Windows herkent externe schijf niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Imaurer

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2015
Misschien dat iemand mij hiermee kan helpen.
Ik heb een Samsung S2 portable schijf en werk met windows 8.
Via mijn oude laptop gaf de schijf geen problemen, maar nu met mijn nieuwe laptop herkent mijn laptop de schijf niet meer.
Hij staat wel bij apparaten en printers. Als ik bij hardware verwijderen kijk kan ik hem ok gewoon verwijderen, maar ik kan niet bij mijn data.:evil:
Ik heb net geprobeerd om de schijf aan een oudere laptop te doen, maar die geeft hetzelfde probleem. Dus het ligt niet aan mij laptop heb ik het idee. Een ander kabeltje heb ik ook al geprobeerd.
Wie o wie weet hier raad mee?

Groet,
Ilja

Laatst bewerkt:
Het zou wel eens aan je externe drive kunnen liggen. Nooduitgang is dat het ook de USB interface van die externe drive kan zijn. Als je dan de drive uit het kastje haalt, is hij vaak zelfstandig nog te gebruiken. Losse kastjes zijn ook voor minder dan enkele tientjes verkrijgbaar.
https://www.youtube.com/watch?v=QPJ7GtZZkEE
https://www.youtube.com/watch?v=5mik8mXwqQc
Ik zie dat je waarschijnlijk geen extra interfaceprintje hebt. Dan zou het wel eens een probleem kunnen zijn.

Laatst bewerkt:
dank je wel Veng, maar dan heb ik nog geen oplossing omdat ik niet weet waar het aan ligt. En om nu alles te gaan monteren... En ik weet niet of de drive het nog doet.
En wat bedoel je met een interfaceprintje?

En wat bedoel je met een interfaceprintje?
Sommige fabrikanten zetten een standaard HD in een kastje en zetten daar een extra printje bij als interface tussen de aansluitingen van je HD aan de ene kant en je USB aansluiting aan de andere kant. Soms gaat dat printje kapot en kun je de HD nog gewoon als losse HD gebruiken. Dan ben je je data dus niet kwijt, want dat vinden de meeste gebruikers het ergst.
Op de video denk ik echter te zien dat in jouw doosje géén extra interfaceprintje zit. Dan vervalt die optie en moet je kijken wat er met je HD zelf aan de hand is. Grote kans dat die defect is geraakt, maar er kunnen ook andere zaken aan de hand zijn.
Ik heb alleen Win7, dus moet ik het daarop richten. Ga eens via "start" naar "configuratie" -> "systeem" -> "computerbeheer" -> "schijfbeheer" en kijk hoe hij daar wordt weergegeven. Is er bv. een drive letter aan toegekend, wordt de partitie weergegeven?

Ik weet niet wat je bedoelt met de video, ik heb er geen video op gezet.
En als ik bij apparaatbeheer kijk dan wordt hij alleen weergegeven als ik de optie kies alle verborgen apparaten weergeven.

Untitled-2.jpg

Bekijk bijlage 232721

Laatst bewerkt door een moderator:
De video was alleen bedoeld om te laten zien hoe je zo'n kastje open maakt.
Je bijlagen kan ik om een of andere reden niet openen.
Je moet even uitzoeken hoe je in Win8 op hetzelfde scherm uit komt als ik voor Win7 heb aangegeven.
Je krijgt dan het volgende scherm:
Scherm.gif

Ik zie allerlei partities die ik zelf niet begrijp: 'n systeem partitie op schijf 1, drie herstelpartities op schijf 0:
Je C: en D: schijf als één disk. Voor mij lijkt het er op dat Windows je partities door elkaar heeft gehusseld.
Of staat je exteren schijf er niet bij? Heb je ver genoeg doorgescrolled in de lijst?
Ik denk dat hier iemand bij moet komen die dit beter doorziet.

Laatst bewerkt:
Schijf 0 is mijn c en d schijf.
Schijf 1 is de samsung externe schijf waar het om draait.
Onderop staat hij dus wel, maar bovenaan staat hij niet..
Maar als je er niet uitkomt, toch bedankt voor je tijd en hulp

Wel. Het blijft een uitdaging en leerzaam. Mijn twijfel komt voort uit het feit dat ik je niets wil laten doen dat je data kan verminken.
Met je nieuwe info kunnen we echter wel een stapje verder.
Je ziet in elk geval dat er geen schijfletters aan de partities zijn toegekend. Daarom staan ze ook niet in de bovenste rij en zijn ze niet toegankelijk. Ga op een niet benoemde partitie staan en klik met je rechter muis en kijk of je een schijfletter kunt toewijzen. Je mist de letters E en F , dus die zou ik dan gebruiken voor de toewijzing.

Als ik op schijf 1 ga staan en op mijn rechtermuis klik dan zie ik eigenschappen, help en schijf converteren naar dynamische schijf.
Meer keuzes heb ik niet.
Wat gebeurt er als ik converteer naar dynamische schijf? Ik vraag het eerst maar even voor ik iets doe. ;-)

En als je op de 465.44 GB schijf met R-muis gaat staan? Kun je dan een letter toewijzen?
Je kunt nooit op schijf 1 gaan staan en in 1x alle schijven een letter geven... dan moet per partitie...

Je moet idd op de partitie gaan staan, dus in het rechthoekige vak.

@Lange Pier: Dat lukt blijkbaar niet. Zie post #15

Daar kom ik niet verder mee omdat het om accountproblemen gaat.
Ik ga van de week wel even naar een pc repair shop.
Nogmaals bedankt voor al je tijd

Maak anders een nieuuw account aan met admin rechten en probeer het dan nog eens...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan