Windows installeert niet meer of slaat vast na installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thorik

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2009
Berichten
6
Goedendag,

Ik heb een probleem:

Allereerst kreeg ik van de week een melding bij het opstarten.
NTLDR ontbreekt.

nadien even een andere S-ata schijf geplaatst om windows te installeren. deze installeerde wel maar na de eerste keer opstarten in windows xp bleef de machine " hangen "

opnieuw installeren maar nu Vista geprobeerd deze kwam niet eens tot het einde van de setup.

windows 7 idem komt ook niet tot het einde van de setup.

wat ik al heb gedaan:

nieuwe hdd.
nieuwe dvd brander : werkte al niet lekker maar was voor mijn idee een grote kans dat dit het probleem veroorzaakte.
Nieuw geheugen geprobeerd.
Nieuwe Bios in het moederbord gezet.

waarschijnlijk is het moederbord defect, maar de kosten hiervoor zijn best wel hoog dat ik niet klakkeloos een nieuwe ga kopen.

iemand die na dit verhaal hetzelfde idee of een ander idee hierover heeft ?
 
heb je nog andere schijven aangesloten? probeer die eens los te koppellen en dan eens windows te installeren.
 
heb je nog andere schijven aangesloten? probeer die eens los te koppellen en dan eens windows te installeren.

Momenteel zit er 1 hdd aangesloten. in principe is alles nieuw behalve processor en moederbord en voeding.

S-ata kabels ed zijn ook nieuw
 
wat is het merk en model van je moederbord en voeding?
 
ow sorry bedoelde eigenlijk hdd ipv voeding, maar wat is het merk/model van je hdd
 
Opgelost

Bleek het moederbord te zijn. tenminste de s-ata controllers defect. mainboard vervangen en probleem opgelost.
 
een bord met nvidia chipset gaat raar doen als je sata dvd spelers/branders aansluit. was in mijn geval zo.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan