windows instaleren

Status
Niet open voor verdere reacties.

mango

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2006
Berichten
32
Jo, ik heb sinds 3 weken geleden een nieuw systeem:
p5w dh delux
core 2 E6600 2.40 ghz
680w thermaltake voeding
ati X1900XTX
2048mb pc 6400
2* seagate baraccuda (250 gb per stuk) 7200.9 rpm
thermaltake kast


mijn probleem is, ik kan geen windows instaleren, als ik in de bios kom zet ik mijn hardeschijf op raid etc jullie kennen dat wel vervolgens doe ik de windows cd erin en begint met de bestanden te laden,vervolgens druk ik op f6 om die drivers erop te doen voor mijn raid maar dat lukt gewoon niet, eerst had ik een raid disk gemaakt via mijn moederboard cd, toen lade hij het raid bestand jmicron 363 nog wat en toen ging hij verder maar kon mijn hardeschijf niet vinden, maar nu als ik die jmicron 363 bestand wil laden geeft ie een error en kan ik dat ook niet meer doen.ik heb er niets mee gedaan omdat ik er geen **** verstand van heb (beetje misschien:p) ik weet ook niet of dat de goede raid drivers zijn maar kan geen andere raid drivers vinden op de asus site alleen bestanden van groter dan 4mb.Maar het vreemde is dat als ik in de bios kom en alles staat op default settings zie ik mijn hardeschijf wel totaal 500.1 gb maar als ik mijn hardeschijf op raid zet zie ik alleen nog maar bij main mijn plextor dvd rom:S
en volgens mij is alles goed aangesloten.

Heb ook nog een ander probleem, als ik mijn kast duur eraf haal en hem dan start krijg ik een fatal error chassis intruded system halted??????????????
kan nu dus helemaal niks ik begin telkens meer hekel te krijgen aan pc's:p
 
pfffffffffffffffffffff dat is niet te lezen.
gebruik eens een paar punten en hoofdletters.
raid software matig installeren of raid hardware matig ??
 
Als je geen raid gaat gebruiken, kun je hem gewoon aan de Intel sata controller hangen, wel deze aan zetten in de bios als sata, en de andere gewoon op disables zetten, als je die toch niet gebruikt, en dan heb je ook geen sata drivers nodig, de schijf wordt gewoon gezien door de ICH7R southbridge.
 
Volgens mij wil hij raid wel gebruiken en als hij hem in de bios insteld, lijkt het me dat het hardwarematig is. Heb je geen diskette voor je raidarray te installeren?(Weet er niet zoveel van van die raid, heb namelijk nog nooit windows op een raidarray geinstalleerd, ik raad het ook niet echt aan om raid0 te installeren)
 
Volgens mij wil hij raid wel gebruiken en als hij hem in de bios insteld, lijkt het me dat het hardwarematig is. Heb je geen diskette voor je raidarray te installeren?(Weet er niet zoveel van van die raid, heb namelijk nog nooit windows op een raidarray geinstalleerd, ik raad het ook niet echt aan om raid0 te installeren)

Tja, ik heb ook de balle geen verstand van die raid ****, maar ik heb een beetje mijn moederboard manual gelezen en volgens mij zou ik een raid 0 moeten maken maar weet niet hoe dat moet,heb gelezen dat je de drivers van af de moederboard cd erop moet zetten en dat heb ik ook gedaan, maar als ik dat bestand ga laden in de windows instalatie krijg ik een error en dat hij het niet kan openen,hoewel ik dat eerst wel kon maar toen zij hij nog steeds dat ie mijn hardeschijf niet kon vinden.
En als ik alles gewoon normaal zet in de bios in plaats van raid, dan krijg ik ook met de instalatie een zwart beeld inplaats van blauw en volgens mij hoord dat ook niet, mrja ik haal er wel een monteur bij binnekort.
 
Weet er iemand toevallig hoe je chassis intruded system halted error kan repareren? dat gebeurd elke keer als ik mijn kast deur eraf haal en hem vervolgens aan zet??? en als ik dan de kastdeur er weer op zet krijg ik die error nog 1 of 2 keer en daarna niet meer.
 
OK, zal eens kijken of ik hier wat licht op de zaak kan werpen. :)

Allereerst, Skelle, hoezo geen raid0 gebruiken? Raid0 zorgt voor een aanzienlijke versnelling van je harddisk toegang. Inderdaad, als één van je harddisks kappot gaat ben je alle data op je raid kwijt. Maar aan de andere kant, als je maar één harddisk hebt ben je ook alle data kwijt wanneer deze kappot gaat.

Mango, wanneer je je harddisks in raid wilt plaatsen en je sluit ze aan op de ICH7R raidcontroler, dan moet je ook de driver voor de ICH7R installeren. De JMicron is een andere raidcontroler.
 
Inderdaad handig voor die snelheid, maar als je data je dierbaar is, dan heb je liever raid1 ofzo.
 
Weet er iemand toevallig hoe je chassis intruded system halted error kan repareren? dat gebeurd elke keer als ik mijn kast deur eraf haal en hem vervolgens aan zet??? en als ik dan de kastdeur er weer op zet krijg ik die error nog 1 of 2 keer en daarna niet meer.
Kijk even in het bios, deze optie moet je uit kunnen zetten (disable).
 
Slaag je er nu al in om je raiddrivers te installeren? Anders slipstream je je raiddrivers met nlite eens in een windows xp cd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan