Windows herinstalleren met ntfs

Status
Niet open voor verdere reacties.

xXxJaspiexXx

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2008
Berichten
14
Hallo iedereen,

ik heb op de andere computer windows xp staan met het ntfs systeem.
nu wil ik graag windows herinstalleren, en zoveel mogelijk dat ik zegmaar tot de daadwerkelijke herinstallatie nog niets hoef te verwijderen. (dus liever niet eerst windows 98 installeren). Alleen word de hardeschijf niet gezien (helemaal niet):shocked: Nu heb ik gelezen dat ntfs niet word gezien als partitie bij de herinstallatie (ook zelf ondervonden), maar dat ik de schijf niet zie zou ook kunnen komen doordat de hardeschijf niet word gezien. Ik wou ook proberen met moederbord cd de schijf driver te instaleren alleen kan ik alleen een floppy uitlezen als ik een niet windows driver wil instaleren tijdens de installatie? ook wou ik weten of het mogelijk om weer van ntfs naar fat32 te gaan > convert c:/fs:ntfs is om naar ntfs te gaan, kan ik dan gewoon convert c:/fs:fat32 typen? alvast bedankt
 
Wat is exact de bedoeling?

Wil je XP opnieuw installeren?
Wil je 98 installeren?

Geeft ie in de XP setup aan dat ie geen hardeschijfcontrollers kan vinden?
In dat geval moet je je controllerdrivers op een floppydisk zetten, en of F6 drukken bij het laden van de bestanden wanneer je van de XP cd heb geboot.
Later zul je gevraagd worden welke partities je wilt gebruiken/formateren enz.

In het geval van Win98 word NTFS niet ondersteund, conversie van NTFS naar FAT32 kan niet.
Je zult moeten backuppen, partities opnieuw moeten instellen met FDISK en installatie starten.
 
nou ik wil graag windows xp herinstalleren, backup enzo allemaal al gedaan dus alleen daadwerkelijke installatie nog maar de schijf word gewoon helemaar niet gezien, de ene x zegt ie dat er bepaalde hardware zoals cd spelers en opslagmediums niet kunnen worde gevonden en de andere x geeft ie bij het scherm waar je partities moet selecteren en deleten enzo (waar je windows xp dus op wil instaleren dus helemaar niets weer)
 
Laatst bewerkt:
Ja ik kom daar dus tot het scherm waar die partitie en die niet gepartieteerde ruimte staat (stap 2 op die site), maar waar hier die schijf en die partitie staat staat bij mij dus helemaar niets
 
nee ook de schijf niet, ik had dus ff bij andere gelezen en daar stond dat het misschien kwam doordat de driver niet standaard op de bootcd staat, maar het zou ook kunnen doordat het ntfs is? dus eigeljk heb ik geen idee wat ik nu moet doen
 
Laatst bewerkt:
Als het geen NTFS is zou er toch een schijf weergegeven moeten zijn, met daarin onbekende types partities, dus dat is het niet.

Je hebt waarschijnlijk toch je harddisk op een raidcontroller aangesloten. wat voor moederbord heb je?
Dan zul je een floppy moeten maken met je raidcontroller driver.

Groet Temmink
 
moederbord: asus k8v series chipset via k8t800 en de hardeschijf zit met een rood plat breed kabeltje (ongeveer 1 cm) aan het moederbord vast , ik weet niet zoveel van computers dus vandaar dat ik het rood kabeltje noem :D
 
hmm ik heb nu een tweede problleem, waarvan ik dacht dat ik het opgelost had niet dus :(, als ik de driver cd van mijn moederbord in de cd/dvd speler doe dan ziet ie hem niet, hij maakt een paar geluide en dan stopt ie ermee (dus neit dat geluid dat de cd heel hard draait en dat ie hem aan het uitlezen is en zo gewoon en paar tekke en dat stopt ie, hetzelfde probleem heb/had ik met de boot cd maar die deed het de laatste keer weer gewoon. het ligt niet aan de jumper ofzo want dat heb ik net allemaal geprobeerd ik heb wel ook nog een brander en die heeft nu precies hetzelfde, deze 2 cd's niet andere wel
 
Laatst bewerkt:
zou kunnen maar ik vind het raar dat ze alletwee zelfde probleem hebben en andere cd's wel afspele (overigens speelt deze pc (een andere die het gewoon goed doet) hem wel af :eek:
 
Klopt

open even een internet explorer, ga naar www.asus.com en plak dan mijn link in diezelfde browser...

Beveiliging van asus tegen direct linking ;)
 
nop kan pagina niet vinden http fout 404 :rolleyes: maar ik neem aan dat je hem bij dowloads en drivers vandaan heb
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan