Windows hulp op afstand

Status
Niet open voor verdere reacties.

riccardodeboef

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2002
Berichten
260
Hallo, ik heb een vraagje. Mijn moeder belt mij geregeld met problemen over haar computer. Omdat het voor mij soms lastig is om te begrijpen wat ze bedoelt wil ik graag via hulp op afstand meekijken. Nu werkte dat in het verleden wel, maar tegenwoordig kan de verbinding niet meer tot stand worden gebracht. Weet iemand wat er niet goed gaat? Alle instellingen lijken verder goed te staan.

Voor de volledigheid: zowel mijn pc als de pc van mijn moeder draait onder Windows 7 (64 bit). Beide maken gebruik van het antivirusprogramma Nod32. Beide maken gebruik van Windows Live Messenger 2009 (14.0.8089.726) en draaien via eenzelfde router Linksys 160N.

Beide hebben ook een statisch IP-adres. Ik vermoed dat het misschien met het laatste te maken heeft. Weet iemand zo hoe ik dit kan oplossen of is er behoefte aan meer informatie?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groeten
Riccardo
 
Bedankt voor je snelle reactie!
Zal het proberen. Ik zag echter dat je met de Freeware-versie slechts met 1 pc contact kunt maken. Nu zal dat een groot deel van mijn problemen oplossen, maar ik vraag mij gewoon af waarom het niet gewoon werkt.
Port forwarden is mij niet vreemd, maar welke poort moet ik voor Windows assistance dan vrijgeven?


Groeten
Riccardo
 
Bedankt. Is idd een heel makkelijk en handig programma. Had ook in no-time verbinding.

Beide bedankt voor jullie reacties!
 
Hulp of afstand via verbindmij.nl

Remote assistance / hulp op afstand zorgt er vaak voor dat je een poortje moet openen omdat je de verbinding van buiten naar binnen opzet. Dit probleem valt te vermijden met TeamViewer. Je laat mensen zelf de sessie opzetten waardoor de verbinding naar buiten wordt gemaakt, ipv andersom.

Ik kwam een handige site tegen die je door kunt geven aan de gebruiker, aan de andere kant van de lijn.
Je stuurt ze naar www.verbindmij.nl (ook gewoon een naam die ze in 1x verstaan) en laat ze de 3 stappen volgen.. Best wel handig en bespaart best veel tijd, in vergelijking met wanneer je ze naar/door de TeamViewer website moet loodsen... Plus, alles in 't Nederlands.

Grtn,
Tim
 
teamviewer website loodsen?
is toch gewoon programma downloaden
en eventueel instaleren(je kan kiezen)

bij iemand die je zeker vertrouwd kan je zelf instellen als favoriet en moet je dan niet iedere
keer id ingeven
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan