Windows heeft veel tijd nodig om op tr starten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bahlmann

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2006
Berichten
35
Hallo,

Als ik mijn computer aanzet duurt het heel lang voordat windows volledig is opgestart.
Wie weet hoe ik mijn computer weer snel kan laten opstarten?
 
Doe je wel eens schijfopruiming? Defragmenteren?
Heb je veel programma's in Start > Alle programma's > Opstarten?
 
probeer daar ook chkdsk nog eens bij en let op voor bad blocks. (maar dat zorgt eerder voor vastlopen dan voor traag opstarten).
Kijk dan nog eens na of je niet te veel bestanden op je bureaublad hebt staan, heel je bureaublad moet nl geladen worden bij het opstarten. Stel bovendien bij zo weinig mogelijk programma's in dat ze moeten worden gestart bij het opstarten (lijkt me enkel nodig bij antivirus, hulpprogramma's voor je pc en professionele programma's, dingen zoals msn ofzo kan je met gemak handmatig starten).

Ga naar msconfig in veilige modus en bekijk daar of er nog steeds veel dingen worden opgestart bij het opstarten van windows.
 
Is dat al langer het geval of pas sinds kort?? In het laatste geval denk ik eerder aan spyware/trojans/worms/adware/malware, dat soort zaken.
Zou maar eens beginnen met scannen met adaware en spybot, gratis progjes die goed werk leveren.
 
start -> uitvoeren -> MSconfig en dan start up en dan de dingen die niet nodig zijn bij het opstarten te deselecteren
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan