Windows instabiel, wat nu?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lutz

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 jan 2001
Berichten
2.782
Ik kreeg van een vriend het verzoek om even na zijn computer te kijken, die niet meer wilde doorstarten. Ik heb de harde schijf eerst op virussen gecontrolleerd en inchtour.exe gevonden en verwijdered. De harde schijf zelf heeft verder geen fouten. De installatie is een upgrade van Vista naar Windows 7. In de veilige modus staat de computer wel door tot het bureaublad en reageert normaal. Maar start ik gewoon op, dan komt die meestaal alleen tot het bureaublad.

Ik zal nu een ander harde schijf inbouwen, Windows schoon installeren, en dan de office bestanden en outlook bestanden van de oude schijf naar de nieuwe schijf migreren.
Wat voor alternatieven zijn er?
 
Goedemorgen,

Terug zetten naar een eerdere datum systeem herstel dus. misschien een optie
 
Dat zou alleen in de veilige modus kunnen. Kan dat dan überhaupt?
 
Ok, Lutz, hetvolgende gevonden in jouw taal:

http://www.trojaner-board.de/51959-msworks-inchtour-exe-trojan-downloader-banload-4568-found.html

De vraag is of er MS-Works is geinstalleerd, & wat ik tegenkom, is het dan een Virus of False-Positive?
Laad het even op naar virustotal.com, als het nog ergens in de kluis of op de HD staat.

Als het wel een virus is, dan heeft een herstelpunt terug zetten geen zin, omdat je daarmee ook de verwijdering ongedaan maakt. (In geval van echte virea, altijd systeemherstel op alle stations uit schakelen & herstarten om alle sporen te verwijderen!)
 
Het startbericht nog eens doorlezende vraag ik mij af of de opstartproblemen het (directe) gevolg zijn van de Winupgrade, of dat de Windows upgrade al even geleden was en de machine daarna wel normaal heeft gefunctioneerd? Ik denk dat het antwoord op deze vraag redelijk van belang is voor verdere troubleshooting.
 
Ik heb er even nog verder na gekeken: stond de computer op twee schermen, en ik heb natuurlijk alleen de extensie bureaublad gezien. Nu start de computer door, maar verder duurt het ontzettend lang voordat een venster geopend wordt, indien het überhaupt geopend wordt. Recentelelijk werd het geheugen van 1GB naar 4GB geupgraded, maar de Windows geheugen test zegt dat het geheugen goed is. Dat kan ik alleen in de veilige modus zien. Dus over een uur weet ik meer!

Windows 7 herkent dat er 4GB geplaatst zijn en kan 3GB aanspreken. Hoe kan ik nu bepalen, wat de computer zo vertraagt?

Verder weet ik niet wanneer Windows 7 erop is gegaan. De virus was misschien een foute detectie en zat ik Works op de oude Vista installatie.

Wijziging: Windows 7 is in mei 2012 erop gegaan. Of het een slimme set was in niet van belang. Al een maand is de computer zo traag. Ik ga vanavond een oudere herstelpunt terug zetten.

Bedankt voor het meedenken!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Computer is hersteld, maar Outlook is zijn pst bestand kwijt...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan