windows home installeren wil niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerrit2

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2006
windows home

ik heb een vraag ikheb een pc overgenomen met windows xp profesenol maar dat is geen legale nu heb ik windows home edition gekocht in de winkel maar als ik hem wil instalerren gaat dat niet wat kan ik doen ik heb heel weinig ervaring met pc

Hallo Gerrit,

Het is allemaal makkelijker dan het lijkt. Volg de instructies die hieronder staan. Dan zal het wel lukken

1. Doe de Windows XP Home instalatie Disk in de CD/DVD Speler
  2. Start de PC opnieuw op
  3. Als hij opstart staat er als het goed is ergens: 'Klik hier op een toets om vanaf de CD-ROM te starten'
  4. Soms Staat er iets anders bv: druk op 'H' om de Pc vanaf de CD-ROM te starten
  5. Als je dat gedaan hebt krijg je een scherm met de Hardeschijf en eventuele Partities
  6. Formatteer de schijf en deel naar wens de partities in.
  7. Kies een partitie of hele hardeschiijf om Windows XP Home op te instaleren
  8. De setup zal nu de schijf formatteren en de benodigde instalatiebestanden kopieren
  9. Als dat voorbij is start de pc opnieuw op
  10. Je krijgt nu het Windows XP instalatiescherm, volg de instructies
  11. Je krijgt nu steeds schermpjes waarbij je bijvoorbeeld je naam in moet vullen etc.
  12. Vul alles in en wacht totdat alles geinstaleerd is, als hij klaar is start windows xp opnieuw op.
  13. Windows XP Home is nu geinstaleerd, veel plezier met je nieuwe pc!

Groetjes Morso

ik wil alles er op laten en een upgrade doen maar dt gaat niet om dat het oude windows niet word ondersteund

ik zal het wat beter uit leggen ik heb op de pc alles geinstalleerd 2weken geleden nu wou ik de nieuwe mediaplayer instalerren en toen kreeg ik in beeld dat bdit een ilegale versie is maar had alles algeinstaleerdmet pijn en moeite ik heb nog niet zo veel ervaring wat kan ik doen om alles te behouden en toch onder legale windows te draaien

Oh, Dan weet ik het eigenlijk ook niet. Sorry.

Laatst bewerkt:
hoe moet ik dat doen en hoe zit het met internet moet ik dat ook weer op nieuw instalerren dat was al een drama er zit ook een router tussen mijn oude pc heeft mijn zoon nu daar heb ik ook die zelfde windowsopgezet had het schijfje er bij gekregen

ik wil alles er op laten en een upgrade doen maar dt gaat niet om dat het oude windows niet word ondersteund

Dat gaat inderdaad niet. Van Prof naar Home is een downgrade. Je zult opnieuw moeten installeren

maar hoe moet ik alles op schijf zettenik weet niet hoe dat moet ik heb nog een legeschijf van 40gb kan ik die gebruiken moet ik dan deze schijf er uit halen en de 40gb erin zetten maar hoe zet ik bestanden over ik weet hier niet zo veel van sorry

Als er nog plek is voor een hardeschijf kun je deze er wel in zetten en daar dan de bestanden opzetten die je wilt houden. En als het goed is kun je dan in de instalatie die andere schijf 'leegmaken' en daarop dan weer windows instaleren.

Heb je een CD/DVD brander of een usb stickie? Dat is misschien wat gemakkelijker

Dan pak je een leeg CD/DVD'tje en dan brand je er alle bestanden op die je wilt houden. Ook is het verstandig om bijv. je favorieten erop te zetten.

Tip: Pak als je die nog hebt liggen een DVDRW die kan je telkens opnieuw herschrijven.

misschien een stome vraag maar waar haal ik ze van daan vam me hardeschijf!! of alle progammas of software

internet zodat ik dat niet opnieuw hoef te installeren
favorieten
mijn documenten
foto,S
INGREDIMAIL

Internet zal denk ik niet gaan, of niet gemakkelijk (misschien weet een andere helpmij-er het)

De map mijn documenten, Fotos & favorieten kopier je gewoon op een USB stick en/of een CD/DVD

Ik heb nog nooit gehoord van INGREDIMAIL, als het een programma is, is het verstandiger het na de instalatie van Windows XP opnieuw te instaleren.

Oh oké. ik wens je veel Succes! Het gaat je vast wel lukken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan