windows instal wil niet met msi

Status
Niet open voor verdere reacties.

POSSUM

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2006
Ik heb hetzelfde probleem. Krijg XP niet geïnstalleerd(BSOD STOP: 0X000007B/7E) op mijn nieuwe PC:

MSI P35 Neo2 met 2G DDR2
Intel DUO core Quad 6600
XFX gforce 8500

Het lijkt mij dat of XP of de MSI P35 niet samen kunnen...Vista krijg ik er wel op...maar ik wil eigenlijk XP....

iemand al een oplossing gevonden?

Mark

ik heb van jou vraag een eigen vraag gemaakt.
al lijkt het op de vraag van een ander deze is niet hetzelfde.......

OK, bedankt

Ik heb geprobeerd te installeren via goed werkende harde schijf en met een XP CD. beide geven een BSOD tijdens het opstarten van XP....:mad:

je hebt zeker een S-ata schijf
je zult eerst de drivers moeten inladen

Nee, gewoon ouderwets IDE.....dat van dat SATA had ik al een vermoeden aangezien de handleiding van de MOBO er uitgebreid op in gaat.....

Installeer XP eens zo kaal mogelijk, dus:
1 HDD, RAM + processor.
Geen uitbreidingskaarten (ook niet grafisch).

Zonder grafische kaart gaat niet......dan heb ik geen beeld, en dat is meestal erg belangrijk bij een PC;)

Kan natuurlijk proberen met een standaard PCI kaart ipv een PCI-E maar die heb ik niet.....

Mark

Briljant :-), ja dat had ik niet nagekeken :).

Het zijn IDE schijven: staan de jumpers goed?

zou het niet kunnen zijn dat het aan het geheugen ligt?

Dan zou ik eens memtest uitvoeren, maar probeer eerst maar eens met IDE...

Tja.. Alles kan :).
Memtesten kan geen kwaad.

De test van Vista (ook in set-up, weet ik niet zeker?) is sneller.

Bedankt voor de tips

Als er iets met het geheugen is dan draait vista toch ook niet...toch?

Ik heb ergens ooit iets gelezen over HAL (niet die van 2001 SO ;) ) schijnt dat XP problemen heeft met Dual core.....en daar heb ik er 2 van.....:thumb:

http://software.helpmij.nl/index.php?action=detail&id=185

en die MEMTEST in Vista...waar kan ik die vinden....ik gebruik Vista sinds vrijdag dus ik ben nog erg groen :confused:

Mark

Toevallig zit ik net (ja net nu!) voor iemand anders mijn HAL opties te bekijken in MSCONFIG :D.

Maar ik ben zelf nog nooit tegen Dual Core problemen aangelopen trouwens. Het betreft hier uitsluitend een upgrade.

Ja al het geval is dat jij geupgraded bent van single core naar dualcore kan het misschien wel eens nuttig zijn dat je dat programmatje draait...

Waar de memtest van windows zelf is weet ik niet...
Ik weet dat je het geheugen ook kan testen met windows zelf maar ik zou toch gaan voor memtest, kan je hier vinden (free dowloads) dan zip bestandje downloaden en branden op een cd-tje en dan uitvoeren bij het opstarten

Windows test: 20 minuutjes.
Memtest: uren en uren :).

Memtest is wel iets grondiger maar Vista's test is, zeker voor de meest gebruikelijke zaken, net zo goed :).

Windows test: 20 minuutjes.
Memtest: uren en uren :).

Memtest is wel iets grondiger maar Vista's test is, zeker voor de meest gebruikelijke zaken, net zo goed :).

dan moet jij wel nog zeggen waar deze te vinden want ik weet het niet zo direct ;)

en het gaat hier ook wel over xp hé :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan