Windows Instaleren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Limperman

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2002
Berichten
135
Ik had graag een zo gedetallieerd mogelijk uitleg gehad van hoe ik het volgende moet doen:
- mijn harde schijf formateren en dan windows erop zetten...

alvast bedankt
:thumb: Limperman
 
Kan er meer uitleg gegeven worden, hoe krijg ik mijn computer opgestart door de cd of diskette?
ik steek cd erin en diskette ook maar computer start zich gewoon op
 
hoe moet ik opstarten via diskette
of met windows xp cd (<--liefst)???

:thumb: Limperman
 
Zoals eerder gezegt. Gebruik ook de zoek functie.
EN als je een aanvulling hebt is het handiger om in je laatste bericht op "aanpassen"te klikken.
Dit ter zijde............

Je zorgt dat je in je BIOS hebt staan dat je pc van cd moet booten. Zorg dan dat je windows cd erin zit en volg de stappen. (stappen staan uit gelegt in de gegeven links)

suc6
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door Limperman
hoe moet ik opstarten via diskette
of met windows xp cd (<--liefst)???

:thumb: Limperman

Met cd maar dan moet in de BIOS wel staan dat de cd je first boot device is
 
Tijdens het opstarten krijg je in je scherm press ..... to enter setup

Wat er bij jou op de .... staat moet je indrukken en dan op zoek gaan (verschilt nl per bios) waar je het in moet stellen
 
Het gaat niet, ik start op via diskette
en dan doe ik FORMAT C:/ en dan krijg ik als bericht: ad command or file name
en bij de installatie van windows xp is er geen vraag naar formateren, intussen heb ik al 3 keer mijn windows op mijn computer gezet:confused:
HELP ME !!!

:thumb: Limperman
 
Probeer eens gewoon FORMAT C: zonder de /, daarachter horen namelijk extra commando's te komen en die geef je niet.
 
ik heb zonder / ook al geprobeert en in hoofdletters, kleine letters, eerste letter hoofdletter,... eigenlijk alles :confused:

:thumb: Limperman
 
als je met de ruichtermuisklik op Diskette drukt dan kan je formateren, maar daar staat ook een optie voor een ms dos opstartdiskette te maken, de die gebruik ik :eek:

Limperman:thumb:
 
Als je w2k/XP op je pc had en de partitie is NTFS dan kun je net zo vaak format c intypen als je wilt maar werken doet het niet.

Je dient dan middels fdisk de nondos partitie te verwijderen en een nieuwe partitie aanmaken
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan