windows herkent harde schijf niet!

Status
Niet open voor verdere reacties.

misterv

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2004
Hey,

Ik heb zelf een PC in elkaar gedraaid, nu was het wel de eerste keer met een SATA aansluiting. Als ik nu windows xp wil installeren, zegt xp dat er geen harde schijf te vinden is...

Ik zocht op internet en daar vond dat ik tijdens het inladen van de xp-setup op 'F6' moest drukken. Heb ik gedaan, maar dan vroeg xp of ik nog een diskette had zoja op 'S' drukken. Heb ik idd, stak hem in. XP zocht dan naar die diskette, maar zei constant dat ik heb moest insteken...

Wordt die diskette nu niet herkent of is het probleem bij die Serial ATA-HD?

Ik hoop dat er iemand mij hier kan helpen,

Thomas

PS: HD: Serial ATA Seagate 80Giga
Moederbord: Abit NF7-S
En hoe weet je dat zukke SATA just geinstalleerd is?

Als ik het goed lees heb je dus bij de sata schijf een diskette alleen xp kan hem niet lezen in de floppy drive.

Heb je de floppydrive goed aangesloten,wordt deze herkent in je bios??

wat je kan proberen als de floppydrive goed werkt dan, om op te starten met de opstart-diskettes voor xp.

deze bestaat uit 6 diskettes met alle drivers aan boord en volgens mij ook die voor een s-ata hdd.

let op dat je de juiste download je hebt ze voor home en pro.

Download

groetjes speedtouch

ff een vraagje, omdat windows hem helemaal niet ziet zeg je, heb je s-ata aanstaan in het bios?:)

Geplaatst door misterv
maar dan vroeg xp of ik nog een diskette had zoja op 'S' drukken. Heb ik idd, stak hem in. XP zocht dan naar die diskette, maar zei constant dat ik heb moest insteken...
Weet je zeker dat je op "S" moest drukken.
Ik moest de "E" indrukken, om de driver vanaf floppy te installeren.
(WinXp PRO)

@Petje,
Volgens mij ziet windows hem niet, omdat de driver niet geladen kan worden.
Het is idd wel mogelijk dat SATA uitgeschakeld is in het Bios.

sata is enabled in bios, hij zoekt op de diskette naar die sata driver maar... kweetni, vind hem ni, vind het niet de juiste ofzo...

tussen je eerste opstartscherm en "first boot" krijg ik eerst nog een ander menu voor RAID. Daar kan ik mijn HD wel formateren... Vandaar dat ik dacht dat deze juist geinstalleerd was.

en welk letterke het precies weet ik ni, twas wel op den juiste dat ik gedrukt heb :)

kzal eerst eens met deze bootdisks proberen...

Alvast bedankt!
Thomas

nadat ik een andere diskette drive geinstalleerd had waren er geen problemen meer :o

Alvast bedankt é, want ik ben het te weten gekomen door die opstartdisks voor xp te proberen!

Thomas

zijn ze ni goed mss?

wel luidruchtig vind ik, zo rammelen en doen :confused:

Ik heb nog niet echt slechte berichten hierover gehoord, bij mijn zoon heb ik ook een s-ata schijf geplaatst en hij is hierover heel tevreden.

Luidruchtig is deze niet, het is een western digital die vindt ik persoonlijk stiller als een maxtor.

groetjes speedtouch

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan