windows-hoofdmap>\system32\ntoskrnl.exe --> beschadigd of niet gevonden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mechel

Gebruiker
Lid geworden
4 jun 2008
Bij het starten van windows xp krijg ik de volgende melding:
Windows kan niet worden gestart omdat het volgende bestand is beschadigd of niet kan worden gevond:
<windows-hoofdmap>\system32\ntoskrnl.exe
Installeer het bovengenoemde bestand opnieuw. Ik kan wel in F8 komen maar verder niet. Kan de CD van Windows XP dus ook niet opstarten, wie kan mij helpen

Hoi,
dat je de WinXp cd niet kunt starten lijkt mij vrij onwaarschijnlijk dan heb je wellicht de bootvolgorde in het Bios (meestal F2 maar kan ook wat anders zijn) veranderd,dus opstarten van cd als eerste gezet. Dan heb ik het wel over de originele Xp cd en niet over een zgn. herstel of recovery cd.
Maar als je eens ff aangeeft welk merk/type en evt.serienr. je pc heeft dan kunnen we je wellicht gerichter helpen.

Laatst bewerkt:
Op het schijfje staat: CD voor opnieuw installeren Microsoft Windows XP Home Edition, inclusief Service Pack 1a --> is dit orgineel?
PC: Dell 2400, OC3153-70821-33FR

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,
dit heb ik gekopieerd uit de handleiding van Dell:
NOTICE: Using PC Restore permanently deletes all data on the hard drive and removes any applications or
drivers installed after you received your computer. If possible, back up the data before using PC Restore.
To use PC Restore:
1 Turn on the computer.
During the boot process, a blue bar with www.dell.com appears at the top of the screen.
2 Immediately upon seeing the blue bar, press <Ctrl><F11>.
If you do not press <Ctrl><F11> in time, let the computer finish restarting, and then
restart the computer again.
NOTICE: If you do not want to proceed with PC Restore, click Reboot in the following step.
3 On the next screen that appears, click Restore.
4 On the next screen, click Confirm.
The restore process takes approximately 6–10 minutes to complete.
5 When prompted, click Finish to reboot the computer.
NOTE: Do not manually shut down the computer. Click Finish and let the computer completely reboot.
6 When prompted, click Yes.
The computer restarts. Because the computer is restored to its original operating state, the
screens that appear, such as the End User License Agreement, are the same ones that
appeared the first time the computer was turned on.
7 Click Next.
The System Restore screen appears and the computer restarts.
8 After the computer restarts, click OK.
Bedenk wel dat er geen garantie is dat dit je probleem oplost, aangezien je pc toch al aardig gedateerd is denk ik eerder aan de harde schijf die langzaam de geest geeft, als dat het geval is heeft herinstallatie geen zin. Ik zou je aanbevelen eerst de harde schijf te testen met een of meerder tools die op deze opstartbare cd staan, waarbij opgemerkt dat je het best versie 10.6 kunt downloaden. Deze reddings-cd start onafhankelijk van jouw besturingssysteem op. Deze cd heeft meerdere hulpprogramma's aan boord om je schijf te testen. Het is een zgn. ISO-bestand dat je op cd moet branden d.m.v. speciaal daarvoor geschikte software gratis Iso Burner
We horen het wel of het lukt!

Hartstikke bedankt voor het uitzoeken. Helaas kom ik niet veel verder. Als ik de desktop opstart en ctrl / F11 aanklik als ik www.dell.nl nl zie (overigens niet in het blauw), zie ik even snel een tekst en vervolgens kom ik weer bij de foutmelding.

Laatst bewerkt door een moderator:
Mechel,

Als je dat eens doet/probeert wat in m'n vorige post onder de quote staat (Hiren's boot cd downloaden) dan komen we misschien verder. Trommel onder het opstarten op de F12 -toets dan krijg je als het goed is een popup waarin je kan kiezen vanaf welk medium je wil opstarten,kies dan voor cd-rw station.
We horen van je.

Laatst bewerkt:
Mechel,

Als je dat eens doet/probeert wat in m'n vorige post onder de quote staat (Hiren's boot cd downloaden) dan komen we misschien verder. Trommel onder het opstarten op de F12 -toets dan krijg je als het goed is een popup waarin je kan kiezen vanaf welk medium je wil opstarten,kies dan voor cd-rw station.
We horen van je.

Het heeft even geduurd maar ik heb het ISO bestand (Hiren's.BootCD.10.6.iso) op schijf. Gisterenavond 2 van de 4opties laten draaien maar de 2de duurden uren zodat ik deze optie heb afgebroken ivm het late tijdstip en ik vraag mij af of ik het goed gedaan heb. Vandaar de volgende vragen: bij F12 krijg ik de volgende opties
1. Normal
2. Diskette Drive
3. Hard-Disk Drive C:
4. IDE CD-ROM Device
5. System Setup
6. IDE Drive Diagnostics
7. Boot to Utility Partition

Optie 4 heb ik gisterenavond aangeklikt, dan krijg ik het volgende:
(schijf in de PC met het ISO bestand)
Boot from Hard Drive
Dos Programs
Mini Windows YP
Mini Linux

Darik's Boot and Nuke
Kon-Boot
Offline NT/2000/XP/Vista/7 Password Changer
Smart Boot Manager 3.7.1
Windows Memory Diagnostic
[I]In kader de volgende tekst:Boot from Hard Drive -Windows XP (NTLDR)
Boot from Hard Drive - WIndows Vista/7 (BOOTMGR)
Fix "NTLDR is Missing"
[/I][/I][/I]
Onder het kader:More ....

Als ik dan "enter" aanklik krijg ik de volgende opties:
Venster: Main Menu - Service Tag 8Z8MX0J
Express Test
Extended Test
Custom Test
Symptom Tree

Hoe nu verder??? en klopt het tot dusver?

Hoi,

je zou als eerste kunnen gaan voor
Fix "NTLDR is Missing"[/I][/I][/I]

anders kun je altijd nog proberen een systeemherstelpunt via "Windows Mini Xp" terug te zetten alhoewel ik daar een hard hoofd in heb of dat helpt.
Succes.

Hoi,

je zou als eerste kunnen gaan voor

anders kun je altijd nog proberen een systeemherstelpunt via "Windows Mini Xp" terug te zetten alhoewel ik daar een hard hoofd in heb of dat helpt.
Succes.

PC aangezet.
Krijg dan standaard de foutmelding. Vervolgens "enter" en dan F12.
Schijfje met het ISO bestand is pc
Optie 4. IDE CD-ROM Device --> goede optie?????
Daarna optie 1: try this seleccione esto primero
Dan krijg ik als foutmelding;
Windows could not start because the following file is mssing or corrupt: <Windows root>\system 32\hal.dll.

Aanhouder wint zeggen ze altijd. Al kan ik er alleen nog maar wat bestanden en afbeeldingen vanaf halen dan ben ik al blij!!

Hoi,
ik heb zo'n vermoeden dat je CMOS-batterij je parten speelt,dat is een knoopcelbatterij op je moederbord (CR2032) die het geheugen van je Bios-instellingen van stroom voorziet als je pc uitstaat e/o v.h. stroomnetwerk is afgekoppeld.
Alls die batterij bijna leeg is (wat heel goed mogelijk is bij een pc van 6 jaar oud) worden de instellingen teruggezet naar fabrieksinstellingen en dan is de bootsequence meestal je harde schijf.
Wat je kunt proberen is dit: laadt je cd in het cd-romstation herstart de pc en trommel F2 dan kom je in het Bios zet daar als eerste opstartoptie (bootsequence,bootorder o.i.d.) je cd-romstation,sluit af met F10 en enter,bij de herstart zou je pc van de cd moeten opstarten,doet hij dat niet en je krijgt dezelfde foutmelding dan moet je die batterij vervangen want die foutmelding heeft niets met je opstarten van je cd-rom te maken.
Het feit dat je die foutmelding krijgt wil zeggen dat hij van de harde schijf probeert op te starten.
cmos+jumper.jpg (kijk alleen naar de batterij)
Succes.

Laatst bewerkt:
Hoi,
ik heb zo'n vermoeden dat je CMOS-batterij je parten speelt,dat is een knoopcelbatterij op je moederbord (CR2032) die het geheugen van je Bios-instellingen van stroom voorziet als je pc uitstaat e/o v.h. stroomnetwerk is afgekoppeld.
Alls die batterij bijna leeg is (wat heel goed mogelijk is bij een pc van 6 jaar oud) worden de instellingen teruggezet naar fabrieksinstellingen en dan is de bootsequence meestal je harde schijf.
Wat je kunt proberen is dit: laadt je cd in het cd-romstation herstart de pc en trommel F2 dan kom je in het Bios zet daar als eerste opstartoptie (bootsequence,bootorder o.i.d.) je cd-romstation,sluit af met F10 en enter,bij de herstart zou je pc van de cd moeten opstarten,doet hij dat niet en je krijgt dezelfde foutmelding dan moet je die batterij vervangen want die foutmelding heeft niets met je opstarten van je cd-rom te maken.
Het feit dat je die foutmelding krijgt wil zeggen dat hij van de harde schijf probeert op te starten.
Bekijk bijlage 113463 (kijk alleen naar de batterij)
Succes.

Welke CD moet ik laden?

Hoi Mechel,
kijk even naar deze thread die ongv. over hetzelfde probleem gaat en opgelost is. Wellicht heb je er wat aan en geldt dat ook voor jouw probleem.

Hoi Mechel,
kijk even naar deze thread die ongv. over hetzelfde probleem gaat en opgelost is. Wellicht heb je er wat aan en geldt dat ook voor jouw probleem.

Van de foutmelding: <windows-hoofdmap>\system32\ntos krnl.exe
kreeg ik na instructie onderstaande link:
http://support.microsoft.com/kb/330184
de volgende foutmelding: system32\drivers\ntfs.sys beschadigd of niet gevonden
vervolgens weer gedaan wat er op de site van microsoft stond en nu heb ik een blauw scherm met witte letters:
Er is een probeel gevonden. windows is afgelsoten om schade te voorkomen.
SESSION5INIATIALIXZATION_Failedetc. etc. Onderaan de tekst *** STOP: 0X00000071 (0X00000000, 0X00000000, 0X00000000, 0X00000000)

Computer 2x opnieuw opgestart, zonder XP schijf maar blijf dezelfde foutmelding krijgen.

Hoi Mechel,
ik ben bang dat ik je van hieruit niet verder kan helpen of je schijf is stuk of je hebt een ander hardwareprobleem. Ik heb nog wel ff je foutmelding opgezocht klikkerdeklik.
Heb je niet iemand die je daarbij kan helpen? Een schijf gaat gemiddeld 5 jaar mee en de overige hardware wordt er ook niet jonger op. Het beste advies wat ik je momenteel kan geven is laat er ff iemand naar kijken. Maar ga er niet meer teveel geld aan uit geven.
Succes verder en ik hoor het wel.

Hoi Mechel,
ik ben bang dat ik je van hieruit niet verder kan helpen of je schijf is stuk of je hebt een ander hardwareprobleem. Ik heb nog wel ff je foutmelding opgezocht klikkerdeklik.
Heb je niet iemand die je daarbij kan helpen? Een schijf gaat gemiddeld 5 jaar mee en de overige hardware wordt er ook niet jonger op. Het beste advies wat ik je momenteel kan geven is laat er ff iemand naar kijken. Maar ga er niet meer teveel geld aan uit geven.
Succes verder en ik hoor het wel.

In ieder geval bedankt voor de reacties en je geduld!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan