windows installatie probleem!

Status
Niet open voor verdere reacties.

treinier

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2006
Berichten
11
Ik heb windows XP home geprobeert opnieuw te installeren. Tijdens de installatie is mijn computer uit gevallen door een stroomstoring. Telkens als ik mijn computer nu opstart, probeert hij de installatie te hervatten waarna hij opnieuw opstart. Ik weet zeker dat er geen virussen op mijn computer staan, en hij is goed onderhouden. Daar ligt het dus niet aan. Veilige modus kan ik ook niet inkomen door hetzelfde probleem. Is er een manier om windows te verwijderen zonder windows te gebruiken? (ik heb geen dos) Of is er een manier om de installatie te onderbreken.
Een bijkomend probleem is dat ik ook niet meer kan booten vanaf de cd. Hij denkt dat hij namelijk nog bezig is met de installatie. (boot staat op cd-rom)

Ik heb nu een andere hardeschijf als master die helaas te klein is voor een volledige windows installatie, maar die wel dos heeft. Kan ik vanuit dos mijn andere harde schijf formateren? Btw, hij start vanaf die schijf ook geen windows 98 op omdat hij te weinig geheugen heeft ( omdat mijn ram te nieuw is? )
 
Hallo !

Even een 98SE opstartfloppy gebruiken (www,bootdisk.com); je HDD formatteren en opnieuw opstarten vanaf je Windows-CD.

Succes,

Harry.
 
ik ben er nu achter hoe ik een win98 opstartdiskette kan maken met win 98. Maar hoe maak ik er een voor win xp? ik heb een bootprog. gedownload voor xp, maar hoe maak ik van de diskette een bootdisk?
 
Gewoon met die opstartflop naar fdisk gaan, en de niet dos partitie verwijderen.

Wil je XP op de C: hebben, dan moet je alle partities verwijderen en deze doormiddel van XP aanmaken, of rebooten indien je alleen de vrije ruimte hebt gepartitiioneerd, na een reboot is dat dan weer de C:, als het goed is.
 
ja, nu zie ik het. ik heb daarnet denk ik een verkeerd adres ingevuld. Ik kwam toen bij een soort startpagina.. 6 diskettes voor de bootdisk. Duurt nog wel even, ik heb er namelijk maar 1..
 
onvoorstelbaar... kom ik bij 'welcome to setup' , druk ik enter to setup windows now... gebeurt er niets... nog een keer enter.. ik denk dat hij vast zit
 
Wat er al eerder was geoppert, met een 98 opstartflop, opstarten hiervan/mee, fdisk gebruiken om die partitie te verwijderen, de non dos partitie, maak er eentje aan in fat32, bedacht ik net.

Start nu op met je XP cd, formateer die partitie als NTFS, en installeren maar.
 
dat gaat me veel te snel. Ik heb vanochtend geleerd wat de bios is.. Ik heb al geprbeert met een 98 opstartdisk op te starten maar dat ging niet. Wat is een fdisk? en fat32 en bestaat er een uitgebreide guide voor wat je net zei?
 
Woohoo! ik probeerde toch nog maar 1 keer wat je eerder zei, en nu doet de setup het wel!
bedankt!!
 
wat ik trouwens nog wel had veranderd was dat ik A: de batterijen van mijn toetsenbord heb verwisseld en B: mijn cd-rom als tweede in het rijtje heb gezet om te booten, na de floppy dus
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan