Windows installer hangt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gedaan en gescand, maar helaas: het werkt nog steeds niet.
 
Hij staat aan ja, ik weet niet wat u met automatisch bedoeld. Ik bedoelde dat de installatie niet werkt, de scan is wel gelukt.

trouwens, ik keek nog een keer bij eventvwr.msc en ik kreeg dit:

Kan beschrijving voor gebeurtenis-ID (11704) in bron (MsiInstaller) niet vinden. De lokale computer beschikt wellicht niet over de benodigde registergegevens of DLL-berichtbestanden om berichten van een externe computer te kunnen weergeven. U kunt mogelijk de schakeloptie /AUXSOURCE= gebruiken om deze beschrijving op te halen, zie Help en ondersteuning voor details. De volgende gegevens zijn deel van de gebeurtenis: Product: WebFldrs XP -- Error 1704. An installation for Mirror's Edge™ is currently suspended. You must undo the changes made by that installation to continue. Do you want to undo those changes?; (NULL); (NULL); (NULL); (NULL); ; .

En nog één hetzelfde maar dan voor Nvidia PhysX in plaats van Mirror's Edge.
 
Lees dit 's even de naam van het programma verschilt maar dat maakt in dit geval niets uit is 't zelfde probleem.
Ik zou in ieder geval 't register eens scannen op fouten met Ccleaner bijvoorbeeld.
En ik zou 's proberen te installeren met (tijdelijk) Firewall/Antivirussoftware uitgeschakeld.
Normaal als ik bepaalde nieuwe software installeer geeft mijn firewall aan dat janhuppeldepup is trying to connect to ...etc dit zou wel 's jouw probleem kunnen zijn (zie de beschrijving van jouw foutmelding in #23)
Controleer ook ff of de bewuste programma's niet door DEP(data execution prevention)worden geblokkeerd,Rechtsklik op 't exe-bestand van het betreffende programma-kies eigenschappen en kijk of 't bestand niet wordt geblokkeerd door Windows(dit bestand is afkomstig van een andere computer en wordt mogelijk geblokkeerd om uw computer beter te beveiligen)
Is 't een officieel spel of gedowload?Dat zijn dingen die ik niet weet,al gescand op virussen?
 
Laatst bewerkt:
Firewall/Antivirussoftware hebben geen effect. DEP is ook geen probleem. Ccleaner helpt ook niet, maakt het zelfs echter. Na de scan had ik geen internet meer. Het spel heeft geen virussen en is een exacte kopie van de officiële disk.
 
CCleaner en andere zaken zijn nu niet zo relevant, nog.
Kijk naar die eerste link waar MickZjagger mee kwam, en kijk na of op die plaatsen in de registry inderdaad waarden staan die gelijk of gelijkwaardig zijn aan wat er in zijn link werd gemeld.
Desnoods meld je de gevonden waarden hier.

Tijs.
 
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce AANWEZIG
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Installer\InProgress AANWEZIG
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Installer\RunOnceEntries NIET AANWEZIG
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\FileRenameOperations AANWEZIG

Ik ben nog een leek als het om registry dingen gaat, dus als dit niet is wat u gevraagd heeft: graag instructies.
 
Ok, het volgende moet je in ieder geval eerst even doen (als je dat ondertussen nog niet gedaan had): Herstart je pc.

Kijk daarna of je de sleutels in de registry nog aantreft. Als het goed is zouden de volgende sleutels verder leeg moeten zijn na een herstart (dus ze bestaan wel, maar er staat in het rechter deelvenster niets nuttigs meer):
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\FileRenameOperations

Zie in de bijlages dat FileRenameOperations helemaal leeg is bij mij, en dat bij RunOnce (bij mij) alleen het maken van recovery-cd's van mijn HP werkstation staat vermeld (%WINDIR%\SMINST\Launcher.exe).
Hopelijk zijn bij jou beide sleutels 'leeg' na de herstart.

Ok, dan gaan we nog naar 2 sleutels kijken:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Installer\InProgress
Dat zal juist degene zijn waar je problemen vandaag zijn gekomen. Kijk hier, in paragraaf "Method 11" dat je ervoor moet zorgen dat er in het rechter deelvenster niets staat, behalve evt. een lege entry (Standaard) met (Geen waarde ingesteld), zoals in mijn FileRenameOperations bijlage.
Herstart daarna de pc, en kijk of je daarna weer wél kunt installeren.

Succes,

Tijs.
 

Bijlagen

  • FileRenameOperations.jpg
    FileRenameOperations.jpg
    77,8 KB · Weergaven: 39
  • Run_Once.jpg
    Run_Once.jpg
    85,7 KB · Weergaven: 32
Laatst bewerkt:
Oké, gedaan en ik heb Mirror's Edge weten te installeren!
Nu, de Nvidia drivers. Na het installeren van die komt er heel even een blauwe scherm (blue screen of death?) tevoorschijn die te snel is om te lezen, en start de computer vanzelf opnieuw. Nadat Windows geladen is start de PC zich weer opnieuw, en weer en weer. Ik kan dus niet in de desktop komen. Nu heb ik via veilige modus de drivers verwijderd en de ouwe drivers weer hersteld. Er stond iets in de trend van:
Windows heeft een fout gevonden en is afgesloten om schade aan uw pc te voorkomen.
Iemand raad?
 
Start op in VGA modus(F8)
Vink uit bij systeemeigenschappen-geavanceerd-opstart en herstelinstellingen
"de computer automatisch herstarten"
dan blijft 't BOSD bij een herstart staan en kun je de foutcode lezen.
 
@rezk: Is het probleem ondertussen opgelost? En zo ja, hoe dan precies?

Tijs.
 
Ja het probleem is inmiddels opgelost. Nouja, opgelost is misschien een te groot woord: meer ontweken. Heb Windows 7 geïnstalleerd en daar gaat het programma's installeren als een trein.

Alsnog bedankt voor de hulp iedereen! :thumb:
 
Fijn dat je nog even gereageerd hebt! :thumb:

Wil nog even je vraag op opgelost zetten? Klik op "Zet status opgelost" in de donkerblauwe balk bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties", "Zoek in onderwerp" en "Stem op deze vraag"].

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan