Windows Home Server installatie probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Los-Cuentos

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2009
PC is splinternieuw (Acer X3200)
pc geformatteerd met killdisk, ging prima
daarna whs dvd ingestoken en begon met setup, mooi ingevuld, serial ok, dan begon hij met bestanden te kopieren en ging ook goed daarna ging hij uit en weer aan (hoort wss bij installatie) en kreeg ik dat blau scherm net zoals bij de setup van xp dat hij de bestanden aan het laden is, dan setup is starting windows en daarna krijg ik ht probleem scherm (blauw met witte tekst):

a problem has been detected and windows has been shut down to prevent damage to your computer.
....

Foutcode: 0x0000007b

Laatst bewerkt:
Hai,
Dit heb ik ook al eens gehad, bij mij was het probleem verholpen wanneer ik de sata-driver downloadde en die met F6 tijdens de windows installatieheb geladen.

die driver heb ik van de website van het moederbord.

meerdere opties:

a. download een windows cd met sata drivers er al op. (ik heb zo'n cd gezien op ftd moet je wel nieuwsgroepen hebben)
b. leen een usb-/normale floppydrive van iemand.
c. bij windows vista en 7 kun je een usb-stick gebruiken.

Ik zet alles eens op een rijtje zodat het wat geschikt is.

Donderdag
Ik koop een nieuwe PC (auchan Frankrijk) Voor een mooie prijs:
Acer Aspire X3200:
  • AMD Athlon 64X2 5400+
  • 4GB DDR2
  • 1TB HDD
  • Nvidea GeForce G100 / 512MB

Toen de pc thuis stond begon ik er aan!
Harde schijf onmiddellijk geformatteerd met KillDisk.
Duurde een uur of 3!
Daarna mijn installatie DVD inhestoken van Windows Home Server en geboot.
Installatie ging vlot:
Gegevens van toetsenbord ingeven etc./ OK
Harde schijf formateren/ OK
Bestand kopiëren/ OK

Maar na de bestanden kopiëren maakt de PC een reboot (is verplicht als ik me niet vegis).
Dan krijg ik een blauw scherm van windows setup:
Fig-1.jpg

Dan zie ik onderaan een paar dingen laden en dan komt er: Setup is loading Windows
En na dat krijg ik het foutbericht met code 0x0000007b
DSC01743.jpg

Vrijdag:
Ik probeerde de installatie opnieuw uit maar weer geen succes!
De foutmelding was er nog steeds.
Na even rondkijken op het internet heb ik me laten wijsmaken dat het gaat om mijn sata drivers die niet geinstalleerd zijn!
Maar ik was niet zeker dus heb ik een nieuwe actie ondergaan:
Ik heb eerst Vista Geinstalleerd en ging foutloos zonder enige opmerking of foutmelding.
Vanuit Vista heb ik Windows Home Server proberen te installeren maar lukt ook niet!

Zaterdag:
Hele dag op internet gekeken en de meeste mensen gaan er van uit dat het de Sata drivers zijn die ontbreken en dat ik op het momenten van het eerste plaatje op F6 moet drukken en die via floppy drive installeren.
Maar mijn PC is een Slimline en heeft geen Floppy Drive en anders moet ik een Externe kopen die ik maar eenmalig kan gebruiken.
heb al geprobeerd via usb stick maar lukt niet.
Via Nlite al geprobeerd maar is wss niet gelukt, heb nog niet gebrand op DVD.
Bij Nlite moet je map van je windows selecteren en als ik Whs (zo noemt mijn mapje) selecteer zegt hij dat de map/bestand i686 of AMD64 niet vind.
Als ik dan de map SRVR_2003 selecteer is het wel ok, en heb dan drivers toegevoegd maar weet niet of het zou lukken.

Ik hoor graag van jullie wat mij te doen staan om mijn Windows Home Server toch aan de praat te krijgen

Laatst bewerkt:
Je kunt SATA en andere harddisk-controller drivers gewoon via USB extra erbij laden, net zoals bij W7 en Vista. Integreren is dus niet nodig.

Wél schijnt van belang te zijn dat het een echte Textmodus driver is; er moet dus bij de driver een txtsetup.oem bestand aanwezig zijn in dezelfde map. Je moet overigens bladeren naar het .INF bestand tijdens heb bijladen van drivers om de driver te openen.
Dit geeft ook aan dat je blijkbaar XP/W2003/W2000 drivers moet gebruiken bij de installatie en niet Vista/W7 drivers (ik ken geen Vista/W7 drivers die een txtsetup.oem bestand erbij hebben, maar misschien is jouw ervaring anders).

EDIT: Ik lees net in de installatiehandleiding dat het mogelijk ook nog van belang is dat je de text-modus driver onderbrengt op een USB/floppy in/onder een map die DRIVERS schijnt te moeten heten... Geen idee of dit een 'harde eis' is, maar ik vermeld het toch maar even.

Kijk hoever je daarmee komt.

Tijs.

Laatst bewerkt:
ok,

Zondag:
Vandaag drivers geintegreerd met Nlite en opnieuw geprobeerd, heb beide geladen maar nog steeds zelfde probleem enkel kan ik nu niet op F6 drukken als hij vraagt voor Third......
Wel kan ik op F2 drukken voor Automated system recovery disk.
Waar ik ook achter gekomen ben is dat ik wss een scsi schijf heb, dat staat toch voor mijn hdd in het bootmenu

Heb dan ook bovenstaande uitleg geprobeerd via usb stick maar ook geen effect!

Laatst bewerkt:
Als je bedoelde dat je de F6 methode hebt geprobeerd met de originele WHS DVD (dus niet met de nLite versie) dan zou ik het ook niet weten.

Tijs.

Dit probleem is inmiddels al opgelost maar nu zit met een ander probleem (zie screens)
HEt probleem is dat mijn Remote acces website niet beschikbaar is op het internet.
Ik werk met 2 routers (Dlink DIR 635 en een Belkin ), de netwerkkable zit in mijn Dlink omdat hij de eerste router is, heb poorten geopen via Dlink menu maar als ik die ga checken staan die zogezegd niet open.
Het Extern ip is: 84.197.134.32
IP van mijn server: 192.168.0.127
IP adres van router: 192.168.0.1
provider: Telenet
attachment.php

attachment.php

attachment.php

Alvast bedankt

Bijlagen

• Rapport.jpg
    Rapport.jpg
    45,7 KB · Weergaven: 366
  • pfwrd.jpg
    pfwrd.jpg
    98,1 KB · Weergaven: 265
  • vs.jpg
    vs.jpg
    101,5 KB · Weergaven: 231
Laatst bewerkt:
Beter dat je éérst even terugmeldt wat er aan de hand was m.b.t. je originele probleem en welke tip(s) je daar evt. bij geholpen hebben om het op te lossen.

Tijs.

ik heb toen in de bios een instelling veranderd, van ahcpi naar ide en toen werkte het!

Oke, m.b.t. je terugmelding: Je hebt 'gecheat' door de SATA controller om te zetten naar IDE modus. :) Goede methode.

M.b.t. je probleem: Je hebt 2 routers zeg je, die je in serie hebt geschakeld. Als beiden braaf nog als routers zijn ingericht, dan moet er ook 2x geportforward worden: Namelijk 1x vanaf de provider-router naar je eigen router (precies gesteld: naar het WAN ip-adres van de thuis-router) en 1x vanaf de thuis-router naar het ip-adres van je pc/laptop/server.
Als ik je goed begrijp heb je alleen de laatste stap gedaan, dus moet je op de provider-router nog aan de slag.

Succes,

Tijs.

maar de router waar mijn server met netwerk kabel is op verbonden is diegene die het internet eerst ontvangt en van daaruit ga die naar de 2de router die is voor mijn laptop o.a

Ok, je ziet in je schermafdruk dat in de Dlink ook "Inbound filter" en een "Firewall Settings" gedeelte is. Ik denk dat je daar moet gaan kijken of die poorten die je wilt forwarden wel zijn toegestaan. Ik denk overigens dat er bij inbound filter niets zal staan, maar dat de firewall settings weergeven dat er geen verkeer rechtstreeks naar je LAN is toegestaan. Je zult daar dan een WAN-to-LAN regel moeten instellen die die TCP poorten (80, 443, 4215) toestaat naar 192.168.0.127

Tijs.

Kijk in de handleiding hier op pagina 33 staat hoe je de firewall opent voor je Applicaties (web, ftp etc.).
Kijk dat even goed na hoe dat moet. Als het goed is staan er op die pagina een paar simpele voorbeelden die je kunt aanpassen en dan inschakelen, anders even je eigen instellingen (erbij) doen.

PS: Trigger-poorten heb je niets mee te maken, gebruik die dus niet.

Tijs.

Als ik hier kijk hoe HTTPS (=poort 443 TCP) te forwarden op een Dlink DIR-635, krijg ik het idee dat ik m.b.t. de suggestie uit mijn vorige posting fout zat: Blijkbaar hoef je daar niets in te stellen, en zou je m.b.v. portforwarding automatisch de firewall opengezet hebben.
[Blijkbaar (slecht aangeduid in de handleiding) zat ik in mijn vorige posting de sectie van porttriggering te beroeren. Daar hoef je niet te zijn.]

Kijk dus even naar de link in de eerste regel van dit bericht, en kijk of het allemaal overeenkomt met wat jij hebt. Doe dit ook voor de andere poorten die je wilt forwarden.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan