Windows-hostprocess (Rundll32) werkt niet meer met Verkenner

Status
Niet open voor verdere reacties.

JoJootje

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2009
Berichten
19
Windows-hostprocess (Rundll32) werkt niet meer met Verkenner wanneer ik in map Video's wil.

Dit probleem is ontstaan omdat ik bezig geweest ben met overzetten van video bestanden opgenomen op HD-recorder, daarna gebrand en dit op externe hard schijf zetten.
Ik ben op zoek gegaan naar programma's om dit goed te kunnen bewerken en heb oa trial versies van Nero en Magix geprobeerd. Omdat dit slecht werkte heb ik alles gedeïnstalleerd.

Ik kan toen geen mappen met verkennen die videobestanden bevatten, Niet op externe hard schijf, niet op interne harde schijf en niet op dvd (kon wel dvd afspelen met Toshiba dvd player of Windows mediaplayer).

Op zoek gegaan naar oplossingen het volgende gedaan:
- Herbenoemen van NeVideo.ax naar NeVideo.ax.old en herbenoemen van NeroVideoProc.ax naar NeroVideoProc.ax.old
- Deïnstalleren Nero, Magix, Divx
- sfc / scannow
- gekeken in ms config niets gevonden dat duidt op rundll32
- MalwareBytes gedownload en gedraaid
- register geschoond met Eusins

Alles bleef hetzelfde reageren wanneer ik via verkenner map met videobestanden wilde openen. Toen:
- Glary Utilities geïnstalleerd en gedraaid. Toen dacht ik dat het probleem opgelost was omdat ik op computer en dvd via verkenner weer in de mapjes mocht kijken! Maar wanneer ik naar de externe harde schijf ga krijg ik helaas wéér dezelfde fout.


Nog iets waarvan ik niet weet of het er íets met te maken kan hebben:
Op dvd staan .VOB bestanden. Ik kan (zij het met "gemopper") dvd afdraaien. Maar via verkenner (zowel via DVD als met .VOB bestand op harde schijf) kan ik niet zeggen "openen met".

In plaats van leuke films maken ben ik hier nu al dagen mee zoet. Als iemand mij kan helpen GRAAG.
Alvast bedankt,
Groet,
JoJootje
 
Laatst bewerkt:
Lijkt mij dat de preview opties niet werken (dus die miniatuurweergaven maken van zo'n filmpje etc.) voor de bestandssoorten in die mappen.

Als je weet welke extensie (dus achter de '.' van de bestandsnaam) die videobestanden hebben op de externe harde schijf, dan kun je wellicht je probleem oplossen door de preview functie voor dat type bestanden in de registry uit te schakelen.

hier staat een programma waarmee je voor die specifieke extensie(s) de preview kunt uitschakelen onder Vista. Wellicht helpt het bij het verkennen van die folders.

Succes,

Tijs.
 
Hoi Tijs,

Het hele gebeuren is begonnen toen ik met DVD-videobestanden bezig was met een .VOB extensie maar in mijn map "films" staan meerdere films ik er eerder opgezet heb en die andere extensies hebben.

Ik heb zojuist mijn map films van de externe harde schijf versleept naar de gewone harde schijf (de dataschijf "F").

Dan kan ik het wel gewoon bekijken. Ik kan alleen dan nog steeds de .VOB bestanden niet openen. Maar dat is wellicht een ander probleem waarbij ik op zoek moet naar een andere afspeelgebeuren!?

Maar ik zal jouw advies wel bewaren. Want dit is denk wel handig om verkenner een stuk sneller te maken! Bedankt.

Groetjes,
JoJootje
 
Dat je .VOB bestanden niet 'los' kunt afspelen hangt er waarschijnlijk vanaf dat het normaal gesproken onderdelen zijn van een CD, en dus niet 'los' afgespeeld worden. Ik open bijv. het VIDEO_TS.IFO bestand met Media Player Classic om een DVD af te spelen.

Overigens denk ik dat je met het programma van mijn vorige posting die .VOB bestanden wel zou moeten kunnen koppelen met iets. Ik vermoed dat het je gaat lukken als je .VOB bestanden als Mediafile (audio/video) instelt met dat programma.

Tijs.
 
Alles bleef hetzelfde reageren wanneer ik via verkenner map met videobestanden wilde openen. Toen:
- Glary Utilities geïnstalleerd en gedraaid. Toen dacht ik dat het probleem opgelost was omdat ik op computer en dvd via verkenner weer in de mapjes mocht kijken! Maar wanneer ik naar de externe harde schijf ga krijg ik helaas wéér dezelfde fout.


Bovenstaande heb ik, zij het met een kunstgreep, kunnen oplossen. Map van externe hd naar computer gehaald. Hier herbenoemd en toen weer teruggeplaatst (onder andere naam). En vreemd maar waar, het probleem is nu verdwenen.

Nu nog een goed dvd videomonteer en brandprogramma vinden die me niet meer in dit soort problemen brengt.....:D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan