Windows Home Premium > Basic

Status
Niet open voor verdere reacties.

gamefreak23

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2013
Berichten
543
Goedemorgen,

Als ik mijn screenrecorder opstart , veranderd mijn Thema van W7 naar W7 Basic. En ik kan het ook niet terug veranderen.
Hoe doe ik dit terug?
 
Welke screenrecorder gebruik je? Misschien staat er een instelling verkeerd.
 
Bandicam. Nooit problemen mee gehad.
Sinds vorige week gaf hij tijdens een opname ook iets aan van te weinig geheugen ( kan bijna niet , 283 GB vrij op de harde schijf ).
 
Hoi gamefreak,
deze zin die je typte:
Sinds vorige week gaf hij tijdens een opname ook iets aan van te weinig geheugen ( kan bijna niet , 283 GB vrij op de harde schijf ).

De ruimte op je harde schijf heeft niks met je geheugen te maken.
Behalve dan dat windows een deel van je harde schijf zou kunnen gebruiken om tijdelijk data neer te zetten in een wisselbestand pagefie.sys, maar dat is weer iets anders.

Klik met de rechter knop op de taakbalk en klik op Taakbeheer starten.
In tabblad Prestaties zie je het fysieke geheugen (dat is het ram geheugen, geen hdd)
Waar windows de harde schijf gebruikt als geheugen om groot geheugengebruik te hendelen is het virtuele geheugen.

In taakbeheer tabblad prcessen zie je hoeveel er is gestart aan processen.
Hoeveel prcessen voor alle gebruikers zijn er gestart?

En weet je hoe je dit moet beheren in windows 7?

HIER (KLIK) een download link van microsofts process explorer.
Dat is een uitgebreide taakbeheer van microsoft sysinternals
Met dit programma kan je nog beter opsporen welke processen veel geheugen gebruiken.
Wat start er op met windows?
Ken je je software?
Goed gescand met antivirus software en goed beveiligd en alles up to date?

Aangezien windows en de software die geinstalleerd is in windows niet 1 ding is, maar vele verschillende bestanden, processen en services, die dat alles tot 1 geheel maken, en je daar in moet gaan zoeken wat de boosdoener is.

Elk programma heeft instellingen, en programma's die automatisch met windows processen starten hebben meestal instellingen waar je dat kan veranderen.
Hebben programma's dat niet, dan kan je op de volgende plekken kijken wat windows zoal start:
Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen\Systeembeheer
In deze map zie je:
Systeemconfigratie = MSCONFIG = C:\Windows\System32\msconfig.exe > de tabbladen Opstarten en Services.
De tabblad service mag alleen beheert worden in samenwerking met het volgende onderdeel:
Services = C:\Windows\System32\services.msc.

Je kan dan bekijken of je er achter kan komen welk proves bij welk programma, en wat deze doet, zo dat je kan beslissen of een proces wel of niet automatisch start als windows start.
Zo ook met de services, je kan per service proberen te bekijken wat een service doet.

Die van antivirussoftware laat je ingeschakeld, en ook updaters stel je in via instellingen van het programma.
 
Laatst bewerkt:
Processorgebruik is tussen de 10-20 % , Fysiek geheugen is 36%.

Heb geen idee , dit is niet mijn computer zeg maar , mijn computer is 10000 keer slomer , dus ik ben er erg zuinig op zeg maar :d
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan