Windows installatiefout

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nortonator

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2008
Hallo

Ik heb vandaag windows xp dus weer opnieuw geinstalleerd op mijn computer dat doe ik weleens vaker als me computer raar begint te doen, en ik ben tot de conclusie gekomen dat ik het alsmaar fout doe :eek:

Wat ik dus al die tijd heb gedaan is windows op windows installeren en nooit verwijderen (klopt dat?) aangezien ik nog maar 35.1GB harde schijf ruimte over heb van de 200GB. Rare is dat al mijn accounts voor de herinstallatie gewoon nog bestaan ?

Mijn vraag is dus hoe kan ik die voorgaande windows verwijderen, want 35.1GB is nogal triest

( ik hoop dat jullie mijn probleem begrijpen)

mvg,

Norton

Zodra jij de CD van Windows XP in de computer drukt. De PC herstarten.

Van de CD opstarten, en wachten tot je de vraag krijgt om een bestaande versie van Windows XP te herstellen, of door te gaan naar de installatie. (Kies voor het laatste)

'Highlight' hier nu de partitie waar je Windows op geinstalleerd hebt, (diegene met 200gb ruimte), en druk op D, en vervolgens op L. (Als het goed is, is D voor het verwijderen van de partitie, en L voor het goedkeuren van de actie in het volgende scherm).

Na het verwijderen, maak dan een nieuwe partitie met N (dacht ik, staat boven het partitie tabel), en druk op Enter, kies dan voor 'Quick format', en laat de computer zijn gang gaan.

Dankjullie wel voor snellere reacties maar het probleem zit um juist in het starten vanaf de cd rom

ik krijg wel het scherm druk op een toets als u de computer vanaf de cd wilt starten ...

dan kan ik geen toets indrukken omdat als het ware mijn toetsenbord dan uitschakelt en bas bij het windows laadscherm de lampjes weer gaan branden :(

Heb je toevallig nog een PS2 toetsenbord liggen?

Zo ja: Sluit die aan, kijk even of je het bios in kan komen. (Meestal met de knop DEL, of F2), Zoek daar voor de optie 'USB-keyboard', druk bij die optie op enter en zet die op 'Enabled'.

Probeer het dan nog een keer.

Heb je toevallig nog een PS2 toetsenbord liggen?

Zo ja: Sluit die aan, kijk even of je het bios in kan komen. (Meestal met de knop DEL, of F2), Zoek daar voor de optie 'USB-keyboard', druk bij die optie op enter en zet die op 'Enabled'.

Probeer het dan nog een keer.

DANKJE het werkt ;)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan