Windows Installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mauro313

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2006
Ik wil windows opnieuw installeren op mijn laptop.
Ik heb hetzelfde gedaan een tijdje geleden op de pc en dat heb ik gedaan door via de Windows XP cd op te starte.

Ik deed dit dus ook bij mijn laptop, maar als ik in het menu kom bij het gedeelte dat ik moet kiezen op welke partitie ik windows xp wil zetten staan er 3 mogelijkheden:
1) -: Partitie 1 (FAT)
2) C: Partitie 2 (NTFS)
3) E: Partitie 3 (FAT32)

Mijn vraag is hoe ik hier verder moet? (omdat ik bij de pc eerst de partitie verwijderde en toen een nieuwe heb gemaakt. Er was in de pc ook maar 1 partitie aanwezig)

Ik had de 2e genomen en deze partitie geformateerd als NTFS-bestandssysteem. Dit ging goed en ook de installatie verliep goed, alleen toen hij helemaal klaar was en ik weer in windows kwam zag windows er anders uit. Ik kreeg bijvoor beeld geen melding dat ik windows moest activeren e.d.

Leg eens uit wat je bedoeld met "windows zag er anders uit."?
En dat je niet hoeft te activeren, ik vermoed dat je een OEM installatie cd (Recovery-cd) hebt van die laptop.
Als ik me niet vergis kun je die ook enkel gebruiken bij die laptop en hoef je dan ook niet te activeren :)

Op de cd staat het volgende: Cd voor opnieuw installeren Microsoft Windows XP Home Edition incl service pack 2

Er staat ook met grote letters op: Besturingssysteem en dat die reeds op de laptop is geinstalleerd

Ik bedoelde met windows er anders uitzien dat toen ik de pc opnieuw had geinstalleerd er wel een melding kwam dat ik windows moest activeren en nu niet. Het internet deed het ook gewoon op de pc na de herinstallatie en op de laptop niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan