Windows instaleren op laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

sakie

Banned
Lid geworden
19 aug 2004
Berichten
96
een vriend wil op zijn oudere laptop windows 95 instaleren, het enige probleem is dat er geen cdrom speler in zit. het gaat hier over een 486 Laptop.
zijn harde schijf is ruim 500Mb groot. :confused:
de vraag is hoe hier windows op gezet kan worden vanwege de missende cdrom speler.
 
Heb nog even mijn grijze massa (of wat er van overblijft) laten werken. Ik weet niet of het mogelijk is,want ik heb het nooit geprobeerd.

Op een andere pc, met bv Win98 of xp, De cd van win 95 rechtstreeks copieren naar diskettes. Ik meen mij nog te herinneren, dat de origiele diskette versie 12 diskettes bedroeg. Nu komt het. Als een diskette vol is, gaat de pc dan automatisch vragen om de andere diskette te plaatsen? Als dit het geval is dan is er geen probleem. Dan kan je,via je oude DOS 6.22 een dir aanmaken en alle diskette copieren naar die dir. Dan vanuit die dir kan je dan win95 installeren.
 
Probeer eens een linkkabeltje te bemachtigen. Gebruik de wizard directe kabelverbinding van W98 (is door de wizard in 98 ook op diskette te zetten, dacht ik...) bv het programma Norton ghost of een ander programma m.b.v. een diskette op de laptop zetten en op de andere pc en linken maar. Je kan bv W95 op de hd van de hostpc zetten en dan met de linkkabel verplaatsen naar de client pc. Zo staat het, dacht ik in de wizard beschreven.

Misschien dat het geheugen van een andere helpmij'er wat duidelijker is of hier op kan aanvullen. Succes.
 
Geplaatst door raymond-hubertu
Probeer eens een linkkabeltje te bemachtigen. Gebruik de wizard directe kabelverbinding van W98 (is door de wizard in 98 ook op diskette te zetten, dacht ik...) bv het programma Norton ghost of een ander programma m.b.v. een diskette op de laptop zetten en op de andere pc en linken maar. Je kan bv W95 op de hd van de hostpc zetten en dan met de linkkabel verplaatsen naar de client pc. Zo staat het, dacht ik in de wizard beschreven.

Misschien dat het geheugen van een andere helpmij'er wat duidelijker is of hier op kan aanvullen. Succes.

Als ik de uitleg van de vraagsteller goed begrijp, staat daar nog DOS 6 op. Dan is het onmogelijk om uw oplossing toe te passen. Vooral niet met Norton Ghost, en ook niet met de link kabel. Trouwens, er is maar een hd van 500MB.

Dus zijn er, volgens mij, maar 2 oplossingen. Degene die ik heb gemeld (maar weet niet of dit wel kan) en anders trachten de installatiediskettes te bemachtigen.
 
Voor het copieeren van de cd naar diskettes kun je windows commander gebruiken daar zeg je dan dat als de diskette vol is hij om een ander moet vragen.

Ja ik ben nog een van de weinige die windows 95 op diskette heb staan, zelfs 3.11 nog.
 
Laatst bewerkt:
Goed mod.

Ik heb zelf nog de DOS 6.22 diskettes liggen. Spijtig genoeg niet de WIN95 disks.

Maar mijn gedachtengang was toch nog in orde.:D
 
Sakie,

Misschien ook een tip !! zoek op google eens met de tekst "windows 95 diskettes" en je krijgt een hele waslijst met tips en locaties waar het een en ander wordt uitgelegd om jouw probleem een eindje te verlichten :p ;)

Groeten,


Remy


ps. ik zag op een bepaalde site dat je voor het truukje van CD naar diskette maar liefst 29 diskettes nodig hebt !! :8-0:
 
Geplaatst door Remy

ps. ik zag op een bepaalde site dat je voor het truukje van CD naar diskette maar liefst 29 diskettes nodig hebt !! :8-0:

Strange, want volgens mij waren er bij de installieset ,diskettes, maar 12. Ik kan mij natuurlijk vergissen.
 
Geplaatst door vanzwam


Strange, want volgens mij waren er bij de installieset ,diskettes, maar 12. Ik kan mij natuurlijk vergissen.


Op deze site wordt verteld dat er 29 voor nodig zijn !! maar hier hebben ze het over 95/98 dus of dit voor 95 of 98 is, weet ik niet.
Maar er staan wel goede tips op, om ook andere Windows versies op diskette te krijgen

;)
 
Geplaatst door XP_PC
Op CD schijnen extra tooltjes toegevoegd te zijn (?)

Welke? Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat de installatie cd en de installatie diskettes verschillen.
 
Geplaatst door Remy



Op deze site wordt verteld dat er 29 voor nodig zijn !! maar hier hebben ze het over 95/98 dus of dit voor 95 of 98 is, weet ik niet.
Maar er staan wel goede tips op, om ook andere Windows versies op diskette te krijgen

;)

Zou wel eens voor WIN98 kunnen zijn. en dan kan ik akkoord gaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan