Windows Installer kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjcmmol

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2002
Beste helper,

Op mijn computer draait XP home edition.
Sinds een week is er een en ander mis gegaan bij installatieprocessen, waarbij ik denk, dat het allemaal met elkaar te maken heeft. Ik noem ze:
- ik downloade een XP-update. Dat ging goed maar het installatieproces liep fout. Ik heb het daarna nog een paar keer geprobeerd maar steeds hetzelfde.
- ik wilde een onderdeel van office 2000 van mijn computer verwijderen Bij het opgang brengen van het installatieprogramma, krijg ik de melding dat Windows Installer dit patchpakket niet kan openen. Nieuwe pogingen leiden tot hetzelfde resultaat.
- ter controle heb ik gisteren toen mijn printer opnieuw geinstalleerd. Ook hier een installatieprobleem. Ik krijg het scherm:Wizard Nieuwe Hardware gevonden met daarin de melding dat er problemen zijn met de installatie.
Mijn digibetenverstand zegt: er is iets kapot aan de Windows Installer of hij is "met de noorderzon vertrokken" zonder achterlating van een reden.
Is er iemand die mij kan helpen?
Is er een diagnoseweg en vervolgens een reparatieweg? En welke dan?
Is het downloaden van Windows Installer 2.0 (die overigens standaard op XP schijnt te zitten) een optie? Ik heb daarbij wel de gedachte: downloaden gaat maar dan... installeren met behulp van iets dat kapot of weg is????

Ik hoop op oplossingshulp, want het is wel een lastig probleem.

Met vriendelijke groet,

Sijmen

Je zou een systeemherstel kunnen uitvoeren ga na start ->programma's -> buro accessoiris -> systeemwerkset -> systeemherstel neem dan de datum voor je de update deed en voer dat uit !

Mischien dat dat helpt.

Je zou ook de cd van XP in je machien kunnen plaatsen en dan kiezen voor herstellen of repareren !

Geplaatst door bartb112
Je zou een systeemherstel kunnen uitvoeren ga na start ->programma's -> buro accessoiris -> systeemwerkset -> systeemherstel neem dan de datum voor je de update deed en voer dat uit !

Mischien dat dat helpt.

Je zou ook de cd van XP in je machien kunnen plaatsen en dan kiezen voor herstellen of repareren !

Systeem herstel is format c:, lijkt me erg verwarrend bart ( vooral als ze niet weten dat het als een geintje is bedoeld :D

reactie naar Bart

Beste Bart,

Dank voor je reactie.
Twee dingen. Ik ben naar systeemherstel gegaan en merk tot mijn verwondering dat ik niet naar maart terug kan. Ik heb wel eens eerder een systeemherstel gedaan en dan kon ik naar maanden terug als ik dat wilde. Dus de weg systeemherstel loopt niet.
En dan de CD. Ik heb een computer gekocht waarop XP al was geinstalleerd en ook andere dingen. Packard Bell in dit geval heeft dus een licentie van MS.
Het gaat om 4 Mastercd's, die op een apart deel van de harde schijf staan. Ik vraag me af of in ongestraft die CD's er de computer kan plaatsen.

Sijmen

Dan werkt herstellen niet !!
Als je met je masters bezig gaat moet je eerst je pc opstarten met de roode flop en dan de boel gaat installeren ben je alles kwijt ! wil je dat maak eerst een backup van foto's bestanden enzo en doe dan een systeemherstel volgens PB (dat is dus formateren en installeren wat hij dan automatisch doe als je dat kiest)
Doe je dat dus kies dan alleen voor om XP te installeren scheelt een hoop rommel op je pc !

Maar wacht er nog even mee mischien komt er iemand met een beter idee !!

vervolgvragen

Beste Bart en anderen,

Zoals je kunt zien zijn er geen reacties meer binnengekomen na jouw advies over helemaal schoonmaken.
Er is dus nog steeds geen oplossing.
Ik heb enkele vragen. Ik kan inderdaad alles verwijderen en de masters gaan gebruiken.
De vragen.
1. Ik heb twee fysieke harde schijven in mijn computer. Als ik nu alles behalve windows en office naar de andere harde schijf kopieer en vervolgens office en windows verwijder, en opnieuw installeer, kan ik dan zonder problemen weer alles terugplaatsen wat ik heb gekopieerd naar de andere harde schijf? Denk hierbij aan een antivirusprogramma, norton utilities, software voor randapparatuur, en natuurlijk alle gemaakte documenten.
2. Als ik een harde schijf formatteer, verdwijnen dan ook de partities?

Ik zie graag antwoorden tegemoet.

Sijmen

reactie

Beste Mensen,

Ik ben niet echt verder gekomen, en ga uiteindelijk maar over tot het gebruikmaken van de hersteldiskette, om zodoende de computer weer in de staat van aflevering te krijgen.
Ik heb daarover enkele vragen.
In de instructie lees ik dat alle apparaten, die niet bij aflevering van de computer meegeleverd waren, moeten worden ontkoppeld. Mijn eerste vraag is: weet iemand of dan de later bijgeplaatste harde schijf ook moet worden ontkoppeld?
Een tweede punt: documenten en programma's eerst opslaan op diskettes of cd's is de raadgeving. Ik heb ze allemaal gekopieerd naar de tweede harde schijf. Is dat een goede optie? En een daaraan gekoppelde vraag: wanneer het herstelprogramma is voltooid, kan ik de gekopieerde documenten en programma's natuurlijk weer gewoon terugkopieeren naar de eerste harde schijf. Weet iemand of met name de programma's dan ook weer gewoon werken? Ik denk hierbij bijvoorbeeld aan een antivirusprogramma.

Ik zie uit naar antwoorden.

Sijmen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan