Windows iconen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als het toch niet mocht lukken: download TweakUI van Microsoft, in de rechterkolom naar beneden scrollen.
Ga in linkerkolom van TweakUI naar Repair. Volg de aanwijzingen op het scherm.

deze werkt ook niet haalt de iconen uit de shell, dus gebruikt de iconen die overschreven zijn.
 
Is het een optie om Vista weer terug te zetten, te controleren of de Vista-iconen wel in orde zijn, om dan Vista te uninstallen?
Begin dan eerst met de Vista Upgrade Advisor. Je krijgt dan een uitgebreid rapport.
Als je uiteindelijk Vista er weer afhaalt let dan op de juiste werkwijze.
Op Technet wordt een probleem met de Vista Boot Manager behandeld, net zoals hier op Helpmij.
 
Is het een optie om Vista weer terug te zetten, te controleren of de Vista-iconen wel in orde zijn, om dan Vista te uninstallen?
Begin dan eerst met de Vista Upgrade Advisor. Je krijgt dan een uitgebreid rapport.
Als je uiteindelijk Vista er weer afhaalt let dan op de juiste werkwijze.
Op Technet wordt een probleem met de Vista Boot Manager behandeld, net zoals hier op Helpmij.

het gaat hier om een vista translation pack... dit zet windows style om naar vista style
 
Ik heb even in shell32.dll gekeken maar daar zitten de standaard Windows-iconen niet in. Wel de iconen van de Opstarters. Ik geef het op.

NB: Heb je die Advisor nog gedraaid om te kijken of je systeem Vista wel aankon?
 
Ik heb even in shell32.dll gekeken maar daar zitten de standaard Windows-iconen niet in. Wel de iconen van de Opstarters. Ik geef het op.

NB: Heb je die Advisor nog gedraaid om te kijken of je systeem Vista wel aankon?

mn systeem kan vista ruim aan zegt ie maar dat transformation pack heeft niks met vista te doen...

en wat bedoel je met die iconen van opstarters?

zitten de deze computericonen enzo dan in explorer?
 
en wat bedoel je met die iconen van opstarters?
Ik bedoel de iconen van de programma's/services die opstarten in de logon van Windows
en de iconen van programma's die gelijk opstarten met Windows en die b.v. in het systeemvak van de taakbalk staan, o.a.
 
Ik bedoel de iconen van de programma's/services die opstarten in de logon van Windows
en de iconen van programma's die gelijk opstarten met Windows en die b.v. in het systeemvak van de taakbalk staan, o.a.

die iconen zitten in de explorer.exe een aantal van wat ik nodig heb en ook een aantal in shell32.dll weet ik zeker. maar de vraag is nu wie heeft een engelse explorer.exe voor me want er is iets grandioos misgegaan met een eerder benoemde oplossing in dit topic waardoor nu explorer ontbreekt.
 
Dat explorer.exe verdwenen is zeer vervelend, kwam het door een door mij aangereikte oplossing?
In exe-files zitten naar mijn beste weten geen iconen om in de Windows-shell te gebruiken. Als je met ResourceHacker een exe bekijkt staan er wil standaard pictogrammen in, maar die zijn alleen geldig binnen de structuur van die exe, dacht ik. In Windows\System32\ zul je in de eerste plaats moeten zoeken naar dll's met behoorlijke omvang om Windows-iconen te vinden.
Wat explorer.exe betreft: je kunt toch die expand-methode toepassen? Als dat bestand nu ontbreekt moet het wel lukken,
En als je de Setup CD hebt, kun je dan niet een (herstel) installatie uitvoeren?
 
Dat explorer.exe verdwenen is zeer vervelend, kwam het door een door mij aangereikte oplossing?
In exe-files zitten naar mijn beste weten geen iconen om in de Windows-shell te gebruiken. Als je met ResourceHacker een exe bekijkt staan er wil standaard pictogrammen in, maar die zijn alleen geldig binnen de structuur van die exe, dacht ik. In Windows\System32\ zul je in de eerste plaats moeten zoeken naar dll's met behoorlijke omvang om Windows-iconen te vinden.
Wat explorer.exe betreft: je kunt toch die expand-methode toepassen? Als dat bestand nu ontbreekt moet het wel lukken,
En als je de Setup CD hebt, kun je dan niet een (herstel) installatie uitvoeren?

dat expand gaat niet om de een of andere reden, dat bestand is niet compleet als je het kopieert van de xp cd... en ja kheb explorer.ex_ vervangen naar explorer.exe
 
Als ik teruglees wordt het wat onduidelijk. Heb je op dit moment nu explorer.exe wel of niet in jouw Windows-directory staan.?

En sfc /scannow werkt niet. Als er gevraagd wordt om de CD druk je dan op Retry en blijf je dat ook doen, totdat het voortgangsbalkje verder loopt? En als dan weer dat venstertje komt, druk je dan weer op Retry? Soms is het SourcePath in het register verplaatst/beschadigd maar met die Retry- methode kom je er vaak wel doorheen.

Dus: is expand gelukt bij explorer.exe en kan je sfc /scannow wel doorzetten door retry?

NB: kun je nu niet beter een herstel-installatie van de bestaande Windows XP overwegen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan