windows herstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ingetjeuh

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2006
Beste

Ik mijn c schijf van fat 32 naar ntfs geconverteerd.
Nu start mijn pc niet meer op, niet gewoon en niet in veilige modus.
Ik wil windows nu laten herstellen met cd maar ik weet niet wat ik moet doen nadat ik R hebt ingetypt.
Er komt een c: te staan en wat moet ik dan doen?
Is er soms nog een andere mogelijkheid om de pc te kunnen opstarten na die convert?
IK MOET MIJN DATA KUNNEN BEHOUDEN?

Dank alvast

ingetjeuh zei:
Beste

Ik mijn c schijf van fat 32 naar ntfs geconverteerd.
Nu start mijn pc niet meer op, niet gewoon en niet in veilige modus.
Ik wil windows nu laten herstellen met cd maar ik weet niet wat ik moet doen nadat ik R hebt ingetypt.
Er komt een c: te staan en wat moet ik dan doen?
Is er soms nog een andere mogelijkheid om de pc te kunnen opstarten na die convert?
IK MOET MIJN DATA KUNNEN BEHOUDEN?

Dank alvast

Ga even door naar installeren, als je geen oem cd hebt krijg je daar de mogelijkheid om je bestaande installatie te herstellen, ook daar moet je de R intoetsen, waar je nu op uitkomt is de repairconsole, daar kun je wel fixboot, fixmbr, chkdsk /r etc uitvoeren, te zien door help in te toetsen, krijg je alle commando's die beschikbaar zijn.

ingetjeuh zei:
Moet ik dan in het begin niet op R klikken maar installeren nemen?

Als je die mogelijkheid hebt, ja, doorgaan naar installeren en daar, indien mogelijk, op de r toets rammelen, het staat er dan ook bij of je de installatie wil herstellen, maar nogmaals, niet bij oem cd's, meestal.

als ik doorga dan moet ik de schijf formatteren en dat wil ik niet natuurlijk.
is er geen andere mogelijkheid om alles te herstellen?

Als hij daar geen installatie aantreft, of in ieder geval geen werkende, dan kun je hem ook niet repareren.

Wat ik al eerder aangaf, je kunt in die repairconsole die opdrachten uitvoeren, fixboot, fixmbr, chkdsk /r, maar ik vrees dat er niets anders op zit om opnieuw te beginnen.

Je werkt nu ook op een comp, hang die schijf hierbij, als je er dan wel in kan komen, en kopieër wat je nodig hebt, of kijk of de config map er nog is in de windows\system32 map.

Niets lukt.
chkdsk blijft stilstaan op 50 en gaat niet verder!!!
Er zijn commando's die je kan ingeven om je systeem te herstellen maar ik weet niet welke, kan jij mij helpen hiermee.

ingetjeuh zei:
Niets lukt.
chkdsk blijft stilstaan op 50 en gaat niet verder!!!
Er zijn commando's die je kan ingeven om je systeem te herstellen maar ik weet niet welke, kan jij mij helpen hiermee.

Veel mogelijkheden heb je niet, alleen die ik al eerder aangaf, die chkdsk /r kan heel lang duren, wel tot een uur kan hij erover doen.

Maar echt je systeem herstellen gaat niet vanuit de repairconsole, nog overwogen om de schijf in een andere pc erbij te hangen?

De pc waar ik probs mee heb is een desktop en ik ben nu op een laptop bezig.
Dus die harde schijf omzetten gaat niet.
Door de handeling van het converteren zie ik in fdisk twee partities van die schijf met een grote van 12000 mb ieder, er staat wel nu ntfs bij.
De grootte moet normaal 80 gb zijn.
Ik moet eigenlijk alleen mijn favorieten hebben en mijn mails de rest mag weg.
Kan ik nu echt niets anders doen dan format?????

Mag ik ook effe Vraag:
Via F8 opstarten,heb je daar onder de 3 veiligemodus metoden ,1 van die andere geproberrt,te beginnen met Laatst bekende????

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan