Windows instabiel. AM3 Ram probleem ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Voskeeeuuuh

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2009
Berichten
15
Beste HELPMIJ forum,

Ik heb namelijk al bijna 2jaar geleden een vraag op dit forum gepost over het feit dat mijn systeem redlijk instabiel is. Ik krijg nogal veel bleuscreens en progammas beginnen zonder reden niet meer te werken zelf al bij de start up. Ik draai nu windows 7 ultimate 64-bit. Ik heb wel al eens gegoogled en daar heb ik gelezen dat er wel een probleem is met het AM3 Socket en 1333Mhz ram geheugen. Ik heb deze combinatie , maar ik weet niet dat dat het probmeem is dus ik wacht nog met nieuw ram te kopen.

Hopelijk kunnen julie mij helpen.

Hier mijn setup :
Amd 1055T @ 2,8 (hexacore)
Ati Radeon 5870 (asus)
Gigabyte 890GPA-UD3H
Ocz 600 watt ModeXtreme
4gb ddr3 Geil ram (1333Mhz)

Windows 7 64-bit

Alvast bedankt;)
 
Laatst bewerkt:
Ik ken deze combinatie niet, maar had wel een vergelijkbaar probleem. Toen Windows XP op mijn computer draaide, was het systeem redelijk stabiel. Eind januari heb ik Windows 7 Pro 64 bits geïnstalleerd en helaas was het systeem behoorlijk instabiel. Voor mijn gevoel lag het aan het geheugen. Ik stond voor de winkel om 2 nieuwe reepjes geheugen te kopen, maar ze waren net gesloten. De verkopers hadden de deur net op slot gedaan. Toen ik mijn probleem uitlegde, zei ik dat ik het geheugen moest aanpassen in het BIOS. De 2.2 volt heb ik teruggebracht naar 1.85 volt en de 1066 mhz heb ik veranderd in auto. Het systeem draait nu op 800 mhz en is nu stabiel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb de ram clock op 800Mhz gezet en aan de voltages ben ik niet aan geweest want die stonden niet hoger dan 2V. Maar ik zie toch precies al een beetje resultaat , de boot was al vlotter als anders en alle programma's werkte. Dus nu is het afwachten en hopen dat het zo blijft ! Alvast bedankt ! :thumb:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Voor mijn systeem was 1066 mhz overklokt en 800 mhz normaal. Helaas is Windows 7 op mijn computer lichtelijk beschadigd door de BSOD's, want systeemherstel werkt niet meer. Op zich is dit geen ramp. Daar kwam ik vandaag achter toen de NVidia update niet voor 100% correct installeerde. NVIDIA Control panel werkt niet. Maar die gebruik ik niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb nog altyd last van bleuscreens :( ik heb niet meer dat mijn programma's niet meer werken , maar dus wel nog bleuscreens
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat betekent dat je verder zult moeten zoeken. Je kunt eens opzoeken of het geheugen compatibel is met het moederbord.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan