Windows Home Edetion

Status
Niet open voor verdere reacties.

vincent-lamers

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2004
Berichten
135
De computer die ik nu gebruik heeft een officiele aangemelde XP Home Edition. Dit is de computer van mijn partner.

Omdat het hier een packard Bell computer betreft, met XP reeds geinstalleerd , staat de computer op haar naam.

Dat houdt in dat ik wel de beheerdersaccount heb om in te loggen. Maar alle documenten komen nog op haar naam te staan.
Dat is ook te zien in de map "mijn Documenten" want die staat op haar naam en kan niet worden gewijzigd.

De naam van de gebruikersaccount waar ik over praat heet:
ASP.NET Machine A...
Dit is een gebruikersaccount met beperkte rechten

Waarschijnlijk is deze door Packard Bell gemaakt. Door dit account heb je niet volledige toegang tot de computer. Kan ik dit account op verwijderen?

Ik heb eventueel ook een CD met Windows proffesional Edetion waarmeen ik de home edetion kan op waarderen. Ik denk echter dat er dan iets aan dat gebruikersaccount veranderd?
 
Naam weg

Als ik op de laatste wijze ASP Net als gebruikersaccount verwijder.

Is het daarna mogelijk om de naam van de documenten in mijn naam (niet die van mijn partner) te veranderen of gaat dit dan vanzelf?!

Geeft het verwijderen van ASP NET geen problemen.
Hoe weet ik of hier niet bepaalde instellingen zijn gemaakt. Of gebruik ik die nu gewoon niet omdat ik via mijn eigen account inlog?
 
Vorige week heeft een kennis dit ook veranderd op zijn pc, dit heeft en had geen nadelige gevolgen.
 
Er zijn meerdere manieren om de bewuste gebruiker weg te gooien maar dan moet je wel van het ene naar het andere scherm en daar dan uiteindelijk deze gebruiker verwijderen. Snelle oplossing:

Start - Uitvoeren - Typ: CMD - OK.

In het nieuwe dos command venster wat we dan tegen komen typen we: net user aspnet /delete en vervolgens drukken we op Enter. Om het venster op een nette manier weer af te sluiten typen we exit en drukken we weer op Enter


Bovenstaand heb ik uitgevoerd zoals beschreven, het account staat echter nog steeds bij de gebruikersaccounts. Dus moet ik bij opstarten nog steeds op mijn naam klikken
 
Gebruikersnaam wijzigen.

Beste vincent-lamers,

Ik heb hetzelfde ook een keer bij de hand gehad en heb het opgelost in het register. ( Uitvoeren regedit )

Ga naar : Hkey_Local_Machine > Software > Microsoft > Windows NT en dubbelklik hier in het rechter venster op : RegisterdOwner en wijzig daar de naam. Sluit dan regedit en start de Pc opnieuw op.
Ik hoop dat dat bij jou werkt, want ik had dat op een PC met maar één gebruiker en ik weet niet of dat ook werkt wanneer er meerdere accounts zijn, maar het is het proberen waard.
Vrgr.B.Kat
 
jammer

Dit werkt bij mij jammer genoeg niet. Ik kon hier wel mijn naam veranderen maar dit heeft geen gevolgen.

Ik heb als bijlage (print screen) toegevoegd, waar u kunt zien waar ik de naam niet kan wijzigen

Vincent
 
opnieuw, het is een word document dus doc. Dat zou toch moeten gaan?

Ik zie hem zelf ook niet. Waar kan ik anders de print screen in kopieren zodat ik die als bijlage kan meezenden?
 
Laatst bewerkt:
Hallo vincent-lamers,
doe eens printscreen en dan plakken in Paint en dan opslaan als ......jpeg. en probeer hem dan mee te sturen ( is waarschijnlijk te groot max 1100 KB ).Of anders in een foto bewerkings progje en dan verkleinen.
Succes.
B.Kat
 
114

Het document is maar 114 kb klein, als ik het omzet in een afbeelding (JPEG) dan is het niet meer leesbaar.

Op de een of ander manier verdwijnt mijn bijlage als ik hem wil versturen, ook als ik kies voor 'aanpassen' zie ik namelijk dat er helemaal geen bijlage meer kan worden toegevoegd
 
Bijlage toevoegen:
De grote mag maximaal: 102400 bytes zijn

Toegestane bestandsextenties: gif jpg png txt zip bmp
jpeg doc rar


114 is groter dan 102
 
Nu moet het goed komen ik hoop dat het nog te lezen is. De map Josée is de map die ik niet kan veranderen

Vincent
 

Bijlagen

  • scherm.jpg
    scherm.jpg
    98,2 KB · Weergaven: 45
weet het ook niet altijd.

Hallo vincent-lamers,

Aangezien ik zo goed als geen ervaring heb met meerdere account op één Pc stopt mijn kennis in deze ook.
Maar ik lees wel eens iets over rechten verkrijgen op zo'n map. In de veilige mode inloggen als administrator heeft dat ook geen succes ? Dan weet ik het ook niet meer, maar op dit forum ben ik echter wel vaker iets in die trant tegen gekomen dacht ik mij te herinneren.
Dus ik kom hier niet verder mee, maar ik wens je veel succes met die bewuste map.

Vrgr. B.kat
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan