windows herkent harde schijf niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ronnie1971

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2009
Hallo

Ik heb mijn nieuwe pc binnen gekregen en alle onderdelen gemonteerd
Windows cd erin en dan zegt hij dat hij de sata harde schijf niet kan vinden
Toen heb ik de meegeleverde cd van het moederboard met de drivers erin gedaan en dan zegt hij (cannot find windowsoperating system in hdd partition error 300}

Wat kan ik hier aan doen wie kan mij helpen

Groeten Ronnie

Goedemorgen,

Welke windows wil je installeren?
zie je de hd wel in de bios ?

Vermoedelijk moet je bij de start van het windows installatie proces op F6 drukken en vervolgens een floppy met de juiste SATA-drivers beschikbaar hebben waar Windows dan op een bepaald moment om vraagt.
Vermoedelijk zijn dat Intel ICH-drivers en die vind je hierhttp://downloadcenter.intel.com/Detail_Desc.aspx?agr=Y&DwnldID=17412&lang=eng

Kijk even bij de specs van het moederbord welke ICH-set er nodig is

Goedemorgen srpchulp,

Is dat dat niet alleen als hij xp wilt installeren vanaf vista is dat probleem toch verholpen.

Vermoedelijk moet je bij de start van het windows installatie proces op F6 drukken en vervolgens een floppy met de juiste SATA-drivers beschikbaar hebben waar Windows dan op een bepaald moment om vraagt.
Vermoedelijk zijn dat Intel ICH-drivers en die vind je hierhttp://downloadcenter.intel.com/Detail_Desc.aspx?agr=Y&DwnldID=17412&lang=eng

Kijk even bij de specs van het moederbord welke ICH-set er nodig is

kan dit intel ICH 7 zijn het moederboard is een Gigabyte GA-EP41-UD3L

Wat moet ik dan doen?

Heb je al gekeken in de bios want vista en win 7 zouden dit probleem niet moeten hebben

Daar staat second boot device (hard disk)

Of is dit niet wat je bedoeld

Ik hoor het graag

Hoi,

Nee dat is niet helemaal wat ik bedoel je zou in de bios ergens je merk hd moeten zien kan je ook zien als je oplet tijdens het opstarten of daar egens je hd gezien wordt maar anders even in de bios zoeken de boot device geeft alleen de opstart volgorde

Hoi,

Nee dat is niet helemaal wat ik bedoel je zou in de bios ergens je merk hd moeten zien kan je ook zien als je oplet tijdens het opstarten of daar egens je hd gezien wordt maar anders even in de bios zoeken de boot device geeft alleen de opstart volgorde

In de advanced bios features zie ik niet het merk van de hd staan (seagate barracuda 7200)

Hoi,

Even voor de zekerheid mag ik vragen welk moederbord je hebt ?
en zie je ook niks tijdens het opstarten?

Goedemorgen srpchulp,

Is dat dat niet alleen als hij xp wilt installeren vanaf vista is dat probleem toch verholpen.

Dacht ik ook, maar bij de beschrijving va Intel staat dat deze driver o.a. ook voor Vista is

Ik heb windows vista en eventueel windows 7

Met Windows 7 zou je dit probleem niet moeten hebben. Als je dat bij Windows 7 ook hebt, dan is het iets anders dan de ICH-drivers. Bij Vista kan het heel goed wel het probleem zijn.

Kijk anders ook eens in de BIOS of deze HD wel als bootdevice staat

Laatst bewerkt:
Goedemorgen inderdaad had je al gemeld niet wakker dus ogenblikje.;)

kan dit intel ICH 7 zijn het moederboard is een Gigabyte GA-EP41-UD3L

Wat moet ik dan doen?

De driver set van Intel downloaden, die op een flop zetten en dan bij het begin van de Windows installatie op F6 drukken. Ergens verder in de installatie vraagt Windows dan om een flop, laadt die en kies voor de juiste ICH AHCI driver. Kijk wel even in de specs van het moederbord of dat de ICH7M/MDH of de ICH7R/DH is, want dat zijn twee verschillende. In het schermpje dat je dan ziet moet je wel wat op en neer scrollen om de juiste ICH7-AHCI-driver te vinden.

Hoi,

En als je bij boot device kijkt zou daar zeker je hd bij moeten staan zo niet ben ik bang dat de hd niet werkt of gezien wordt.
Ik weet niet waar je nu op zit te werken als dit een desktop is en daar zit ook een sata aansluiting in probeer de hd dan eens hierin.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan