Windows installatie hangs bij Setup is starting Windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeffcoboy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2007
Hallo.

Ik heb hier een server staan met een probleem waar ik niet tot aan de oplossing geraak.

Het betreft een Intel ServerBoard SE7505VB2. Het probleem is dat de installatie blijft hangen nadat de server de bestanden van de CD heeft geladen. Dan blijft het hangen op het scherm van Setup is starting Windows.
Ik heb al vanalles geprobeerd; Alle hardeschijven losgekoppeld, geheugen verandert, via USB geinstalleerd, andere CD speler. Geen daarvan helpt.
Het rare is dat ik Windows Server 2008 wel kan installeren, maar door andere problemen zou ik liever de Server 2003 (waarvoor hij tevens gemaakt is) installeren.

Het internet staat vol met topics met mensen met hetzelfde probleem, meer geen die hetzelfde moederbord als ik heeft.

Iemand een oplossing?

Driver voor de chipset miss nodig?( is het een raid?) alhoewel het een IDE is miss, of is het SATA?

Chipset drivers zijn niet nodig voor een installatie. Drivers voor RAID zou kunnen, maar ik heb alle RAID controllers eruit gehaald tot ik weet wat juist het probleem is.

Service Pack 2 voor Windows 2003 geïntegreerd in de installatie-cd?
Kan (bijv.) met nLite.

Tijs.

Vraag mij af welk type IDE kabel je gebruikt, een 80 conductor en de schijf aan het eind als master?

Het probleem is intussen gevonden. Ik moest tijdens het booten van de CD op F5 drukken en dan voor ACPI Multiprocessor kiezen.

Toch bedankt voor de hulp!

Mvg. Jeff

Apart, want normaal gesproken hoef je daar zelf geen keuze in te maken (wordt automatisch gedetecteerd etc.)
Fijn dat je het verholpen hebt, en bedankt voor de terugmelding.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan