windows herinstalleren

Status
Niet open voor verdere reacties.

robertegberts

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2004
Berichten
15
Hallo, ik heb even een vraag, ik wil Windows opnieuw instaleren op mijn pc. Ik heb mijn harde schijf gepartitioneerd in 3 schijven, op de C: schijf is windows geïnstaleerd, de F: schijf staan spellen, de G: schijf staan muziek. Maar als ik nu windows wil herïnstaleren op de C: schijf, en ik al mijn belangrijke bestanden op de F: of de G: schijf zet, worden die dan niet gewist?
 
Zolang je niets met die F en G partities doet, behoud je daar de data op.
 
maybe nog een aanvulling : naar alle waarschijnlijkheid zal 60 tot 90% van je games niet meer werken na het opnieuw installeren van Windows. (Tenzij het stokoude DOS-games zijn)
 
Valt mee hoor Pasja.
Bijvoorbeeld Medal of Honor doet het bij mij nog, na diverse keren Windows opnieuw (schoon) geinstalleerd te hebben. Uiteraard gaat dit niet bij alle spellen zo.
 
Ik heb zonder overleg met de boys thuis een keer hun machine opnieuw ingericht en de scheldpartij die daarop volgde was niet gering.......... (probleem zat 'm vooral in saves die niet meer te benaderen waren)
vandaar ook mijn ruime (natte vinger) "range" van 30%.

't zal idd. sterk afhangen welke games geinstalleerd zijn, maar een gewaarschuwd mens telt voor 2.
 
Inderdaad moet je wel de savegames backuppen, die staan vaak op je C-schijf.
Dit had ik vergeten te vermelden.:eek:
 
Ik bedoelde eigenlijk niet zo zeer dat ik hun saves niet had veiliggesteld, maar om de een of andere vage reden wilde een stuk of wat games de saves niet meer inladen, ondanks het feit dat ik ze in gelijknamige mappen had teruggeplaatst na het opnieuw installeren van Windows.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan