windows herinstalleren

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
We hebben hier een Packard Bell-computer. Daarbij hebben we ook een originele Recovery DVD om Windows opnieuw te installeren.
De garantie van de computer is inmiddels verlopen, daarom kan de serviceafdeling van PB ons niet helpen.
Opstarten van de Recovery DVD is helaas niet mogelijk. De reden daarvoor is onduidelijk. Ik kan de computer wel opstarten met een andere bootable CD.
Maar hoe installeer ik nu Windows (zodat ik het juiste serienummer van Windows kan gebruiken dat bij het systeem hoort)? Op de DVD staat bijvoorbeeld geen directory WINXP.
Wie helpt?

Wat geeft ie als error bij het opstarten van de recovery DVD? Wellicht is de schijf (licht) beschadigd en kun je m wel in een andere pc benaderen in de verkenner? Misschien proberen een kopie te maken.

De foutmelding die ik kreeg ik krijg is zeer veelzeggend (niet dus):
Error 10
Operating System <>CDrom !!!

Na het booten van de DVD worden diverse instellingen geladen, een RAMdisk aangemaakt, en dan komt een blauw scherm met in de statusbalk "Oemsetup V4.21" en dan midden op het scherm bovenstaande melding. Er is dus nog niets geinstalleerd.

Redelijk simpel, leen een XP van iemand en boot ermee. De key zal worden geaccepteerd en Windows installatie zal lukken. Daarna zal je handmatig de voor het systeem benodigde drivers moeten downloaden van het w w w

Helaas, ik heb een bootable CD (met andere Win XP versie). Daarmee kan ik prima booten. Daarna doe ik de originele CD-ROM van PB in de drive. Maar hoe dan verder?

Nee, die P&B moet je er dus niet in doen.
Simpelweg Windows installeren en de benodigde P&B drivers daarna downloaden en installeren.

Helaas, ik heb een bootable CD (met andere Win XP versie). Daarmee kan ik prima booten. Daarna doe ik de originele CD-ROM van PB in de drive. Maar hoe dan verder?

Hoi. Als de recovery XP Pro is, dan moet je ook met een andere cd een XP Pro zijn.

Als je een Home recovery hebt zul je ene cd moeten zoeken die ook Home is, anders zal jou key niet werken.

Nee, die P&B moet je er dus niet in doen.
Simpelweg Windows installeren en de benodigde P&B drivers daarna downloaden en installeren.
Maar als windows XP vanaf een andere cdrom is geinstalleerd, kan die Xp dan niet de drivers uit die recovery-cd vissen?

Maar waarom doen die lui tegenwoordig zo moeilijk met die recovery cds?
Gewoon een OEM cdrom van het besturingssysteem, en dan een cd van de drivers van het moederbord, net als de pc's toen, met windows 95/98.

Maar als windows XP vanaf een andere cdrom is geinstalleerd, kan die Xp dan niet de drivers uit die recovery-cd vissen?

Maar waarom doen die lui tegenwoordig zo moeilijk met die recovery cds?
Gewoon een OEM cdrom van het besturingssysteem, en dan een cd van de drivers van het moederbord, net als de pc's toen, met windows 95/98.

Ik denk niet dat je de drivers er kunt uitvissen, meestal zitten ze in archieven of in bestanden die windows niet kan openen. Of in het installatieproces halen ze die van het internet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan