windows instaleren

Status
Niet open voor verdere reacties.

sorosh

Banned
Lid geworden
18 feb 2006
Berichten
78
Hai, ik een aantal dagen geleden een virus ontvangem op mijn pc en ikhad er steeds heel erg last vanals ik op me pc zat. Daarom wilde ikmijn pc opnieuw installeren en mijn ouwe windows verwijdren.Ik weet wel hoe dat moet maar, mijn WinXP Pro NL sp2 cd is nietbootable, dus als ik hem er in doe bij het opstarten gaat hij niet aan.Dus mijn vraag was hoe je dit moet oplossen zodat ik weer op me pc kan.alvast bedankt,,..:thumb:
 
dat is jammer, als je nog 95 of 98 cd had deze er eerst op of je kunt nog de opstartfloppys van xp downloaden.
 
???

Weet je mischien waar ik deze opstartfloppy van xp kan downloaden??
En hoe ik hem moet gebruiken?:thumb:
 
Kijk op deze link: hier

Maak die floppies, stop de eerste floppy in je floppydrive en je cd in de cd-speler.

Zorg ervoor in je BIOS dat als eerste opstartmedium de floppy-drive wordt gebruikt ipv. CD-rom, harddisk etc.

Start dan de pc opnieuw, zodat van floppies wordt opgestart.

Volg verder de installatieinstructies.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Hai, ik een aantal dagen geleden een virus ontvangem op mijn pc en ikhad er steeds heel erg last vanals ik op me pc zat. Daarom wilde ikmijn pc opnieuw installeren en mijn ouwe windows verwijdren.Ik weet wel hoe dat moet maar, mijn WinXP Pro NL sp2 cd is nietbootable, dus als ik hem er in doe bij het opstarten gaat hij niet aan.Dus mijn vraag was hoe je dit moet oplossen zodat ik weer op me pc kan.alvast bedankt,,..:thumb:

Maak hem bootable, met deze Bootimage, hier staat, hoe je hem met Nero kunt branden.
 
ik vind dat hier op het forum weinig eigen iniatief wordt gebezigd om de vraag op te lossen (zoeken: database, google).
 
Ja, dat duidelijk, not.:shocked: :p

Je cd is dus bootable, maar hij start niet op als je in de bios, de cdrom als eerste opstartmedium hebt gekozen, en de cd in de cd/dvd drive zit, die master is?
 
ik vind dat hier op het forum weinig eigen iniatief wordt gebezigd om de vraag op te lossen (zoeken: database, google).

Tja, dit hele forum is niet nodig, want elke vraag met antwoord kun je opzoeken, op het net, kun je beter naar GoT gaan, daar zijn ze strenger, voor nieuwelingen, maar behoorlijk schijnheilig.

Maare, veel mensen weten nog niet, hoe ze moeten zoeken en surfen, dat doen wij dan voor ze, althans, dat is de bedoeling, je hoeft dan ook niet te helpen, dat is geheel vrijblijvend.:)
 
Ja, dat duidelijk, not.:shocked: :p

Je cd is dus bootable, maar hij start niet op als je in de bios, de cdrom als eerste opstartmedium hebt gekozen, en de cd in de cd/dvd drive zit, die master is?

Sorry ik weet niet precies wat je bedoelt:rolleyes: maar ik heb al in bios gekeken en ik weet niet precies waar ik op moet drukken zodat mijn pc de cd meteen gaat lezen...weet jij het mischien???
 
Even zoeken in de bios, naar boot, of iets wat met boot begint, of even in de manual van het moederbord of pc duiken, daar staat het ook.

PS, mocht het lukken, niet de partitie verwijderen, indien mogelijk, alleen formateren, anders heb je de windows niet meer op de C: staan.
 
Laatst bewerkt:
Even zoeken in de bios, naar boot, of iets wat met boot begint, of even in de manual van het moederbord of pc duiken, daar staat het ook.

PS, mocht het lukken, niet de partitie verwijderen, indien mogelijk, alleen formateren, anders heb je de windows niet meer op de C: staan.


ja klopt bij Boot staat er:

1. IDE harddrive : WDC 200 EB-00BHF0
2. Removable Device : Disabled
3. Atapi CD-rom : Disabled
4. Other boot Device: Disabled

moet ik hier iets mee doen...???
 
Hallo !

Zet daat de Atapi-CD-rom op enabled en op 1.

Greetz,

Harry.
 
Hallo !

Zet daat de Atapi-CD-rom op enabled en op 1.

Greetz,

Harry.

Ja, ik heb daar gekenen maar daar kan ik alleen tussen Disabled en
Lite-on DVDRW SOHW-832S kiezen. en als ik op DVDRW SOHW-832S kies en IDE harddrive: disabled en dan opnieuw opstart gaat die cd nog steeds niet lopen???
 
Als je op 1 staat, en enter geeft, kun je kiezen voor de diverse devices, daar voor cdrom kiezen, staat meestal niet bij, welke dat is, alleen bij de nieuwste biossen.
 
ja klopt bij Boot staat er:

1. IDE harddrive : WDC 200 EB-00BHF0
2. Removable Device : Disabled
3. Atapi CD-rom : Disabled
4. Other boot Device: Disabled

moet ik hier iets mee doen...???

Goed, even een paar dingen in 1x bespreken:

Als je een opstartbare cd hebt met de XP Pro software erop:
Ga met je pijltjestoetsen naar 3 (Atapi CD-ROM), en druk op Enter. Kies daar de juiste (enige) cd-rom speler die je hebt en druk op Enter.
- Blijf op 3 staan, en tik tweemaal het plus-teken ('+') van het numerieke toetsenbord om de Atapi CD-rom op positie 1 te krijgen.
- Je hoeft verder dan aan de rest niets te veranderen, want zit je opstartbare cd-rom erin, dan kun je daar gewoon bij het herstarten op (bijv.) de spatiebalk drukken als daarom gevraagd wordt om ervan op te starten.
- Gebruik het "pijltje-naar-rechts" op je toetsenbord om in het menu Exit te komen. Kies daar de (eerste) optie en druk op Enter: Save settings and exit.
Er wordt je nog om een bevestiging gevraagd. Kies daar Yes en druk weer Enter.

Als je het toch met die XP installatie floppies moet gaan doen, in combinatie met de installatie cd-rom:
Ga met je pijltjestoetsen naar Removable device, en druk op Enter. Kies daar voor Legacy Floppy en druk op Enter.
- Blijf op Removable device staan, en zolang het plus-teken ('+') van het numerieke toetsenbord om het Removable device op positie 1 te krijgen.
- Stop de eerste installatiefloppy erin en de installatie cd-rom. Je hoeft verder dan aan de rest niets te veranderen, want zit je floppy erin, dan wordt daar van opgestart.
- Gebruik het "pijltje-naar-rechts" op je toetsenbord om in het menu Exit te komen. Kies daar de (eerste) optie en druk op Enter: Save settings and exit.
Er wordt je nog om een bevestiging gevraagd. Kies daar Yes en druk weer Enter.

NB: Zet je IDE harddrive niet op disabled, anders kom je daarmee in de knoei tijdens de installatie en het opstarten na de installatie. Heb je die nu op disabled staan, zet die dan, tegelijk met bovenstaande instructies, weer op WDC WDC 200 EB-00BHF0.
NB2: Er wordt 1x vanaf de cd-rom opgestart. De volgende herstart geen toets aanraken, omdat de rest van de installatie vanaf de harddisk wordt gestart (maar de cd-rom moet wel in de cd-speler blijven).

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
bedankt

Goed, even een paar dingen in 1x bespreken:

Als je een opstartbare cd hebt met de XP Pro software erop:
Ga met je pijltjestoetsen naar 3 (Atapi CD-ROM), en druk op Enter. Kies daar de juiste (enige) cd-rom speler die je hebt en druk op Enter.
- Blijf op 3 staan, en tik tweemaal het plus-teken ('+') van het numerieke toetsenbord om de Atapi CD-rom op positie 1 te krijgen.
- Je hoeft verder dan aan de rest niets te veranderen, want zit je opstartbare cd-rom erin, dan kun je daar gewoon bij het herstarten op (bijv.) de spatiebalk drukken als daarom gevraagd wordt om ervan op te starten.
- Gebruik het "pijltje-naar-rechts" op je toetsenbord om in het menu Exit te komen. Kies daar de (eerste) optie en druk op Enter: Save settings and exit.
Er wordt je nog om een bevestiging gevraagd. Kies daar Yes en druk weer Enter.

Als je het toch met die XP installatie floppies moet gaan doen, in combinatie met de installatie cd-rom:
Ga met je pijltjestoetsen naar Removable device, en druk op Enter. Kies daar voor Legacy Floppy en druk op Enter.
- Blijf op Removable device staan, en zolang het plus-teken ('+') van het numerieke toetsenbord om het Removable device op positie 1 te krijgen.
- Stop de eerste installatiefloppy erin en de installatie cd-rom. Je hoeft verder dan aan de rest niets te veranderen, want zit je floppy erin, dan wordt daar van opgestart.
- Gebruik het "pijltje-naar-rechts" op je toetsenbord om in het menu Exit te komen. Kies daar de (eerste) optie en druk op Enter: Save settings and exit.
Er wordt je nog om een bevestiging gevraagd. Kies daar Yes en druk weer Enter.

NB: Zet je IDE harddrive niet op disabled, anders kom je daarmee in de knoei tijdens de installatie en het opstarten na de installatie. Heb je die nu op disabled staan, zet die dan, tegelijk met bovenstaande instructies, weer op WDC WDC 200 EB-00BHF0.
NB2: Er wordt 1x vanaf de cd-rom opgestart. De volgende herstart geen toets aanraken, omdat de rest van de installatie vanaf de harddisk wordt gestart (maar de cd-rom moet wel in de cd-speler blijven).

Succes,

Tijs.


Bedankt Tijs, ik zal het meteen uit proberen:thumb: :D
 
Bedankt Tijs, ik zal het meteen uit proberen:thumb: :D

Tijs, HARSTIKKE BEDANKT, het is opgelost:thumb: :love:
ALLEN kan je zeggen kijk als ik de cd opstart en hij aan de gang is kom ik bij de setup waar ik kiezen waar ik mijn windows kan installeren bij mij is dat C: maar ik wil eerst mijn oude windows verwijderen maar dan staan er 4 optie om die te verijderen welke moet ik hebben:
1. Partitie Formatterren als NTFS-bestandtype (snel)
2. Partitie Formatterren als Fat-bestandtype (snel)
3. Partitie Formatterren als NTFS-bestandtype
4. Partitie Formatterren als Fat-bestandtype


????????????????????????????????????????????????//
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan