht van je updates + nog een hoop extra informatie. Zie je ook meteen of je nog belangrijke updates gemist hebt.

Tijs.
 
Tijs,


Heb wel een vinkje staan bij updates, maar er worden er maar drie weergegeven. Terwijl ik ze wel allemaal heb geinstalleerd.

Het programma Belarc Advisor (pracht programma trouwens) bevestigt dit. Er mist geen enkele essentiele update.

Vriendeljik bedankt voor je hulp
 
Hoi, ik had dit probleem gisteren zelf ook ontdekt. Ik had automatisch updaten ingeschakeld. Toch zelf proberen te zoeken naar updates en dan blijft hij inderdaad zoeken.
Echter, indien ik kijk bij de updategeschiedenis dan staan alle updates (tm vandaag) er netjes bij, dus blijkbaar haalt ie ze nog steeds automatisch op.
En daar gaat het om. Lijkt me .
 
Ga naar explorer kies voor extra en al je in windows uitkomt en daar moet je kiezen voor aanpassen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan