Windows Herstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik zit al jarenlang met pc's te klooien en hun besturingssystemen maar dat wat jij hebt ben ik nog nooit tegengekomen :shocked:

Kan natuurlijk ook zijn dat ik op een gegeven moment gewoon de HD opgeef als ik geen beeld meer krijg ;)
 
Nou, het register repareren is niet gelukt:mad: , en de documenten zijn er wel af?:thumb:

Hang die schijf weer terug, in die andere PC erbij, je kunt nu alle partities weghalen, als je wilt, of alleen de eerste, maak nieuwe aan, primair, en formateer ze als NTFS, maak de eerste partitie aktief, als je dat hebt gedaan, maak de eerste partitie van de C: schijf weer aktief, nu blijft die andere ook aktief.

Dat alles door diskmgmt.msc in uitvoeren in te trommelen, en ok te geven.

Zet die schijf weer terug, als master in de probleem PC, zet de cdrom als eerste om van te booten, en installeer windows, mocht er een probleem voordoen, is dat meestal te wijten aan de cdrom of de hardware, vaak niet aan de harde schijf.
 
Nou, het register repareren is niet gelukt:mad: , en de documenten zijn er wel af?:thumb:

Hang die schijf weer terug, in die andere PC erbij, je kunt nu alle partities weghalen, als je wilt, of alleen de eerste, maak nieuwe aan, primair, en formateer ze als NTFS, maak de eerste partitie aktief, als je dat hebt gedaan, maak de eerste partitie van de C: schijf weer aktief, nu blijft die andere ook aktief.

Dat alles door diskmgmt.msc in uitvoeren in te trommelen, en ok te geven.

Zet die schijf weer terug, als master in de probleem PC, zet de cdrom als eerste om van te booten, en installeer windows, mocht er een probleem voordoen, is dat meestal te wijten aan de cdrom of de hardware, vaak niet aan de harde schijf.

Wat boven beschreven staat Lange Pier, is dat niet hetzelfde als opstarten met de WinXP cd rom>>> partitie C: creëren formatteren met NTFS of FAT 32 en dan Windows installeren? Dat heb ik en vele slachtoffers met mij allemaal al gedaan maar dan krijg je toch nog steeds disk read error of schijfleesfout. ( je ziet het probleem is verschoven naar schijfleesfout) en op heel internet ben ik geen oplossing voor dit toch rijkelijk voorkomend probleem tegen gekomen dus we kunnen geschiedenis schrijven. Maar goed mijn (haar) belangrijkste gegevens zijn gered dus ik wil nu Win installeren maar dat lukt niet.
Nu wil ik een lowformat doen, ook al weer zo'n problematische oplossing die makkelijker lijkt dan het is. Ik start dus op met een floppy en kom in C: terecht of A: met een knipperende cursor. Dan heb ik een floppy met het lowlevel format proggie erop, maar zie nergens een exe staan, wel hdd~1 of iets dergelijks maar als ik daar een exe voor typ gebeurt er dus helemaal niks. Dus nieuwe vraag; hoe formatteer ik lowlevel op een geformatteerde HD. Ik denk vanuit een aangehangen schijf ( die ik wel heb maar vrijwel iedereen niet!!) maar ik wil weten hoe formatteer je een HD in low format???? Googlen heeft in dit geval ook alweer geen zin want het antwoord wat je eventueel vindt werkt niet voor zover ik kan nagaan. Ik ben benieuwd.
 
Waarom je nu weer een lowlevel format wil doen, is mij een raadsel, ik heb zelf een behoorlijk kromme gedachtengang, maar jij wint.:)

Overigens werkt een "lowlevel" format niet op IDE schijven, die schrijft gewoon allemaal nullen, een lowleve lformat wordt gebruikt bij SCSI schijven.

Als je doet op mijn manier, zie je gelijk wat het probeem zou kunnen zijn, met die schijf, en de nodige progjes werken prettiger in een windows omgeving, dan via opstartschijfjes.
 
Waarom je nu weer een lowlevel format wil doen, is mij een raadsel, ik heb zelf een behoorlijk kromme gedachtengang, maar jij wint.:)

Overigens werkt een "lowlevel" format niet op IDE schijven, die schrijft gewoon allemaal nullen, een lowleve lformat wordt gebruikt bij SCSI schijven.

Als je doet op mijn manier, zie je gelijk wat het probeem zou kunnen zijn, met die schijf, en de nodige progjes werken prettiger in een windows omgeving, dan via opstartschijfjes.

Ik ga uit van een computer waar ik geen andere HD aan kan hangen en waar ik geen win XP op kan zetten omdat wat ik ook doe steeds de diskread error of schijfleesfout verschijnt zonder dat je verder komt. Wat ik ook formatteer en doe steeds blijft die fout komen ondanks alle goede bedoelingen en suggesties vanuit de achterban. Dus geheel rechtlijnig blijven denkend denk ik dan ik wil de fabrieksstaat van de schijf terughebben en dat kan alleen met LLFormat. Werpt zich dus de al gesteld vraag op hoe moet dat dan nu weer want de enige werkbare gleuf is die van de floppydrive. Dus opstarten van een floppy vervolgens LLF opdracht geven maar mijn vraag was dus nu hoe doe je dat?? Want je zit wel opeens in die ouwe dos wereld waar niemand meer mee gezien wil worden en waarna inmiddels een hele generatie computernerds is opgegroeid die nog nooit van dos hebben gehoord. (trouwens ik ga nu ff de HD eraanhangen.)

Als je doet op mijn manier, zie je gelijk wat het probeem zou kunnen zijn, met die schijf, en de nodige progjes werken prettiger in een windows omgeving, dan via opstartschijfjes.[/QUOTE]

De problemen heb ik allang gezien, alleen ontberen mij de oplossingen. Ik heb nu geleerd dat Format lang niet altijd Format is, je bent wel alles kwijt behalve de HD errors. Wordt vervolgd.

We gaan geschiedenis schrijven dat weer wel wan ik blijf net zolang zeuren totdat de oplossing er gekomen is, die is tot nu toe nog nergens te vinden in het www.
 
Een "diskread error" ontstaat door een foute MBR, een foute bootpartitie, een slechte kabel, of een slecht werkende i/o controller.

Maar ik heb het gevoel dat we netjes in kringetjes draaien, en steeds niet gebeurd wat er wordt aangedragen, je zoekt steeds naar andere oplossingen zonder de aangedragen eerst geprobeerd te hebben, dat schiet ook niet op.

Dus hang die schijf in een andere computer erbij, met een andere kabel, als slave, en controleer daar die schijf.

Ga daar nogmaals de schijf controleren, zowel de fouten in het bestandssysteem en de oppervlaktecontrole.

Wil je dat niet doen, geef dat alsjeblieft dan aan, dan hoef ik mij er ook niet verder mee te bemoeien.

Tip, koop een nieuwe schijf, die dingen kosten geen drol.
 
Een "diskread error" ontstaat door een foute MBR, een foute bootpartitie, een slechte kabel, of een slecht werkende i/o controller.

Maar ik heb het gevoel dat we netjes in kringetjes draaien, en steeds niet gebeurd wat er wordt aangedragen, je zoekt steeds naar andere oplossingen zonder de aangedragen eerst geprobeerd te hebben, dat schiet ook niet op.

Dus hang die schijf in een andere computer erbij, met een andere kabel, als slave, en controleer daar die schijf.

Ga daar nogmaals de schijf controleren, zowel de fouten in het bestandssysteem en de oppervlaktecontrole.

Wil je dat niet doen, geef dat alsjeblieft dan aan, dan hoef ik mij er ook niet verder mee te bemoeien.

Tip, koop een nieuwe schijf, die dingen kosten geen drol.

Het is niet mijn computer. Ik heb alles gedaan wat mogelijk is maar sommige zaken zijn niet meer mogelijk omdat er geformatteerd is en omdat er steeds nieuwe fouten zijn ontstaan of omdat wat je adviseert domweg niet mogelijk is of niets oplost.
Nu heb ik met de aangehangen schijf geformatteerd en ik heb de kabel verwisseld dun aderig en toen verdween nb de schijfleesfout. Dacht kat in het bakkie, maar nu krijg ik weer NTDRL ontbreekt (spelling misschien niet goed). Dus Lange Pier. Zeg watte doen nu en niet teveel achter elkaar anders ik niet snappen, Er hangt dus een Windows schijf aan, dat is dus nu C, vandaaruit heb ik de oorspronkelijk schijf NTFS geformatteerd de kabel vervangen en geprobeerd Win te installeren uiteraard nadat ik de aanhangschijf weer had verwijderd, nu krijg dan het nieuwe NTDRL probleem. Wat nu? Dus al die andere fouten zijn al geëlimineerd nu die ntdrl nog moet ik waarschijnlijk van de WinCDROM kopiëren?
 
Ok, zal rustig aan beginnen, maar ikke ook nie snappe.

Even een terugblik.

Heb je nu de probleemschijf geformatteerd en gecontroleerd als slave in een werkende computer?

Toen die probleemschijf teruggehangen in de voormalige probleemcomputer, met een nieuwe kabel als en master gejumperd, de bootsequence in de bios zo gezet, dat de computer van de cd kan opstarten, en dat ook gedaan, en doorgegaan naar installeren, en dat ook geprobeerd, maar dan krijg je de melding NTLDR is missing?

Dat kan niet, de NTLDR is de bootloader van XP, die staat alleen op een geïnstalleerde windows schijf, phù.:evil:

De diagnose wordt gesteld na de aangedragen klachten, hoe precieser de klachten, des te zuiverder is de diagnose, ik probeer het nu een beetje in die stijl.:)
 
u mag zich scharen onder een flink aantal anderen.

http://www.supportnet.de/quicksearch?sn_key=ntldr+fehlt


Dat geldt voor al die andere foutmeldingen ook en tot op heden vind ik geen werkbare oplossing. De twee ultieme; om van alle gezeik af te zijn zijn de hakbijl en een nw. HD kopen. Maar ik wil gewoon het probleem oplossen bovendien komen er weer tijden dat geen drol kosten voor heel veel mensen toch een boel geld is ( Lange Pier een beetje verwende Jongen??) Die computer is boven dien niet van mij maar van de huishoudhulp en die moet hard werken voor ze een nieuwe schijf bij elkaar gelapt heeft om maar eens in stijl te blijven.
 
Lange Pier

LANGEPIER WROTE: Heb je nu de probleemschijf geformatteerd en gecontroleerd als slave in een werkende computer?

De probleemschijf is master maar ik ben uiteraard opgestart van de aangehangen Slave. Van daaruit de nu F genoemde lokale schijf geformatteerd in ntfs. Toen de kabel verwisseld voor een dun aderig exemplaar en vervolgens de aanhangschijf lost gekoppeld. Win van af de cdrom opgestart en proberen te installeren maar dan krijg ik het NTLDR probleem, dus van de schijf waar Win op moet komen!!

Toen die probleemschijf teruggehangen in de voormalige probleemcomputer, met een nieuwe kabel als en master gejumperd, de bootsequence in de bios zo gezet, dat de computer van de cd kan opstarten, en dat ook gedaan, en doorgegaan naar installeren, en dat ook geprobeerd, maar dan krijg je de melding NTLDR is missing?

Precies ( zie je wel dat ik alles doe wat je zegt??)


Dat kan niet, de NTLDR is de bootloader van XP, die staat alleen op een geïnstalleerde windows schijf, phù.

Kan wel want ik ervaar het hier ter plekke!!

De diagnose wordt gesteld na de aangedragen klachten, hoe precieser de klachten, des te zuiverder is de diagnose, ik probeer het nu een beetje in die stijl.

Medunkt dat ik precies ben. Maar veel helpen doet het vooralsnog niet!!
Toch wil ik deze discussie niet laten verwateren in een wedstrijd zonder uitslag zoals op heel internet tot op heden de problematiek niet wordt opgelost of althans de oplossing niet wordt vermeld naderhand.


off topic, waarom werkt bold en kleur niet in deze window??
 
Niet te snel conclusies trekken, hoor, en misschien de huishoudhulp beter laten betalen?:rolleyes:

Maare, een antwoord op mijn vragen heb ik nog niet gezien.
 
Niet te snel conclusies trekken, hoor, en misschien de huishoudhulp beter laten betalen?:rolleyes:

Maare, een antwoord op mijn vragen heb ik nog niet gezien.


Staan er toch tussen, had ze rood willen maken maar dat lukte niet vandaar mijn onderste vraag.

Maar goed alles gedaan wat werd voor gesteld zonder enig resultaat en zelfs met gevolg dat er steeds nieuwe fouten werden getriggerd. Ik heb mijn schaapies op het droge dwz de belangrijke gegevens gered, dus dacht ik Low Level format = terugzetten naar fabrieks-instelling. Geldt voor alle schijven trouwens. Dus waarom niet geprobeerd aldus tegen de suggesties van LangePier ingaand en ziedaar na LLF een mooie install van WinXP nu nog ff registreren en de dames huishouding zijn spekkoper zonder zich in de schulden te moeten steken. Dus wil je van dat fouten gezeik af en heb je je belangrijkste zaakies gesaved LLF is de>>> LLF Nog even wachten of het inderdaad allemaal naar wens is verlopen.
 
Ter Afsluiting

Alles staat weer op zijn plek, echter met een dingetje nog, geen geluid>> geluid apparaat niet gevonden. Staat wel in Hardware zonder gele dingetjes (Legacy stuurprogramma). Audio staat ook aan in het BIOS. Google staat weer vol met zelfde problematiek zonder oplossing!! Mocht iemand een aha-erlebnis krijgen dan ben ik dag en nacht bereikbaar zalk maar zeggen. Wat me trouwens is opgevallen. De HD en dan met name Mijn documenten, waar drie personen in zijn vertegenwoordigd, waren open en bloot nadat ze naar de andere schijf waren overgeheveld. Terwijl ze met een wachtwoord waren beveiligd. Hoop nu maar dat ze me geloven als ik zeg niet gesnuffeld te hebben. Registratie ging ook als een tierelier, want dat had er ook nog wel even bij gekund.
Lang Pier en anderen (Boeiing en Dichte Mist) Bedankt voor de ondersteuning en het geduld en het begrip. Groeten Elbert Kok
 
Wat me trouwens is opgevallen De HD en dan met name Mijn documenten, waar drie personen in zijn vertegenwoordigd, waren open en bloot nadat ze naar de andere schijf waren overgeheveld.


Het is een NTFS schijf waar je het opzet? Moet wel want anders zouden die rechten al helemaal niet meegaan :)

Wat gebeurt is heel logisch en niet vreemd.
zodra je met bestanden gaat slepen (=knippen) naar een andere schijf, nemen ze de rechten over van die schijf. Standaard staat de c: op ' geen restricties'

Zodra je gaat knippen en plakken op dezelfde schijf gaan de NTFS rechten mee.

Heel ander verhaal is het met copieren.
copieren op dezelfde schijf => de bestanden krijgen de rechten van het doelbestand.

oh, en geen dank:thumb: je hebt het toch uiteindelijk zelf gedaan met je lowformat. Voor het eerst dat ik er overhoorde, dus ik ook weer wat geleerd :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan