windows home server

Status
Niet open voor verdere reacties.

johanwillemsen

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2005
er draait hier een windows home server,
alleen het openen van bestanden en mappen duurd erg lang.
Dit geldt tevens al men met de rechtmuisknop op een bestand of map klik dan duurd het veel te lang voor het menu verschijnt (als het al verschijnt) wat hier aan te doen?

server is aangesloten via kabel op het netwerk.

1. Hoeveel werkstations maken gebruik van die Home server? Als het maar 1 betreft, dan kan het probleem net zo goed niet aan de Home server liggen maar aan het werkstation.

2. Is dat probleem van rechstklikken ook op het werkstation zelf zo bij bestanden/mappen, of alleen op bestanden/mappen op de Home server?

Tijs.

stuk of 4 workstations

dit is alleen als men op de workstation met de rechtermuisknop klikt op bestand of map op server, en met name in vista

Zo nog enkele vragen:
1. Hoeveel bestanden zitten er in die mappen? Veel (200+) of minder?
2. Wat voor bestanden zijn dat? Zijn het bestanden waarbij een 'preview' mogelijk is, zoals een .AVI, .JPG, .MPEG, .MPG?
Indien ja, en preview staat aan (=Standaardtaken-deelvenster), dan wordt geprobeerd (een deel van) die bestanden te lezen voor het kleine preview icoontje in dat deelvenster.
Probeer in dat geval eens het Standaardtaken-deelvenster af te zetten (hoe je dat in Vista doet weet ik niet; in XP is het door te klikken op het grote Mappen - icoontje in de werkbalk van de map; Nog een keer op Mappen - icoontje klikken zet het preview gedeelte weer aan).

Tijs.

Laatst bewerkt:
het zijn verschillende mappen,

ik heb een map documenten,
muziek,
films

en in die mappen staan dus ook de gegevens zoals de map heet,

bij muziek heeft hij er ook last van terwijl daar geen preview voor nodig is.

Ik heb geen tips meer voor je.

Hopelijk komt iemand anders nog voorbij met zaken die je kunt uitproberen.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan